Motor bliver varm - kølesystem fejl... {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har lige fået renoveret topstykket, slibet det, nyt pakningssæt og tamdremssæt og fået monteret topstykket igen professionelt af mekaniker..
Bilen startede fint op og gik godt.
MEN, den bliver for varm. Har fjernet termostaten, da jeg troede den var skyld i problemet.
Motoren bliver stadig for varm.
Jeg tror ikke vandet cirkulerer ordentligt, da der ikke kommer varme ind i bilen af blæserne når man skruer helt over på varme. Det bliver maks lidt lunken. Selvom bilens motor er 90-100 grader !!
Hvad vil i mene det er?
Vandpumpen?
Jeg troede først det kunne være køleren. Men når jeg trykker hårdt på den store slange fra motot(termostat) til køler på venstre side(Når man står foran motoren), så kan man se slangen på højre side af køleren udvider sig. Hvilket jeg mener viser at der er gennemgang.
Kan det være vandpumpen? Eller hvad ville i mene det er .. Den bruger ikke vand. Selvfølgelig har jeg ikke kørt flere km i den, da den bliver for varm. Men den har stået en del i tomgang indtil den bliver varm. Jeg har masseret de store slanger, for at få vandet rundt, hvis der nu skulle være luft i systemet..
Men ja. Jeg er lidt blank.. Jeg får noget hjælp senere idag, men ville lige høre om der var nogle der kunne bidrage lidt med noget hjælp.
NB, det er min hvide Calibra 2,0 16v C20XE uden turbo.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 214
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 78 Svar: 888
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 438
så ny på.
mar 2005
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 78 Svar: 888
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 746
Jeg syntes også at det virkede som det mest realistiske ..
Skal lige siges at der kommer meget tryk i systemet hvis jeg har kørt en tur og motoren bliver varm.. Men det vel fordi det koger vandet..
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 746
Motor bliver varm - kølesystem fejl...