{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

Hvorfor køre folk for hurtigt??? {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste kørte fra viborg til vejle her til aften med 80 km/t, og vi bliv overhalvet jeg ved ikke hvor mange gange, og folk lægger tæt og køre råden. tænker de slet ikke over hvad der kan ske? Og jeg er 23 og jeg gør mit bedste for og overhold reglerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor køre folk for hurtigt???
  • #1   18. apr 2010 fordi vi lever i en stresset verden hvor der ikke er tid til overs.. mit bud

• #2   18. apr 2010 Bare af nysgerrihed..
    hva bil kørte du/i i??

• #3   18. apr 2010 fordi LE` Speed Limit er for lav..

• #4   18. apr 2010 fordi det er hul i hovedet at ligge og tulle med 80 på en god vej!

• #5   18. apr 2010 der jo mange der ikke gidder ligge og tøffe afsted med 80 km/t personligt ligger jeg selv for det meste på de 90-100 km i timen det passer meget bedre til bilens 5 gear. holder mig lige under de 100 km så jeg sikker på ikke og få et klip men den får da osse lidt mere nogle gange som så mange andre osse gør. ikke at det en undskyldning. men det jo meget sjovt. når altså forholdene er til det.

• #8   18. apr 2010 haha per...hvem blev mest skuffet så?

• #9   18. apr 2010 seat. man kan det virkelig været så svært og hold farten? jeg køre max 85. Nogle lære aldrig og køre pænt

• #10   18. apr 2010 for at få billiger forsikring

• #11   18. apr 2010 Tja, jeg gider ikke at bruge al min fritid med at køre.., og på store veje lige veje, kan jeg ikke se at det er specielt farligt at køre 100, iøvrigt er det lige før det er farligere at køre 80, da du så ligger og kører de der 20km/t langsommere end alle andre.

• #12   18. apr 2010 Men dem der ikke køre efter reglerne, jeg håber i mister korte en dag

• #13   18. apr 2010 det er nok fordi vi kan

• #15   18. apr 2010 Da jeg var på " Ferie " i jylland, Fik jeg virkelig et chok!

Jeg var i Løkken og i Esberg ved Blåvand.

Hold kæft hvor køre de unge bare af lort til derover! ..

Køre tæt, overhalder i sving osv.. Det er ikke bare hver anden gang, men HVER evig eneste gang..

• #16   18. apr 2010 kim B

Synes nu godt man kan køre pænt selv om man køre 90 - 100km i timen.

• #17   18. apr 2010 Jeg kan også nemt gider bar ikke og smide 11000 kr ud af vinduet til kørekort. Men tænk nu over hvordan i køre, det er ikke kun jeg det går udover.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #18   18. apr 2010 fordi da man tog kørekort lærte man at man skulle køre 10% for stærkt = 88km/t

• #20   18. apr 2010 tak for lort kim, men pas nu på du ikk får en P-bøde så smiley hehe..

• #21   18. apr 2010 Ja kan man vel. men loven siger 80

• #22   18. apr 2010 og jeg håber du fatter at træde på speederen en dag. Tænk dog på dit speedo nok også fejlviser tumpe.. Og kan du ikke tænke selv, og gør altid efter reglerne? Det gør selv politiet ikke.. (nogen der kan huske da de blev målt i en tv udsendelse)

• #23   18. apr 2010 Heller det end et klip

• #24   18. apr 2010 fordi folk er stresse
    Pga vi lever i land hvor ALT GÅ OP I PENGE
    og vi ikk kan få baner og Drag race baner i danmark rundt i landet så unge og ældre kan Skyde ders biler af og komme af med agressioner

• #25   18. apr 2010 ja også der for jeg holder den på 90. det passer ca med 80

• #26   18. apr 2010 du får heller ikk klip ved at køre 100 til din oplysning;)

• #27   18. apr 2010 ja jabbe for der er jo ingen på øen der køre råddent ?

• #28   18. apr 2010 omg regnede ikke med der var regelryttere herinde

• #29   18. apr 2010 Hvorfor biler har mere end 35 hk ??

• #30   18. apr 2010 hvis man må køre 80 så kører jeg altid 90-100..
    til gengæld laver jeg ikke hasarderede overhalinger som så mange på A13..
    og hvorfor kører jeg for stærkt?
    Aner det ikke

• #31   18. apr 2010 Nej men de 500 kan jeg godt brug til noget andet der er bedre

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#32   18. apr 2010 eftersom vi skal betale så mange penge i skat har vi simpelthen ikke tid til at køre langsommere...medmindre vi er på arbejde på fast timeløn

• #34   18. apr 2010 Min bil er mest økonomisk ved 95 km/t. Og min firmabil kan nærmest ikke køre 80 i 6.gear. Så derfor kører jeg somregel 95-100 kmt.

