2.046 visninger
|
Oprettet:
øges lufttryk med i dæk med læs {{forumTopicSubject}}
hvis en lastbil eller hva det nu kan være... hvis man siger der er 2 bar i dækket og man så læsser den øges trykket så i dækket eller forbliver det 2 bar.... har jeg tit tænkt på jeg ville næsten mene det bliver støre trykket i dækket
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Jeg vil mene man får jo selvfølgelig et større tryk ned på falden som er mod asfalten, men ens dæk bliver jo ikke mindre i volumen. Det bliver jo bare presset ud til siden, altså har luften den samme volumen at være i, dermed uændret dæktryk.
Man skal jo også selv pumpe mere luft i hjulet hvis man læsser en bil tungt. Det står i hvert fald i tankdækslet på min afhængig af hvor mange personer og bagage der er i, hvad dæktrykket så skal pumpes op til.
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
aug 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.866
Det kan da egentlig godt være du har ret... Det er sgu et mysterie det her.
sep 2005
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 66 Svar: 1.898
Tryk fordeler sig jævnt i hele "beholderen" som i det her tilfælde er dækket. Der vil aldrig være mere tryk et sted end et andet. Og det er 100% sikkert.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
anywhay, jeg kører traktor til hverdag, selvom der er en 25 tons vogn efter fyldt ændrer trykket sig ikke, hverken på vognen eller på traktoren
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 464
jamen jeg siger heller ikke bestemt at trykket ændres for det er ikke noget jeg har undersøgt mere end jeg har tænkt lidt over det
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 108 Svar: 186
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
Og det gjorde det heller ikke. Prøvede at måle det.
personligt tror jeg det er fordi den mængde dækket bliver trykket fladt med samme mængde udvider resten af dækket sig sådan at volumen ikke ændre sig den forskydes bare. Så trykket forbliver altså ens.
Henrik M : hvad snakker du om?? selvfølgeligt kan almindeligt luft komprimeres der skal ikke tilsættes noget som helst. Luften inde i et dæk er jo netop komprimeret ellers ville der ikke være tryk i dækket.
øges lufttryk med i dæk med læs