{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

ødelagt kobling? {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Har lige rodet lidt med golfen for at smøre koblingspedalen da den knirker, jeg brugte en dunkraft til at presse koblingen ind, altså i motorrummet, for at løsne koblingskabelet så jeg kunne smøre det lidt nede ved pedalen, da jeg slækkede dunkraften på koblingen sprang den lille metalplade der holder koblingskabelet nede ved koblingen, jeg lavede lige hurtig en plade magen til i jern (værksteder har jo lukket nu) og satte på, men nu virker min kobling ikke, når jeg starter motoren kan jeg sætte den i alle gear uden at træde pedalen ned og den rykker sig ikke.. pedalen er også blevet rimelig hård i bunden.. er der nogen der ved hvad der er galt??
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ødelagt kobling?
  • #1   12. jun 2010 falde den ned i gearkassen,den lille plade

  • #2   12. jun 2010 nej nej, den faldte ned på jorden.. lavede bare lige hurtig en i jern magen til og satte på..
    altså det er den plade der låser koblingskabelet nede ved koblingen.. men det er samlet igen nu, men det er bare som om koblingen ikke virker, selvom den er rimelig hård at træde ned..


  • #3   12. jun 2010 Det lyder som om du har trykket armen så hårdt tilbage at du har fået den til at sidde fast. Det skulle man ihvertfald tro, for så er den jo koblet ud hele tiden.

  • #4   12. jun 2010 kan du have kommet til at bøje koblingsarmen lidt da du har trykket den med donkraften,kører kablet 100%

  • #5   12. jun 2010 ja den kobler jo ud hele tiden, kan ikke få den i gear..
    har lige prøvet at presse koblingen op igen med dunkraft og så pille koblingen fra, og så kan jeg se kabelet køre helt fint..
    det kan måske godt være armen der er bøjet, men hvordan finder jeg ud af det? altså koblingsarmen følger jo stadig med når jeg trykker koblingen ind? men er det så inde i selve koblingen der kan være bøjet noget?


  • #6   12. jun 2010 hmm,når armen kører fint,så tror jeg sg det er koblingen/udrykkerlejet

  • #7   12. jun 2010 men det virker bare som om kabelet er for kort, for jeg synes armen skal presses ret meget op før den kan nå kabelet.. men koblingskabelet sprang sidste år, så det skiftede jeg jo der, så det er ikke så gammelt.
    Men kan det så godt være noget inde i koblingen der er i stykker? altså den kobler jo ud hele tiden, så koblingen kan vel ikke være helt i stykker?


  • #8   12. jun 2010 sidder kablet korrekt inde ved pedalen

  • #9   12. jun 2010 tror kabelet sidder helt fint ved pedalen ..
    har lige prøvet at tage kabelet af nede ved koblingen, og når jeg så starter og forsøger at sætte den i gear så børster den bare tænder, så altså koblingen må jo på en eller anden måde virke siden den hele tiden kobler ud når kabelet er på, og når kabelet er af så er motoren koblet til..

    synes det virker rigtig underligt??


  • #11   13. jun 2010 tror altså det er noget med kabelet, som om det er for kort, har lige prøvet at tage den lille gummiklods af som sidder lige under armen, altså for at 'gøre kabelet længere' hvis i kan forstå mig, og så kunne den næsten koble ud, kørte en lille tur og når man så gasser op tager den halvt fat, altså man kan godt køre og skifte gear men det er som om man køre med en fod på koblingen for den kobler ikke helt ud når man slipper koblingen ..
    er det så er andet koblingskabel jeg skal have fat i? kan den selvstrammer 'funktion' være i stykker i kabelet så den strammer for meget op? for selv når jeg fjernede den lille afstandsklods så var det som om kabelet ikke var langt nok


  • #13   13. jun 2010 nja .. altså det som om når jeg presser det stykke med fjedren sammen, det der skulle være selvjusterende?, og så trækker i kabelet, når jeg så trækker det helt ud og så sætter det på armen uden den afstands klods så er det stadig som om det er for kort, for så er det jo som at køre med en fod på koblingen ..

    men det kabel er fra sidste år, skiftet i efteråret så kan bare ikke helt forstå det, men kan ikke se hvad det ellers skulle være?


Kommentér på:
ødelagt kobling?

Annonce