{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.971 visninger | Oprettet:

hvor meget må jeg trække ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har været ude og anskaffe mig en lækker speedbåd i weekenden, og har derefter kørt hjem med den på traileren..
Da det slog mig at jeg måske skulle have trailerkort for at køre med den??

Min bil er en Volvo v40 år2002 som må trække 1200kg
Båden med trailer vejer nok det samme...

Skal jeg bruge stort kørekort for at må trække den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget må jeg trække ?
  • #1   14. maj 2010 bilens egenvægt vs trailerens total vægt

  • #2   14. maj 2010 + 50 kg til din bil.. dvs hvis volvoen vejer 1100 kg må du trække en trailer der har en total vægt på 1150 kg

  • #3   14. maj 2010 Det har vist noget med vægten af din bil og gøre. Der har for ikke så langt tid siden været en diskussion om det herinde. Mener det kom an på vægten af personbil hvor meget du måtte have på traileren.

  • #4   14. maj 2010 bum, ja som kim siger smiley

  • #6   14. maj 2010 skal man ikke have trailer kort hvis vægten overstiger 750 kg

  • #7   14. maj 2010 3500kg..... så længe man ikke overstiger 3500kg til sammen. bilens egen vægt og trailerns totalvægt så skal du ikk

  • #8   14. maj 2010 hvis ikke din bil samt trailer overskrider en total vogntogsvægt på 3500 kg skal du ikke men du må også gerne køre med 3500 kg på ladet af en lastebil og så 750 kg på krogen

  • #9   14. maj 2010 Mads P> Den SAMLEDE totalvægt må ikke overstige 3500 Kg. så det går ikke med en vogn på 3500kg og så en 750 kg trailer på krogen...
    Lasse>
    Kan ikke huske reglerne for hvad du må køre med af vægt men mon ikke det er til at finde på færdselsstyrelsens hjemmeside?


  • #10   14. maj 2010 jo, det er faktisk lovligt, med en total bil på 3500kg, OG 750kg på krogen, uden kort... læs nu reglerne, inden i udtaler jer.....

    men det lyder fuldstædigt sinsygt, for man lære jo, alt over 3500kg, skal man ha trailer kort... i gamle dage var det bare, alt over 750kg. på krogen, skulle man ha kort til, det var meget nemmere, samt mere sikkert.... det er jo helt tosset, at gamle fru jensen, eller unge hr. brian, der ikke har en skid forstamd på at køre med trailer, må trække en trailer på total feks. 1500kg, hvis bilen tillader det, og ik overstiger 3500kg

    jeg har aldrig forstået logikken i deres regler, ser tit om sommeren, at alle de campingvogne ryger afsted sydpå, med overlæs osv... og selvfølgelig må de jo køre 100km/t, fordi deres påhæng er godkendt til 100.... men den går ik i lille dk... kun i de lande der tillader 100 med påhæng. de kender ikke en skid til koblings vægt osv....men køre bare...

    nej.. alle skulle bare ha trailer kørekort, når de tog til B kørekort, så havde alle uddanelse til at køre med det...


  • #11   14. maj 2010 og til dit spørgsmål... hvis din total vægt på din trailer er 1200kg, så er svaret, ja...

  • #12   14. maj 2010 Brian L> HAR LÆST reglerne OG snakket med færdselspolitiet som siger at den TOTALE TOTAL VÆGT IKKE må overstige 3500 KG...

  • #13   14. maj 2010 Et lille spørgsmål.. Er det ikk trailerens faktiske vægt, som man går efter, og bilen Tilladte total vægt ? Eller er det mig der husker helt skævt smiley

  • #14   14. maj 2010 ja på bilen.. læs nu hvad jeg skriver... HVIS DU HAR EN BIL, MED EN TOTAL VÆGT PÅ 3500KG, MÅ DU TRÆKKE EN TRAILER PÅ MAX 750KG TOTAL, UDEN KORT.... DEN GÅR IKKE HVIS DIN BIL ER 3000KG TOTAL... GÅ NU IND PÅ FÆRSELS STYRELSENS HJEMME SIDE, DER STÅR DET, ELLER SØG HER I FORRUMMET, DER ER OGSÅ LINKET TIL DET..!!

    reglen gælder kun for biler med en total vægt på 3500kg... og kun bilen, ik hele trækket, som normalt....



  • #15   14. maj 2010 Ved godt hvad jeg skriver.....
    Mit eksempel er som følger: Et fejebled med en total vægt på 3500 KG, den måtte jeg ifølge færdselspolitiet IKKE sætte en trailer efter uden at have kort dertil..... fordi min samlede (fejeblad + trailer) oversteg 3500 Kg.....
    Det er muligt det er forkert med det er nu engang det politiet fortalte mig da jeg ringede til dem.....


  • #16   14. maj 2010 ja okey.. men det er forkert...

    og man kan jo kun tro på det, man får at vide, især politiét, men de ha´r altså ikke altid ret, og ik i dette tilfælde.... for 2 mdr. siden var det ihvertfald sån som jeg skriver... også derfor jeg skriver til dig, gå ind på færsels styrelsen, det er de regler der gælder.....


  • #17   14. maj 2010 var heller ikke et angreb smiley men ja reglerne er en jungle og self kan de osse tage fejl. Undersøgte det i forbindelse med jobbet sidste uge, har prøvet at lede på deeres hjemme side men syns sku den er forvirrende. Du har ikke linket vel?

  • #18   14. maj 2010 Så meget du vil, kommer helt an på hvor meget tikketøjet kan holde til...!?! ;0)

  • #19   14. maj 2010 Lasse > sry for "spam" af dit forum smiley

  • #20   14. maj 2010 de er selv skyld i, at der kommer sådan et indlæg som dette, da folk er forvirret, hvad de må, og ikke må..... så synes da, det er ok, at vi lige finder ud af div. regler her, nej har lige været inde og søge, kan ik finde det, men ved der var et indlæg for ca 2 mdr. siden, om det samme, og der var en der smid et link, hvor det stod sort på hvidt, med de 750kg, altså en total vægt på 4250kg, på lille kort

Kommentér på:
hvor meget må jeg trække ?

Annonce