• #35   18. apr 2010 Har konen lukket for det varme vand siden du skal komme med dine sure opstød her inde om sådan noget fis...tror godt folk ved hvad de må og ikke må. og du nok ikke en skid bedre selv nogle gange så pus lige din sorte glorie engang... eller skift dit bind

• #36   18. apr 2010 Jeg har ikke mistet kortet endnu, og mig bekendt kan man køre 104 på en 80km/t vej, uden at risikere kortet, så det går da på ingen måde ud over kortet at køre 100.
    Og ja jeg tillader mig at irritere mig over folk der kører 80, hvorfor ikke bare følge trafikken?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#37   18. apr 2010 tror faktisk at man ville køre langsommere hvis det var standard med fartpilot... det er fandme nice bare lige op på 85stykker og tryk på knappen... just cruisin.. bare pas på ikke at falde i søvn

• #38   18. apr 2010 Jeg kører også det tiladte, og folk overhaler og overhaler, og når man når næste kryds eller by holder man bag ved alle idioterne der tror det hjælper at kører hurtigere end 80 men mindre end 100... syntes det er i orden hvis idioterne havde nosser til at bryde loven istedet for deres fucking fedtspilleri ved at køre 90 tl 100 på en landevej..

De skal smække til deres lort eller holde farten foreskriver, det andet er sgu for svanset.... Så forstår SAGTENS trådstarteren... ;-))

• #39   18. apr 2010 Selvom 80 er tilladt, og alle andre køre 90, så kør 90, så går trafikken også glidende, og igen behøver at overhale.

Tror du får bedre resultat, af at ændre din egen kørelse, en alle andres.
    Og nej man får ikke bøde for at følge trafikken, når den går glidende, selvom man måske køre lidt for hurtigt.

• #40   18. apr 2010 Du har vist mest af alt brug for en

http://www.kinagrill.dk/

• #42   18. apr 2010 Men når i så sidder og ber folk om at køre 90-100. betaler i så også deres bøder??? hmm

• #43   18. apr 2010 FORDI VI KAN !!!!!

• #44   18. apr 2010 Kim B synes det er meget flot så hellig du er, og længere oppe egentligt sviner folk til i stedet for at holde en nogen lunde sober tone, men nok om det... køre 90-100 fordi vejene passer bedre til det, et lige stykke landevej med godvej, der er det simpelthen for langsomt med præcist 80, dels bremser man trafikken, hvilket betyder folk begynder at overhale hassaderet, der ud over køre man kun omkring 75km/t og det giver slet ingen mening at trille SÅ langsomt...

• #46   18. apr 2010 Ja det er rigtigt heidi, de opnår ikke meget med den fart

• #47   18. apr 2010 Hahaha klasse indlæg , og så undrer man sig over hvem der egentlig ligger forrest i en 800 meter lang kø. Der var svaret

• #48   18. apr 2010 jeps det er mig, Men tænk over hvorfor forsikring er så dyr for ung mensker.

• #49   18. apr 2010 du rigtig dygtig kim klap dig selv på skulderen

• #50   18. apr 2010 Kim B det har sku intet at gøre med at de køre 90-100km/t det er dem med 100 plus

• #51   18. apr 2010 Kim&Heidi
    Se det på den anden side, i ser det som om at dem der køre lidt for hurtig er de farlige i trafikken.
    Men dem der følger trafikken i stedet for at have de lovelige bukser på, ser jeg som de farlige i trafikken, når i ikke følger den.

Var i ikke i trafikken var der måske 200 menneker der var fri for at lave en overhaling, og 10 andre der var fri for at smide en pille mod blodtrykket smiley
    Man er ikke farliger fordi man følger trafikken, selvom den går 10kmt over den lovelige hastighed.

• #52   18. apr 2010 nemlig.. 90+ så oplever man mere glidende trafik på de større veje..
    selvom jeg kører med 3 tons på krogen til dagligt så kører jeg næsten altid 80-90 km/t.
    ja jeg må ikke men er det ikke bedre end at folk bliver irriterede og laver fuldstænding åndssvage overhalinger hvor de er ved at tage 2-3 andre biler med i grøften?

