{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

problemer med vento efter tandremskift {{forumTopicSubject}}

Hej har skiftet tandremmen på min vento.... efter den var sat på kørte jeg lige motoren rundt med en skralde nøgle 4 gange. og det lød fint. prøver så at starte motoren og der er ingen midslyde fra motoren eller noget . men den starter ikke. stedet for giver den et ordenligt knald fra udstødningen. det skal sige jeg ikke har indstillet strømfordeleren da jeg glemte det. kan det være den ? Tandremmen køre fint rundt og der er intet at komme efter der tror jeg. men hvis remmen står forkert brude man så ikke ku høre det ? hvordan indstiller man evt en strøm fordeler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med vento efter tandremskift
  • #1   9. jun 2010 det er helt sikkert fordi du ikke har stillet remhjulet til strømfordeleren på mærket.

• #2   9. jun 2010 Ja af med remmen igen og sæt remhjulet til strømfordeleren på mærket, lavede samme nummer på min egen golf (pisse irriterende) smiley

• #3   9. jun 2010 den står nok en tand forkert. burde ikke være nødvendigt og stille strømfordeler efter tandrem skift. en tand forkert er nok til den skyder men ikke nødvendigvis noget der rammer.. syns os tit jeg har oplevet de hopper en tak når man forsøger og dreje dem rundt med en skralde.. tjek dine mærker

• #4   9. jun 2010 forhelvede det pis smiley haha det er så skide træls sådan noget.
    spørger måske dumt. smiley men hvordan indstiller man sådan en strømfordeler ? er jo kun en dum lærling.

• #5   9. jun 2010 Du sætter cyl i top, tager dækslet af strømfordeleren, så kan du skruer fordelerhuset op og sætte den ned igen så den kommer til at stå ud for cyl. 1 på fordelsedækslet..
    Bagefter skal du bar indstille tændingtidspunktet..
    Men alt dette kun hvis du ikke gidder tage remmen af igen..

Men hvis du ikke har tændingspistol m.m. så ville jeg tage remmen af igen og sætte den på mærkerne... ;-))

• #6   9. jun 2010 har du drejet på den eller hva ?? den nemmeste måde når du ikke har noget udstyr er og starte bilen og havde den løs og så dreje på den til du syns den står ordentlig men som sagt burde det altså ikke være nødvendigt og indstille tænding efter tandrem skift medmindre du allerede er begyndt og rykke på den

• #7   9. jun 2010 Det er slet slet ikke nødvendigt at gøre det.

I toppen skal mærket på bagsiden af remhjulet flugte med ventildækslet.

Nederste remskive og takthjul/oliepumpehjul skal passe ud for hinanden.

Der var en igår der uploadede et billede af hvordan det skulle gøres.

Kommentér på:
problemer med vento efter tandremskift

Annonce