1.216 visninger
|
Oprettet:
polering... {{forumTopicSubject}}
Skal igang med at polere min bil (se profil) Lakken er faktisk ok fin, men den har en smule afblegning på taget og bagsmækken som biler i den farve let får.
Jeg har kigget lidt rundt omkring og faldt så over den her guide.
http://shop.bilvask.nu/bil-polering-guide
Jeg syntes det virker total hul i hovedet at der skal så meget hallæj til at polere en bil. Kan det virkelig passe? Til den pris kan jeg jo nærmest få den lakeret.
Hvad er nødvendigt og hvad er salgs gejl? Hvordan med den her claybar fyr. Er det noget der kan betale sig?
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 807
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 948
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Christopher > Den guide er sikkert fin hvis du har en bil der skal på udtstilling, men i den virkelige verden syntes jeg personligt (uden at have kendskab til det) at det lyder til at være 110% overkill og salgsgas, men sådan er jg bare.
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1
aug 2009
Følger: 29 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 110
det gør faktisk underværker... bare kig på før og efter billeder af min bil.. og du behøves ikke en fancy polermaskine det bedste resultat fik jeg synes jeg selv med ren knofedt, nogle almindelige køkkenklude(nye) og en smule tålmodighed
aug 2009
Følger: 29 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 110
maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2007
Jeg syntes bare jeg stirrer mig blind på fancy navne der alle sammen indeholder ord som polish, finish og wax uden at blive en hat klogere af den grund.
Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
Men hvorfor ikke give firmaet et kald, og høre hvad han vil anbefale, hvis du bare vil opfriske den matte lak, uden at bilen står som et suttet bolsche? De vil da uden tvivl komme med noget brugbart.
Michael, som er ejeren, kører ikke om hjørner med en - Jeg handler selv hos ham, samt spørger til råds og han er super venlig.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 371
Ulrik, hvis du skal have ordnet din lak én gang, så få det gjort hos en professionel. Du kan sige det som det er, at du ikke forventer en "ny" lak, men bare en rigtig fin opfrisker, så får du det også noget billigere, da der er mange timers arbejde i den sidste perfektion.
JA det er omfangsrigt at lakrense, polere og forsegle en bil, så resultatet blir godt, så overvej hvad dit mål med det hele er, inden du går igang.
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Nej det behøver ikke være så svært..
Du kan bare polere din bil i hånden, med en simpel polish - så skinner den mere end da du startede.. Jo flere omgange du kører med hånden, jo flere små ridser forsvinder.. Men at tro at man kan lave et suttet bolche med hånden, er blasfemi.
Hvis din ninja hånd kører 50 omgange i minuttet, og maskinen kører 1800, så kan du selv regne lidt på hvor lang tid det tager at få perfektion
Men som andre også skriver, det kommer helt an på hvad du vil have.. Skal den bare være blank, så skal den bare have lidt glaze og så derud af
@Frederik V - dine råd svarer til at sige til en gourmet kok - smut du ind på Burger King og hent noget af deres ost, den er HERRE nice... Med andre ord, det lyder på mig som om du har minus styr på hvad du taler om.. Men det er måske bare mig der er forudindtaget.
Jeg kunne sætte mig og forklare dig om hvordan slibemidler virker, og hvordan fillers fucker din lak op, men jeg tvivler på om vi to nogensinde ender på samme side, eller om vi nogensinde ender i samme bog
Ja for søren, 1 liter maling fra harald skrald er sikkert også super hvis du skal male dit hundehus- men hvis du skal male din stue, og kun gider løbe det over en gang så skal man måske have fat i noget lidt bedre.
Iøvrigt tak til dem der siger guiden er ok...
Der bliver snart lavet en ny og bedre da jeg har mit eget mærke på vej, som iøvrigt bliver lettere at arbejde med, da det er baseret på aluminiums oxid som slibemiddel
God poleringslyst derude
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Men fy for sørensen det er en fin lille slæde når vores laksamtale nu er overstået.. Tusind tilykke med den, det er noget af et fund.
Der er bare noget charmerende ved special biler, som ser ud til at være nogenlunde velholdte.. Håber du passer godt på den
jun 2007
Det er alt det andet til at smøre slæden ind i der mangler.
Jeg bør måske præcisere mit lak problem hvilket jeg så vil prøve.
Min bil er blevet lakeret op efter rust arbejde og der er blevet lakeret lidt "uploerbare" stenslag og rust pletter (læs bemærkninger under bilen).
Jeg står altså nu med en bil der har lidt mat lak i forhold til det nylakerede, på henholdsvis bagsmæk, alle døre, kofangere og tag. Mit tag og bagsmæk er desuden falmet en smule som det sker med de her røde biler med nogle år på bagen.
Jeg forventer ikke en udstillings bil, men en bil der er ensfarvet og pæn i lakken, hvad der måtte komme med i prisen som glans, dybde osv. er altså et plus på kontoen, men i første omgang ikke et krav. Jeg skal bruge discount poleringen der kan løse mit problem.
Er der nogel der kan guide mig til hvilke produkter jeg skal bruge for at klare den sag og samtidig holde mig inde for et rimeligt budget?
polering...