• #53   18. apr 2010 det eneste der pisser mig af er sku de kage hatte der ligger under 5 meter bag mig, gider ikke folk skal køre så tæt på, for det kan sku gå ud over mig også, så jeg sænker gerne farten til 60 hvis jeg føler mig presset, så må de jo over hale eller fatte at holde afstand, men jeg er sku lige glad, køre også selv en 90 kmt. 100 hvis der er ellers ikke er andre biler,

• #54   18. apr 2010 få du dig en sort boks i den bil og få den kasko til halv pris...det vist lige en type som dig der bør ha sådan en...din mor er sikkert vild stolt af dig. men det da flot du er så lovlydlig men lad da være med at lege politibetjent her inde.

• #55   18. apr 2010 Min forsikring er ikke dyr.

I tyskland er fartgrænsen 100 km/t på hovedevejen. Kører de anderledes end os

• #56   18. apr 2010 men finno at folk kører for stærkt. er der ikke en lov med at hvis man ser et færdselsuheld skal man stoppe?
    Hvis nu at der er en i høj fart der kører galt vil jeg så mene at det er helt fint at køre forbi!

• #58   18. apr 2010 heh

• #60   18. apr 2010 Selv dengang jeg kørte bus og rutebil og skulle stoppe flere gange på en lang strækning blev jeg overhalet gang på gang hensynsløst og deslige, men når vi nåede middelfrat eller kolding taulov osv. så kom man ofte til at holde ved siden at de hellige og hersederede perfekte overhalere,,, den værste var når man kørte bybus,,, op at større veje med dobbelte spor, og kunne se folk siksakke fra bane til bane for at komme først og klemme andre biler inde og man lå i bussen og fedtede med 30-40 km. i timen og den øvrige trafik med 60-70 km. i timen, OG alligevel kunne man nogle gange komme til at glide forbi dem i lyskryds længere fremme...

Og vil man ikke indrømme dette så har man aldrig fattet en skid af hvad det sker omkring en..

Forleden kørte jeg fra billund til kolding, og der var der en T4 med autotrailer der overhalte ALT han kunne fra vingsted/ødsted,,, og han var total tømt for logik og ansvar, overhalte ved fuld optrukken spærrelinjer, og uoverskuelig sving... og jeg tabte ham af syne lige efter gravens hvor fotovognen tit står..

Men det sjove var at jeg havde glemt alt om ham, ind til jeg kom til kolding ved bilka,,, og hven kom jeg til at holde bag ved igenmmm fjolset fra tidligere, ca. 15 km. før kolding.. og ikke nok med det så vendte han også i krydset fordi han åbenbart ikke kunne orientere sig...
    Se sådant et fjols sætter andres liv på spil,,, og til ingen verdens nytte, for tidsmæssigt hjalp det ikke en daddel, så det er nok kun hans mindreværdskomplex der fik et skub i den rigtige retnng... ;-)))

• #61   18. apr 2010 Ja på motorvejen smiley Så er det vist os det

• #62   18. apr 2010 <<Heidi--- Hey endnu en buschauffør. smiley

• #63   18. apr 2010 tjah. for et års tid siden lå jeg med de 180-200 mod esbjerg hver anden weekend. (for dumt ved det)

en week jeg sku til esbjerg fra kolding. kørte jeg igen alt for stærk fordi jeg sku til svendegilde. og var sent på den.

resultatet var at jeg pressede min motor op i de 210-220. cirka 60 km. jeg kom et tyve min. tidliger. som dog hurtigt gik med at finde en tom parkerings plads jeg ku skubbe min bil ind ved da min motor var brændt af.

så kom tyve min før. men det kostede 15.000 cirka. siden daq har jeg ikk kørt mere end 140 på motor vej. det kan alt for hurtigt blive alt for dyrt i forhold til tiden du er hurtiger fremme. eller endnu være, det alt fr lidt tid at spare i forhold til hvor mange liv du kan risikere at komme til at tage.

men landevej ligger jeg også med de 100.

• #65   18. apr 2010 Hvis i mener det er bedre at køre for stærkt fordi trafikken glider,,, er det så også ligemeget om de små piger er 13-14 eller 15 frem for 18 eller 20 for så er det jo lettere og alt glider nemmere... fordi de i den aldre er nysgerrige...;-))

Eller er det bedre at svindle og bedrage sig frem i verden fordi det er bøvlet og træls at arbejde for sine penge.. ???

