{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.074 visninger | Oprettet:

veteran (regler) som hverdags bil. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg går lidt og tænker, har en caravelle ståenden til hverdags bil. men jeg giver ca 15000 kr om året bare for at have den ståene. i forsikring og vægt.

Jeg tænkte, købe en gammel amerikaner eller bobbel, de koster jo ingen ting så kan jeg jo bruge 15000 kr på brændstof i stedet og få noget sjovt ud af det.

Men hvor meget må man køre i den ? må jeg køre i den om vinterne. og hvad gøre man nemmeste.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  veteran (regler) som hverdags bil.
  • #1   9. jun 2010 For at have en veteran forsikring skal du have en bil indregisteret til hverdagsbil og du må ikke køre fra ca 15. november til 15 marts..
    Man må ca køre 6000km om året

• #2   9. jun 2010 Du kan ikke få den over på veteran status og bruge den til hverdags kørsel. med mindre du stadig betaler fuld forsikring og vægtafgift.
    Fordelen ved Veteran status er jo man betaler minimal forsikring og 1/4 vægtafgift og 8 års syn. Men udlemperne er begranset km/pr år og du skal ha en nr 2 bil til hverdags kørsel og den må ikke køre efter 15 nov og fram til sidst i marts

• #3   9. jun 2010 Ja der var du hurtigere igen smiley

• #4   9. jun 2010 Ohhh jamen jeg køre ikke en gang 6000 km nu, bruge min bil max 2 gange om ugen og det er små ture hvis jeg bruge den.
    Men jeg ville meget gerne have en bil om vinteren også, hvis man nu skulle bruge en.

Kan man ikke sige man køre på motorcykel eller cykel vil det ikke gælde smiley ?

Så det er jo bil nummer 3

• Victor T
    Victor T Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 20
    #5   9. jun 2010 ellers så er det også værd at overveje en klassisk bil forsikring smiley

• #6   9. jun 2010 MC gælder ikke de fleste forsikringsselvskaber accepterer ikke engang en ATV på plader

• #7   9. jun 2010 Man kan få veteranforsikringer der gælder hele året, stadig med 6000 km grænse.

• #8   9. jun 2010 kan man det okey det ville være super, det nytter jo slet ikke noget at køre rundt i en gammel v8 der ikke kan bremse i sne vejr uden forsikring.

Jamen så kunne det da være jeg skulle prøve at høre forsikringen.

men hvad så med vægt afgidt er det skat jeg skal høre dem af, eller hvor bliver det 1/4 af prisen.

• #9   9. jun 2010 Bilen skal igennem et veteran syn, der efter vil afgiften blive ned sat til 1/4 del.

Jeg har min forsikring ved Runa, og er godt tilfreds, men selskaber som GF har også den forsikring.

De fleste kræver dog at:
    -Du skal være medlem af en veteranklub, som er optaget i Motorhistorisk Samråd
    -Bilen skal være fyldt 35 år og være indregistreret til veterankørsel eller være uregistreret
    -Bilen skal være forsynet med 2 kg ildslukker og skal opbevares i aflåst garage

+At der skal sendes billeder til forsikringsselskabet så de kan se at den fremstår i original stand.

• #10   9. jun 2010 Ja okey, så er der lidt der skal over holdes, ved sgu ikke lige om jeg kan frem vise den holder i grage..

Men takker for dit svar.

Kommentér på:
veteran (regler) som hverdags bil.

Annonce