2.877 visninger
|
Oprettet:
bilviden.dk {{forumTopicSubject}}
Jeg har et reg nr jeg kan slå op på biltorvet og få info om, men selvsamme kan jeg ikke få noget og vide om på bilviden.dk.
Den siger bilen ikke har været til syn selvom der på biltorvet hvornår den sidst var til syn.
Er det ikke alle biler man kan finde derinde?
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Men der er næsten altid en af de 2 sider som kan vises det korrekt :o)
http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
jun 2004
Desuden er det jo også blot en falsk tryghed da der står:
OBS: Bilen har været til syn den viste dato, men det er ikke det samme som, at den blev godkendt.
Og hva kan man så bruge det til og det er nemlig helelr ikke alle syns virksomheder der notere sig Km. tallet og så står det forrige Km tal der bare fra sidst og skal det så også være deres skyld ?
Jeg kan kun sige at man skal altid som forbruger tage de oplysninger man får stillet til udsigt fra anden oplysningskilde en den oprindelig for vejledene og ikke stole blindt på dem.
Men ja det er der jo desværre nogen som gør og dem er man så nok også stillet bedre foruden :o)
Det er ligesom fol kder tror at når de finder oplysning ud fra en googling, så kan det jo kun være 100% rigtigt.
Biltorvet virker helelr ikke altid.
Jeg har kørt rundt med en nummerplade der ikke eksisteret i hele 2 år før synsmanden oprettet den da jeg skulle til syn med bilen for første gang.
Og så kunne jegbedre forstå jeg konstant blev stoppet af politiet da de helelr ikke kunne finde nummerpladen eller slå den op i deres system.
Hvordan det kunne ske vidste de ikke, men det blev ændret da den kom til syn 1 gang, så det er ikke altid man bare skal skyde de "hjælpene" instanser i skoen før man rent faktisk ved hvor det er at de manglende oplysninger finder hjemme :o)
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 191 Svar: 759
Jeg har brugt biltorvet.dk og der står sidste synsdato, men ikke noget om sidste syn(d)srapport desværre hvilket jeg håbede at ku finde der.
Har tidligere kunne finde den på mine andre biler på applus.dk, men kan jeg ikke længere.
jun 2004
grunden til du kunne finde det før var et man kunne linke sig ind til at se det, men det er faktisk en ydelse der koster penge.
så du kan stadig få Aplus syns rapporter at se, men så skal du bare oprette dig som bruger på siden og betale det som det koster og det er ikke så dyrt mener jeg.
Det er nemlig fedt at kunne se div. ting fra synsrapporten.
men man skal også bare her huske på at hvis ikke bilen har været synet hos Aplus, så kan man jo ikke finde bilen der heller :o)
På en måde kan man sige at alle disse oplysnigner er fedt er frit tilgængeligt, men hvis man nu skal se på det fra ejerens side, så ville jeg jo mene det var en privat sag om man ville have offentlig gjort hvor mange Km. ens bil har gået samt hvad der har været af reparationer osv.
Disse oplysninger skulle så ved salg kunne opgives ved eks. at vidergive dem personligt og hvis ikke man ønskede dette så kunne man så stilel sig mistænkelig over for sælger
I tyskland der taber de kæben hvis du siger at du kan finde disse oplysnigner i det danske system, dernede mener de jo bare sådan noget som motor er en privat sag der ikke rager folk hvad du har under hjælmen eller at man kan finde dele af dit stel nummer og eller hvad din bil har været igennem af syn osv.
Det er meget personligt for en tysker disse oplysninger, de gange jeg har vist dem det danske system så siger de at de er sikker påat det er i strid mod personloven og alt muligt hvis man kunne det i Tyskland :o)
jan 2008
Okay var nu ikke fordi det var vildt vigtigt, men hvis jeg kunne se de oplysninger ville det jo heller ikke gøre noget.
Ikke fordi jeg ikke stoler på sælger for han virker meget reel, men derfor skader det da ikke og se på en synsrapport - hverken for ham eller mig.
Men de har mange fordele dernede - billig bil og ikke nogen der ska brokke sig over hvad der ligger under hjelmen, men må så også betyde at hvis du kører galt og smadrer din ombyggede golf 2 med 3.0 turbo og 500 heste så ka det jo heller ikke være forsikringens problem.
Men der jo både godt og skidt da det giver noget gennemsigtighed overfor køber hvilket vi jo gør rigtigt meget i herhjemme med alting. Vi skal kunne se alt om alt - vi bl.a. et af de lande der er længst fremme med it og den slags muligheder omkring det offentlige - at du kan alt det på skat.dk som du kan og lign. ting.
jun 2004
jan 2008
Der er jo altid fordele og ulemper ved alting og staten vil helst have en finger med i alt for at få lidt mer i kassen og vide lidt (og helst meget) hvis nu nogen sku snyde dem for noget.
jun 2004
bilviden.dk