{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svag tikken fra kold motor
  • #1   30. maj 2010 Hvad bil er det?


    Men umiddelbart vil jeg sige at det er helt fint smiley

    Olien er tykkere når den er kold, og samtidig udvider metal sig når det blir varmt, så der vil altid være lidt mere spillerum imellem delene, når den er kold - og det giver sig udslag i lidt mere støj smiley

    Evt tjek oliepinden, nogle gange kan lav oliestand gøre det samme smiley


  • #2   30. maj 2010 Hmm.. ja det er nok ventilerne.. Men der er sikkert hydrauliske ventilløftere,de skal lige indstille sig selv,eller hva skal man sige.. Det gør sådan nogle med hydrauliske ventilløftere.. Gør min gamle bil også af og til... ;-).. Men om det lige er det,vides ikk,men ku godt lyde lidt sådan..

  • #3   30. maj 2010 Sorry.. Det er min Mitsubishi Outlander 2,0 turbo.. Har tjekket olien, og den er lige mellem de to punkter..

  • #4   30. maj 2010 Theis N:

    fint fint - hvor længe siden er det siden sidste olie-skift?

    En tyndslidt olie kan godt få den til at tikke når den er kold smiley


  • #5   30. maj 2010 Det er 8-10.000 km siden så vidt jeg husker..

  • #6   31. maj 2010 Theis N:

    okay - din motor får normalt skiftet hver 15.000km.... og 7500km hvis du kører til den..



    Så hvis du selv synes at du ikke har været nærig med gassen, så prøv at skifte olie på den smiley


    Den kører med 10W40 - det er samme motortype som evo'erne - bare i en begrænset udgave nok smiley - 4G63-T smiley


  • #7   31. maj 2010 Tonni.. Du er en skat.. smiley
    Tak for hjælpen..


  • #9   2. jul 2010 Jeg ville så vælge at køre med en 5-30 eller en 5-40 olie... Ik 10-40!!!!

    Er selv den glade ejer af sådan en for 2 gang, og er mitsu mekka.

    Hmmm Lars, 100.000 for de løftere var kun de tidligere modeller, som carismaer især GDI'er og de gamle lancere, colter osv. men de nyere modeller har der ikke været så meget med (endnu) smiley


  • #11   3. jul 2010 SDK:

    det er også fint nok at du anbefaler en 5W30/5W40, men ifølge producenten skal der 10W40 på smiley


Kommentér på:
Svag tikken fra kold motor

Annonce