{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Golf 3 benzinpumpe-problemer {{forumTopicSubject}}

hey...
jeg har en kammerat som har sig en kær golf 3.

han har så været så heldig at køre op i røven på en anden bil, med 15-20km i timen. så skaderne var minimale og er rettet op igen.

problemet er, at bilen kørte fint og uden problemer i 2 dage, efter han havde fået samlet den efter sammenstødet. men pludselig ku han ikke starte den.

vi har fundet ud af at den ikke tænder pumpen, når man drejer nøglen. men hvis vi sætter en direkte ledning på, så kører pisset.

hvordan kan det pludselig miste signalet til pumpen? og hvor ku fejlen evt. ligge...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 3 benzinpumpe-problemer
  • #1   13. maj 2010 har i tjekket sikring og relæ?

• #2   13. maj 2010 Ja det vil jeg også mene, relæ´et kan nok være hoppet løst eller gået i smølf.

• #3   13. maj 2010 prøv en lus istedet for relæet og så se om det funker. og hvis det gør så er det relæet der er kaput. ellers prøv og hør eller mærke om det klikker

• #4   23. maj 2010 jeg har prøvet at sætte en konstant direkte ledning fra batteriet og over på pumpen. -dét virkede... så satte jeg en ledning fra en "tændings-plus" og ned på pumpen... -det virkede også... der kom tryk op til spjældhuset og det hele.

men hælder vi benzin direkte ned i indsugnings manifolden og prøver på at starte den, så slår den igang. og kører fint, indtil sovsen er slugt.
    -men hvis vi så sætter slangen på igen, så sker der ikke en skid.

jeg har prøvet at måle spæningen på de ledninger som sidder på toppen af spjældhuset, og den måler konstant ca. 5 volt.
    måler jeg så på en golf 3 magen til, som virker og kører upåklageligt, så fanger jeg intet på mit multimeter, i modsætning til min kammerat's, som måler 5 volt konstant.

jeg har prøvet at tage stikket af, til det som sidder i toppen, hvor jeg målte forskel fra den ene og den anden. men det hjalp intet...
    jeg er virkelig i vildrede efterhånden...

jeg har før hørt om, og set biler, som er blevet basket, og som derved har en udløser til et "kill-line" relæ, som kvæler brændstof tilførslen, så snart et uheld indtræffer.

men så vidt jeg ved, sidder der ikke noget i den retning på sådan en gammel "swend" som den her golf 3'er...

• #5   8. dec 2011 lige en tilføjelse til denne tråd...:

hvilket relæ kører benzinpumpen over?

Kommentér på:
Golf 3 benzinpumpe-problemer

Annonce