{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Honda Civic vs. Toyota Aygo {{forumTopicSubject}}

Hej drenge,
Står i den situation at jeg lige har fået kørekort.. og skal forhåbentlig have en bil inden længe. Min far har forslået og har egentlig også bestilt en sort Toyota Aygo 3d hjem.. til 92.000. I starten var jeg sådan okay hook på det, men har fået fortalt at det er dumt og spild af penge.. Jeg har kigget lidt på en Honda Civic fra 1999. Den har kørt 126.000, rigtig pæn i lak osv.. ejeren påstår at den intet fejler. Viste min far den i går, og han mente den blev for dyr i drift og at den også kommer til at koste en 20-25.000 over 3 år i reparationer. Vil gerne have en second opinion på det? Hvad siger I? Hvad er smartest? Der er ingen tvivl om hvilken bil jeg helst vil have, hondaen self. Kunne godt tænke mig at i kom med fordele og ulemper og eventuelle argumenter jeg kan bruge mod min far for at få ham overtalt til at der er penge at hente på en brugt vogn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda Civic vs. Toyota Aygo
  • #1   15. jun 2010 Som Honda mekaniker, kan jeg varmt anbefale en Civic. Den er ikke dyere end en Aygo i drift og reparationer.

De 20-25000 er skudt langt over målet. Sørg for at den har fuld service.. De biler fejler sjældent noget.

• #2   15. jun 2010 Udover det så er tabet på bilen langt mindre i forhold til en Aygo..

• #3   15. jun 2010 Altså hvis du var hook på en Aygo før, så ville jeg klart vælge den. Honda siger mig desværre ikke rigtig noget, men en helt ny bil koster dig intet de første år i rep.

Honda derimod kan sikkert godt køre uden problemer. Men hvis der så kommer problemer så koster det dig, og det er nok de ting din far mener om det mht. økonomi for dig...

Men ville vælge Aygoén. Fed bil, økonomisk, billig i drift og ingen uforudsete udgifter de næste 3år udover de normale slitage dele, hvilket der er på begge biler ( Service, sliddele osv.)

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
    #4   15. jun 2010 Du skal da 100 procent selv bestemme hvad bil du skal købe. Det er dine surt optjente penge, og vis du helere vil have en Honda ind en aygo, så køb da den honda. Iøvrigt spare du penge ved honda, da du ikke skal ud og låne penge, i værtfald ikke ligeså mange som med aygoen. Og der vil højste sandsynlig også værre en lavere afskrivning på hondaen. Hondaen kan du måske også nøjes med at ansvars forsikre.

• #5   15. jun 2010 Jeg tror også at du ville blive gladere for en Civic... Min ven købte den helt lille fabia da han fik kørekort, en ny bil er altid lækkert men efter kort tid vil man sgu godt have noget med lidt mere skub i, nu går han og har lidt halv stener over at han købte en ny bil istedet for en brugt

• #6   15. jun 2010 En 11 år gammel bil kontra en fabriksny??? Ja så ville jeg uden tvivl vælge den sidste.

• #7   15. jun 2010 Civic'en er det sjove valg, Aygo'en er det fornuftige.. så er det hvad man er til.. men som der også bliver nævt tidligere, så falder verdien på Aygoen meget over de næste 3 år, kontra Civic'en.. Tror jeg...

• #8   15. jun 2010 Vil nok sige Toyota Aygo. Da den er fabriksny.

Så har du garanti og det hele, hvilket er dejlig at have.

Kommentér på:
Honda Civic vs. Toyota Aygo

Annonce