{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

kørsels godtgørelse {{forumTopicSubject}}

mojn. alle bil elsker jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.
jeg kører hjemmefra og til mit arbejdt 128,6 km om dagen 5 dage om ugen og der er de 24 km trukket fra. jeg fik regnet sammen til at jeg skulle have ca 38000kr tilbage og jeg fik endda hende inde ved skat til at regne det efter og hun fik det til det samme.
det skal lige siges at jeg skulle ikke betale noget tilbage i skat inden jeg var inde med mit kørsel.
man da jeg så skulle have de 38000kr udbetalt fik jeg kun 5 procent af det resten beholdte skat. og jeg skylder ikke noget eller noget.
og da jeg var inde og brokke mig over det sagde hun at folk fik kun 5 procent af deres kørsel udbetalt. så ud af de 38000kr jeg har brugt på benzin fra og tilbage fik jeg kun 2000kr ud af...
KAN DET VIRKELIG PASSE???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsels godtgørelse
  • #1   18. maj 2010 hmm... det lyder lidt underligt, hvorfor skulle de beholde 95% af det ?

• #2   18. maj 2010 det passer ikke.. jeg fik over 20 K udbetalt i 09 fordi jeg havde overset det i 3 år.... og jeg fik alle pengene... så det er en røver historie..

• #3   18. maj 2010 Hvordan regnede du det ud?

Men kan sige dig at du helt sikkert ikke får 38.000 uanset hvad!

Der jo max på.

Hvor mange dage drejer det sig om præcis?

• #4   18. maj 2010 Tommi: Nej det passer ikke .. Du burde få det meste af det tilbage .. Jeg fik også engang over 25k tilbage i kørsel .. Så det passer ikke ..

• #5   18. maj 2010 Ring og brok dig og brok dig til flere forskellige!!
    Og få dog ændret det så du får beløbet hver måned istedet smiley

• #6   18. maj 2010 http://img97.imageshack.us/img97/1892/83153932.jpg

Du kan selv se hvis du går ind på din skat.dk og under ændre forskudsopgørelsen og indsætter ved hjælp af deres befordrings maskine, indtaster dine kilometer fra hver dag i 216 arbejdsdage på et år .. Burde du få en del tilbage .. Jeg tog dit som eksempel, 128km i 216 dage, gav mig et forhøjet måneds fradag på 4757kr oven i det som jeg havde i forvejen . Der står ikke noget med kun 5% af hvad din kørsel er. Jeg ville endda få mere end de såkaldte 36.936kr som det er. for 4757 x 12 = 57084kr ekstra .. Sååeh, spørg hvordan de vil bortfoklare den.

Så de har lavet en fejl eller fyldt dig med lort

• #7   18. maj 2010 du skulle gerne få ca. 50% af din kørsel retur i skat...

men ring og brok dig og få en detaljeret forklaring

• #8   18. maj 2010 Kennet Hvad snakker du om? han skal ha 100% det befordring han skal ha, hverken 5 eller 50%

• #9   18. maj 2010 det passer som kenneth siger ca. 50 %. det er jo et beløb på 38000 som han ikke skal betle skat af og skatten af 38000 er ca 19000 alt efter indkomst og trækprocent.

• #10   18. maj 2010 befordring er ikke skattefrit, så det kan aldrig blive 100% af beløbet. Men 5% er vist lige i underkanten smiley

• #11   18. maj 2010 Gad da godt vide hvordan dem der har skrevet du skal have 100% udbetalt gør det?

Du kan med fordel skrive til skat over mail og forelægge dem sagen. Så har du alt på skrift og de regner det ud for dig, så burde der ikke komme nogen tvivl...

• #13   18. maj 2010 sikke da en gang vrøvl nogle af jer kan lukke ud... man får ALDRIG 100% af sit kørsel udbetalt. som det bliver sagt er det nærmere de 50%.

desuden ang km takst, kommer det an på om man bor i en ydrekommune eller ej. bor du i ydreområde får du samme takst for alle km, men bor du ikke i en ydrekommune får du en takst for nogle km og en anden takst for resten.

• #14   18. maj 2010 Hvad fanden snakker i om ? Man får 100% .. Det er befordrings fradrag .. Tjek mit link .. Så kan I sku selv sidde og regne på det ..

• #16   18. maj 2010 jamen hvis han mener godtgørelse, så skal han have det udbetalt af sin arbejdsgiver(tror jeg), for det er kørsel på arbejdet og er det skattefrit?

befordring er fra hjem til arbejde og det skattefrit.

Så tro jeg nok jeg fik forstået det.

Og du kan finde beregninger på skats egen hjemmeside. Men det kan da godt være hende kosten har taget dig for bogstaveligt hvis du har sagt befordring eller godtgørelse?

• #17   18. maj 2010 hold nu op med jeres 100% udbetalt, hvis man får foreks. 1,90 pr km så er det ikke penge man får, men et fradrag så man skal ikke betale skat af. hvis han betaler 50% i skat så skal han altså ikke betale de 50% skat af 1,90 og det er 0,95kr slut prut.

• #18   18. maj 2010 Rune R: Det bliver nemlig sat ind i fradraget som du selv siger.. Så du skal kun betale de skaldede 8% af det ..

• #19   18. maj 2010 jamen jeg har altid fået alle mine køre penge tilbage. men da jeg var inde ved skat får at få hende til at lave mit kørsel fik hun regnet det ud til 38000kr tilbage i skat for kørsel i et år. plus jeg skulle have får min hund. så det sammenlagt ville blive mange penge men alt er efter skats egen regler. men da jeg fik dem udbetalt fik jeg kun 5 procent af de 38000kr plus jeg fik alt det fra min hund. men de beholdte 95 procent af min kørsel de elendige røvhuller...

• #20   19. maj 2010 så der nok sket en fejl, så må du ringe til dem.. medmindre du skyldte dem penge selvfølgelig?

• #21   19. maj 2010 som andre skriver så er det et fradrag man får og det bliver fratrukket i din skattepligtige indkomst.

men du får ikke udbetalt 100% men derimod skatte fordelen (den hedder noget andet jeg ikke lige kan huske) og derfor ender du "kun" med ca halvdelen udbetalt.

det samme gælder når du trækker renter fra i skat, her er det ca 33 % du får tilbage og ikke 100 %

• #22   21. maj 2010 ja men jeg fik kun 5 procent af det og ikke 50 procent. og jeg var ekstra inde og få det lavet efter jeg havde fået at vide jeg skulle have tilbage i skat. netop for at være sikker på jeg fik noget tilbage, jeg vil da ikke ligge og kører så mange kilometer også kun få en spand og hoppe i. for jeg har en kammerat der kører fra horsens og til vojens hverdag på arbejdt og hjem igen, når han sender sit kørsel ind så får han det hele tilbage. det er derfor det kan gå for ham og kører frem og tilbage ellers havde han ikke gjort det. og sådan er det ved flere jeg snakker med, de siger alle at de har fået alle deres tilbage, selv min kollega som kører den samme vej som mig får alle sine tilbage. så jeg forstår ikke hvorfor jeg kun får 2000kr ud af de 38000kr og når man skriver til skat så svare de aldrig.

• #23   21. maj 2010 den eneste vej frem er at tage ind til skat personligt og få rettet fejlen.

Kommentér på:
kørsels godtgørelse

Annonce