Jeg godt man kan have det godt med sig selv,,, bla. er det sjældent at dødsulykker osv. sker fordi man følger loven,, men ned færdselsstyrelsen og alle deres kampangner er fis i en hornlygte, og de falkfolck og sygehuspersonale der skal samle folk op og sy dem sammen er jo også bare et "must" ellers kan man jo bare finde et andet arbejde, eller det ikke det jeg hører jer sige når i nu mener det er ok at køre mere end lover foreskriver i et retssamfund, og regler og love er man ligeglad med,,, og jeg der troede at folk der bliver stoppet i politistationen var forkert på den når de ikke ville give betjentene ret,,, og så er det bare mig og Kim den er gal med, det må i da meget undeskylde.... he he...... Så okay,, Take the pedal to the metal,,, and goooe... smiley

• #66   18. apr 2010 havnegaden ved fynsværket i odense, er sgu' en ren fattigmands formel 1 bane, når jeg står og fisker der over, er der meget meget tit nogen der kører ca. om kring 130 - 150 på den strækning, sidste uge var der en laudi tt coupe, som jeg tror nok havde ca. 250-300 hk, den havde en fantastisk accelaration, men han accelerede kun og bremsede igen, og accelerede bagefter igen og blev ved med, de testede vist et eller andet ved bilen.

• #67   18. apr 2010 Önder E

bilen fejlede ikk nget. men ham jeg købte den af havde skiftet den org. 1.6 motor ud med en 1.5 men lod 1.6 motorstyring sidde i. og så kørte den ikk med de rigtige "programmer/data" i følge honda kolding.

• #68   18. apr 2010 Jeg undrer mig altid over dem, der unødigt kører i det midterste spor på motorvejen. De får også mange mennesker til at gøre noget ulovligt, når man kan overhale dem indenom.

• #69   18. apr 2010 Kim køre du så også kun 70 på motorvejen? For magen til idiot bilister ska man lede længe efter! Gamle mennesker er faktisk skyld i lige så mange ulykker som unge (hvis det samme antal gamle som unge kørte)
    Men når der kun er 1/5 af dem der køre står de selvsagt længere nede på listen!

• #70   19. apr 2010 lol enig med funder. hvis du skal parkere med 80, brug en resteplads.

• #71   19. apr 2010 Jeg giver den bare gas, kører ALDRIG efter hastighedsgrænserne.. KUN OG ALENE efter forholdene... ..

• #72   19. apr 2010 nej 110/130 på motorvejen

• #73   19. apr 2010 Tjaa, nu synes jeg også det er særligt slemt i nordjylland (nok fordi politiet er stort set ikke-eksisterende deroppe). Har kørt tit og ofte i lastbil deroppe og for at være til mindst mulig gene holder jeg den på de 85-88 km/t på de lige strækninger. Men har endnu ikke oplevet at der faktisk var nogen der holdte sig bag mig. Folk overhaler gerne og det er ikke bare 100 km/t. Det er med 110 og derover.

Det er så folks egen sag at de vil overhale mig når jeg er i lastbil. Det går jo ikke så fandens stærkt smiley Det værste er sgu når modkørende lige skal tage chancen selvom de kan se der kommer nogen. Så vigtigt kan det sgu heller ikke være. Man har pænt meget INGEN chancer for at trække ind til siden i en lastbil.
    Og hvorfor skulle jeg bremse op fordi nogle mennesker tror deres evner i en bil overstiger formel 1 køreres? Konsekvent holder jeg min fart, selvom jeg kan se det bliver MEGET tæt, for så kan det være de tænker sig lidt bedre om næste gang. Og hvis de ikke når at trække ind, så er det i hvert fald ikke mig det går ud over. Undskyld hvis det virker hårdt og skide uansvarligt, men hvorfor skal jeg være nervøs for at færdes i trafikken pga. sådan nogle mennesker?

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #74   19. apr 2010 Eneste grund til at folk køre for stærkt er at straffen ikke er hård nok.....

Hvis vi nu forestiller os at der var 10 års fængsel for selv den mindste overtrædelse og dødsstraf for anden gangs lov-overtrædere, så ville der snart ikke være noget at lave for færdsels-policen....

• #75   19. apr 2010 Der skal nok være nogen der tager chancen alligevel smiley Folk er ikke så kloge når de sætter sig ind i en bil.

• #76   19. apr 2010 altså jeg kører måske 5-10 for stærkt, men når der f.eks. er vejarbejde med fartnedsættelser og et spor, så kører jeg hvad der står på skiltene, både for min, arbejdernes og andres billisters skyld. men jeg kører også meget efter forholdene, jeg kører sku ikke 130 i tåge med under 50 meters sigt, det er sindsygt smiley

• #77   19. apr 2010 christian N: Sammenholder man det du siger, med det der står i din profil, er det i mine øjne lidt modstridende..

