{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Nedvejning nye regler (95%) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har nedvejet deres bil og betalt differencen til 95% med de nye regler?

Og hvad måtte i slippe? Hvilken bil osv.

Sagen er den, at jeg overvejer at købe en gammel Sportsvan som nr. 2 bil, men synes det er meget at smide 9000 i vægtafgift på en bil til 20-30k.
Den skal ikke på hvide plader.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedvejning nye regler (95%)
  • #1   22. apr 2010 men den nedvejning er det ikke den som er lukket igen

  • #2   22. apr 2010 Nej det er ikke lukket.

    Det hul der er lukket, var der hvor man sparede en masse penge på at lave den til Hvideplade, men det kan man endnu, det koster bare lidt mere i dag.


  • #3   22. apr 2010 ja men det er da også lavet så gulpladet ikke kan vejes under 2tons eller noget i den dur, så er de jo billigere i vægtafgift så vidt jeg husker, eller strafafgift..

  • #4   22. apr 2010 de 9kg er jo pga det er en diesel ???? ikk

  • #5   22. apr 2010 Det er ikke lukekt endnu.
    Der er tale om et lovforslag som ikke er vedtaget endnu.


  • #6   23. apr 2010 Det skulle ikke være lukket, men ved ikke om de har ændret taksten på 95% konverteringen. Selvfølgelig er jeg klar over at skulle betale en difference afgift, men med de gamle regler var det næsten ingenting.

    gule --- hvide plader er lukket..men det er ikke det jeg vil have lavet.

    Der er ingen info at finde nogen steder..der må da være nogen der ved noget...
    Skat vil/kan sikkert ikke lave en vurdering på en bil jeg ikke har købt. (og det kan jeg også godt forstå) Derfor er det lidt svært...


  • #7   23. apr 2010 Du kan godt veje den ned til under 2 tons og betale differanceafgiften op til 95%.
    Der er ingen ændringer der, og så slipper man uden privatbenyttelsesafgift.

    Du kan også få den på hvide plader endnu, men det hul hvor man sparede en masse penge på det, er lukket igen. -så hvis man vil ha hvide plader på så koster det lidt mere end før.


  • #8   23. apr 2010 Og nu sidder jeg og undrer mig over hvorfor veje sin varebil ned og ingen last evne have, bare fordi man er "lidt nærig", så er fordelen ven en varebil ski væk. Bare min mening.

  • #9   23. apr 2010 varebilens total vægt bliver 25 - 50 kg lettere, så det er en ommer Aksel M.
    Synes du ikke det er meget at smide 9000 om året for en bil til 25000?
    De biler jeg har kig på, skulle ligge på 2500-5000 som engangsbeløb i difference afgift. Og derefter sparer man min 6500 om året!

    Cookie Monster
    Er det noget konkret du ved? har du evt link?
    Ved at fidusen med gule - hvide er lukket, men ingen steder står der noget om 95% konvertering.


Kommentér på:
Nedvejning nye regler (95%)

Annonce