{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

skift af rude {{forumTopicSubject}}

hey jeg ska have min bil til maler og ska derfor have ruderne ud. jeg lavet meget på bilen selv så har ikke ti rommel finger, men det med at afmontere rude og sætte dem i igen er det noget man bare lige gør eller hvordan ska man have en til det? for rude ska skiftes når det er men er det så det samme som når man bare af montere? ska man havde nye gummi lister når det har været skilt ad? ska man bruge rude lim eller sider ruden nok i spænd? jeg håber nogen kan hjælpe


vh nick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift af rude
  • #1   27. maj 2010 Det er ikke altid du kan tage ruden ud, uden at den revner. Du må i hvertfald ikke bruge maskine, men brug tråd til at skære den ud med.
    Det er heller ikke alle ruder du kan tage ud, uden at ødelægge lister, for mange er limet på ruden.
    Så når nu bilen står flot og nymalet, så smid da lige 2k efter en ny rude.
    Du skal bruge både rens, evt. Multisol fra inotec, primer og rudelim. to komponent lim er bedst og tørrer hurtigst. Primer kan jeg anbefale fra Sika.


  • #2   27. maj 2010 Okay, nu så jeg lige du havde Civic. På den model kan du vippe listerne op. Dog er det en god ide at købe nye klips at sætte dem fast med igen, da de som regl knækker.
    Hvis du skal have de bageste sideruder ud kommer man til at ødelægge de små lister, som kun sider på nogle af dem. Men de kan købes som universallister og klisters på, inden ruden limes i igen.


Kommentér på:
skift af rude

Annonce