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #78   19. apr 2010 Anders, jeg prædiger heller ikke, det er bare de kolde fakta, hvis straffen var hård nok, ville de være meget få som forbrød sig imod reglerne.

Som så mange andre giver jeg gas, men det som holder mig under 160km/t er straffen :o)

Det er vel også det der gør sig gældende for de fleste andre?

• #79   19. apr 2010 Christian N: Jeg kan kun give dig ret, men med hensyn til straffen, så kører flertallet vel 100, og bliver straffen hårdere, ja, så mister dem som har vedtaget det vel flertallet, så det handler vel et eller andet sted om, at folk syntes det er iorden at køre 100 på landevejen.

• #80   19. apr 2010 christian n hvor er de kolde fakta mht. jo højere straffen er jo færre som forbryder sig imod reglerne, mig bekendt er kriminaliteten i de lande der har høje straffe langt højere end de er i danmark, jeg har ikke fakta, så vil meget gerne se dine.

• #81   19. apr 2010 Hvis den forankørende er totalt regelrytter og kører præcis 80, og sætter hastigheden ned i de der TÅBELIGE 70 km/t zoner man af og til støder på, så orker jeg ikke at ligge bagved. Så må der overhales.
    Hvis der kører en Berlingo, en Wagon R, en Spark, en Alto eller lignende forfærdelige biler, har jeg snart fået det som princip, at overhale - om det så kan betale sig eller ej.
    Hvis forankørende kører mellem 85 og 100 km/t på hovedvejen, så gider jeg ikke overhale. Det er en fin fart at ligge med.

Ja, jeg kører i en Corolla fra 89, jeg ved det godt smiley

• #82   19. apr 2010 Og til jer regelryttere:

Jeres yndlingsargument No. 1 trænger til lidt modstand

"Når vi når frem til næste lyskryds, holder vi alligevel lige bagved den unge knøs, som bare har brændt en masse benzin af, ved at lave en overhaling som ikke kunne svare sig" (mens vi nu sidder hele familen 2 meter bagved, i den nyindkøbte beige berlingo, og veltilfreds tager en tår hjemmeblandet saftevand).

Nej og hvad så smiley ?

Hvad er at foretrække?

- Udsigten til bagenden af en grim bil?

- Åben vej forude og ro i sindet?

Så er jeg ret ligeglad hvor økonomisk jeg kører, og hvad der kan betale sig.

Man har vel råd til benzin.

• #83   19. apr 2010 Der skal mere på.

Og hvis nu folk bare ville se sig lidt for, og opdage at hvis de kun kører præcis 80 km/t - hvilket iflg. deres speedometre ofte betyder at de kører lidt under dette - så trækker de laaange haler efter sig. Dette resulterer i en stor folk af utålmodige, halvirriterede mennesker i hver deres 1,5 tons tunge, potentielle dræbermaskine.
    Jeg tror ofte at det er de lidt for langsomt kørende, som er det startende element i mange færdselsulykker.

Ja, det var den unge knægt der lavede en hasarderet overhaling og skabte derved en færdselsulykke. Men hvorfor lavede han så denne hasarderede overhaling? Fordi han til sidst blev for utålmodig.

Er det en ideel situation? Nej, det er det da ikke. Det bedste ville da helt klart være hvis alle havde tålmodighed til at ligge og køre 80 km/t hele tiden. Men det er jo desværre ikke virkeligheden. Der kommer intet godt ud af at brokke sig over at folk kører 15-20 km over det tilladte.

Jeg siger ikke man skal køre stærkt. Kør bare lidt friskt i stedet, så tror jeg en masse tåbelige overhalinger kan undgåes.

• #84   19. apr 2010 helt sikkert.. HADER selv at møde en der kører 80 præcist og som ikke fatter at når der er en bakke, så skal man sgu gi lidt mere gas eller ender man altså med at køre 70. HADER DEM! Men derfor kan man jo godt se sig for inden man begynder at overhale. Som regel hvis jeg kører i personbil så overhaler jeg satme ikke hvis jeg kan se den næste modkørende er en lastbil, det har jeg mit liv for kært til. Også fordi jeg ved de bremser ikke for dig smiley

• #85   19. apr 2010 heh simon. husker jeg når jeg ser din kasse. den skal bare overhales. smiley

• #86   19. apr 2010 Det bliver nok ikke noget problem smiley meget kan nok løbe fra mine 75 21 år gamle heste smiley

• #87   19. apr 2010 heh. jeg snupper cyklen, så har du en chance smiley

• #88   19. apr 2010 Uuuuha smiley

Kommentér på:
Hvorfor køre folk for hurtigt???

Annonce