{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Motorskift - afgift på BMW E46 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en BMW E46 318i, som jeg overvejer at få skiftet motor i, men kan ikke gennemskue hvad det vil koste i afgift, altså der er dansk afgift på nu, men så betale afgift, så jeg må kører lovligt rundt med en 320i motor istedet. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan finde ud af det henne, eller ved hvad det vil koste? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskift - afgift på BMW E46
  • #1   9. jun 2010 sælg bilen og køb en 2.0 i stedet. er billigere.

  • #2   9. jun 2010 - J O H N S O N -, er du sikker på det, for det er sgu da halv mange penge af hvad jeg kan gætte mig til :-)?

    HARTMANN$ - Må jeg nok hellere prøve ja smiley

    Steen T -Striben Aalborg . - Jeg vil gerne beholde min egen bil, da jeg ved den er iorden. Tror sgu ikke jeg kan finde en bil som er lige så velholdt igen, den fejler intet smiley



  • #3   9. jun 2010 Hmm, får han ikke afgiften tilbage af en 318 og så skal han betale afgiften for en 320, og så self betale diff. Men self skal bremser osv også laves efter en 320, ved jeg ikke lige om de er på en 318?

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #4   9. jun 2010 Nej man får ikke afgiften tilbage på bilen. Men hvis du exportere bilen kan du få noget af afgiften tilbage. Så kan du jo importere bilen igen og så betale ny afgift som 320i så spare du da lidt.

    Men det er ikke nok at betale afgiften for bilen skal også synes til ombygningen og det kræver bla. at bremserne bliver flyttet over fra 320.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #5   9. jun 2010 Du skal nok overveje om ikke det bedre kan betale sig at sælge bilen og købe en 320 istedet.

  • #6   9. jun 2010 Bremserne på 318, 320 og 325 er det samme fik jeg afvide, så der skulle ikke være noget udover at betale afgift smiley Men kan godt være man skulle impotere en så, også bare beholde 318'eren, til man har fundet ud af om den nye er stabil nok smiley

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #7   9. jun 2010 bagbremserne på 318 er massive mens de er ventilerede på 320

  • #8   9. jun 2010 jeg har papire på ombygning fra 318i til 320i kostede i 2007 77.000 kr i ny reg. afgift, du kan kun betale 100% reg afgfit til et identitets skifte.. ergo du kan ikke betale afgift af motortuning, ombygning over 20% jeg forventede max pris 20-30.000 kr i ekstra afgift, men tog fejl udover de 77klik, skal du betale for ombygning + motor + syn

  • #9   9. jun 2010 Jeg ringede og klagede dengang, ..og fik svaret exporter din bil, importere en 320 og betal 77000 i forhånds vurdering (alt efter stand)

  • #10   9. jun 2010 Det er ventileret på min smiley Skal ikke kunne sige om nogen modeller er massive smiley

  • #11   9. jun 2010 Bremserne er da ikke ens 318 har ikke ventileret skiver, ..det har 320, og 325 er større

  • #12   9. jun 2010 da jeg indsendte typegodkendelserne til skat var bremser ikke ens, .. egenvægt er ikke ens, der var også forskel på fjederben

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 21 Følgere: 24 Svar: 153
    #13   9. jun 2010 318i 09/1999
    Skiver for
    286x22mm

    skiver bag
    280x10mm eller 276x19mm (hvis det er en bil med øget nyttelast)

    320i 09/1999
    skiver for
    286x22mm eller 300x22mm (hvis det er en bil med øget nyttelast)

    skiver bag
    276x19mm eller294x19mm (hvis det er bil med øget nyttelast)



  • #14   10. jun 2010 så kan det vidst heller ikke betale sig at putte en 2.0 i en 316 e36..?

Kommentér på:
Motorskift - afgift på BMW E46

Annonce