1.355 visninger
|
Oprettet:
Golf 3 benzinpumpe-problemer {{forumTopicSubject}}
hey...
jeg har en kammerat som har sig en kær golf 3.
han har så været så heldig at køre op i røven på en anden bil, med 15-20km i timen. så skaderne var minimale og er rettet op igen.
problemet er, at bilen kørte fint og uden problemer i 2 dage, efter han havde fået samlet den efter sammenstødet. men pludselig ku han ikke starte den.
vi har fundet ud af at den ikke tænder pumpen, når man drejer nøglen. men hvis vi sætter en direkte ledning på, så kører pisset.
hvordan kan det pludselig miste signalet til pumpen? og hvor ku fejlen evt. ligge...?
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.768
mar 2007
Følger: 46 Følgere: 53 Biler: 16 Emner: 38 Svar: 478
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 23 Svar: 73
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 55 Svar: 162
men hælder vi benzin direkte ned i indsugnings manifolden og prøver på at starte den, så slår den igang. og kører fint, indtil sovsen er slugt.
-men hvis vi så sætter slangen på igen, så sker der ikke en skid.
jeg har prøvet at måle spæningen på de ledninger som sidder på toppen af spjældhuset, og den måler konstant ca. 5 volt.
måler jeg så på en golf 3 magen til, som virker og kører upåklageligt, så fanger jeg intet på mit multimeter, i modsætning til min kammerat's, som måler 5 volt konstant.
jeg har prøvet at tage stikket af, til det som sidder i toppen, hvor jeg målte forskel fra den ene og den anden. men det hjalp intet...
jeg er virkelig i vildrede efterhånden...
jeg har før hørt om, og set biler, som er blevet basket, og som derved har en udløser til et "kill-line" relæ, som kvæler brændstof tilførslen, så snart et uheld indtræffer.
men så vidt jeg ved, sidder der ikke noget i den retning på sådan en gammel "swend" som den her golf 3'er...
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 55 Svar: 162
hvilket relæ kører benzinpumpen over?
Golf 3 benzinpumpe-problemer