{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a 3 t
  • #1   5. jun 2010 Regn med, at du får problemer til syn, hvis du bliver stoppet af politiet osv. Den ser godt nok ikke særligt lovlig ud.

    Hvis ovenstående er tilfældet, kan du se frem til en regning på måske 100-200.000 kr., hvis du bliver stoppet og politiet sender sagen videre til SKAT (hvilket de højst sandsynligt gør, da bilen er så voldsomt opsigtsvækkende).

    Hold dig fra sådan noget voldtunet noget. Du får sikkert kun problemer med det.


  • #2   5. jun 2010 BAY: slaaap nu lige af engang..
    Jeg gider egentlig ikke de her diskutioner da det er dødens pølse, men nu står manden og vil købe bil.
    du kan ikke komme til at betale afgift af motorombygningen sålænge blok, krumtap og topstykke ikke er skiftet ud/passer til bilen.!
    eneste problem er syn, men det er da det mindste problem :o)

    HUSK.. Syn og SKAT er to helt forskellige ting.


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   5. jun 2010 Pheew tak for svar krudtuglen, blev helt nervøs efter jeg læste Bay"s svar smiley

  • #4   5. jun 2010 For lige at forlade denne tråd uden at jeg behøver at argumentere osv i 2 timer, vil jeg lige linke til denne tråd, da det vidst blev ganske grundigt sat på plads.
    Lang og god læsning.

    http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=668121



  • #5   5. jun 2010 Men det skal så lige siges at du kan få seriøse problemer HVIS du bliver busted for at køre med cayenne bremser på den.
    afgiften for at montere andre, større kvalitetsbremser er fuldstændig vanvittig. man må ikke lave sin bil mere sikker her i landet, det skal straffes :o)


  • #6   5. jun 2010 Det er simpelthen ikke rigtigt, hvad du skriver, Krudtugle. Jeg er udmærket inde i reglerne og kender sagtens forskellen på, hvad SKAT hhv. syn kigger på. Men på den anden side, så gider jeg sådan set ikke bruge længere tid på at diskutere dét - jeg er helt og aldeles ligeglad med, hvad udfaldet bliver i forhold til den konkrete sag.

    Til dig, der vil købe bilen; tag nu lige <b>for Guds skyld</b> at skrive til SKAT og få et bindende ligningssvar på, at du ingen afgift skal betale. Desværre for dig vil svaret bare være, at det koster måske 100.000 - eller måske det dobbelte.

    Prøv at overveje, hvad konsekvensen kan være, hvis du vælger at købe først - og bare håbe på, den nok skal gå.


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   5. jun 2010 Arrh jeg tvivler nu på det er helt sandt Bay smiley

  • #8   5. jun 2010 Jamen netop fordi du tvivler, så synes jeg da, du skal prøve at skrive til SKAT, så du kan få et bindende svar fra dem på det. Det koster dig kun 150 kr.

    Jeg ved godt, hvad de svarer. Men det er sådan set irrelevant, hvis du alligevel selv har tænkt dig at skrive.


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   5. jun 2010 Ellers tak jeg betaler halvdelen af min løn til skat. det må være rigeligt smiley mon ikke bilforhandleren har styr på det. tvivler nu på den er så ulovlig som du hentyder til smiley

  • #10   5. jun 2010 Regn med, at forhandleren hellere vil undlade at fortælle sandheden og sælge dig bilen i dette marked. Desuden har de færreste forhandlere ret meget styr på sådanne regler.

    Jeg synes, det vil være en god idé at skrive til SKAT, inden du køber den. Alt andet ville være komplet dumt! Men det skal du selvfølgeligt selv afgøre. Nu er du advaret...


  • #11   5. jun 2010 det koster 300 kr at få et bindende svar fra skat.

    Bay: det var da lige godt S.....
    dette link til "gratis upload" er lagt i den tråd jeg linkede til. hvor personen har fået et bindende svar tilbage fra SKAT mht tuning med stor turbo, intercooler, andet indsug osv osv og du kan jo selv LÆSE svaret fra SKAT....

    http://www.gratisupload.dk/download/42156/

    Så skulle det vist være uddebateret.


  • #12   5. jun 2010 Jeg synes det er rimelig dyrt for sådan en gammel bil og med de km den har kørt, godt nok er der mange dele smidt efter den, og motoren er tunet og sikkert fået en del tæv, også af testpiloter mens den har stået til salg hos forhandleren uden at være ordentlig varm..

    Og så overdriver forhandleren da godt nok også en del med de priser på de enkelte dele der er på, men går den så går den jo som man siger smiley

    Krudtugle: Tror bare du skal lade ham BAY være, for så længe bilen er en smule tunet, så er den helt gal ifølge ham smiley


  • #13   5. jun 2010 Jeg siger det for den potentielle købers skyld. Jeg er sådan set lidt ligeglad med, hvorvidt folk i øvrigt tror på mig. Jeg mener bare, det er dumt at købe bilen uden at have et bindende ligningssvar fra SKAT - også selv om det skulle koste 300 kr.

  • #14   5. jun 2010 BAY: klik venligst på mit link. der er et bindende svar ang en supra der skulle ombygges fra org. twin turbo til stor single turbo, stor intercooler, andet indsug osv...
    så det burde vel være svar nok


  • #15   5. jun 2010 Nej, det er sådan set ikke svar nok. Det er en helt anden situation mht. den Audi, der linkes til, eftersom der eksempelvis er skiftet bremser, hvilket gør, at bilen formentligt skifter afgiftsmæssig identitet, ligesom motorstyringen sandsynligvis er mappet om. Det er derfor en helt anden sag.

  • #16   6. jun 2010 BAY: bilen ændrer jo ikke IDENTITET pga at den bliver chippet ind til turbokittet...

    og JA bremserne er helt gale.. de flejner skråt over dem. hvor mærkeligt det så end er, så er det desværre sådan det er.

    men NEJ det er ikke en helt anden sag....... bremserne ja, men ikke tuningen.


  • #17   6. jun 2010 Jeg har sagt, hvad jeg havde at sige; man skal være mere end dum, hvis man ikke spørger SKAT først.

Kommentér på:
Audi a 3 t

Annonce