751 visninger
|
Oprettet:
Bilalarms spørgsmål ang centrallås {{forumTopicSubject}}
er ved at montere alarm, i min Corsa B fra 95.. der er std central lås i , Dvs når man låser døren ved at stikke nøglen i nøglehullet så låser alle døre.. MEN nu når jeg er ved at montere alarm, kan det så lade sig gøre og koble min central lås der over, nu når jeg ikke har fjernbetjening til den org. :)?
maj 2004
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 54 Svar: 1.047
apr 2008
Følger: 87 Følgere: 85 Biler: 14 Emner: 134 Svar: 728
mar 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 17
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Hvis du ikke har et diagram over bilen, er det letteste ofte at pille dørsiden af, i førerdøren, og måle på de ledninger der går til selve låsen. Altså ikke ledningerne til aktuatoren, men de (typisk 3) der går op til dør-låsen.
Mål på én ad gangen, mens du drejer nøglen, og mål om der enten bliver lagt en ledning til stel, eller til plus...
Derefter kan du følge denne ledning "ind igennem tylllen" og ind i bilen, og koble dig op på denne.
Alternativt kan du finde styreboksen i bilen, og måle på den...
apr 2008
apr 2004
Når du drejer din nøgle i din dørlås, vil der være nogle ledninger der bliver "aktiveret".
Altså når du eks drejer nøglen "tilbage" vil der være én ledning der bliver aktiveret, og når du drejer nøglen "frem" vil der være en anden ledning der bliver aktiveret.
Med "aktiveret" forstås at ledningen skifter niveau, altså går fra eks at have 12V til 0V, eller omvendt. Derfor siger man at et C-lås system enten er positivt (12V) eller negativt (0V) styret (aktiveret).
Så du kan se det som værende 2 forskellige ledninger, hvoraf den ene kan få C-låsen til at lukke, og den anden kan få C-låsen til at åbne, alt efter om de bliver lagt til stel, eller tilført 12V (afhænger af bilen).
De ledninger der sidder i din førerdør, kører ind i kabinen og hen til en kontrol-boks der tager sig af C-låsen. Så denne boks har altså 2 "indgange", hvoraf den ene indgang låser, og den anden åbner for din C-lås.
Det er derfor denne "indgang" du skal finde, for at du kan styre det fra din alarm/fjernbetjening.
Der er ikke nogen forskel på om det er alm C-lås, eller fjernbetjent. Havde du haft et fjernbetjent system i bilen, skulle du STADIGVÆK koble dig på styreboksen, så det er det samme.
-Håber det giver mening...
apr 2008
apr 2004
Bilalarms spørgsmål ang centrallås