{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.133 visninger | Oprettet:

parkerings bøde hjemme foran huset... {{forumTopicSubject}}

ja som sagt har jeg fået sådan en lille fin seddel til 510kr for at holde lidt oppe på fortovet der hjemme, men området er helt uden for noget som helst med parkeringsvagter osv.
Men der står parkerings kontrol aalborg eller lign. på den??

hvis det så er en politivogn der har været forbi med den, står der så ikke politi på den istedet?

er helt blank på området!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parkerings bøde hjemme foran huset...
  • #1   16. jun 2010 Det kan være, der lige er en P-vagt, der har nappet den på vej til/fra arbejde smiley

• #2   16. jun 2010 Samme i Kolding, fortov = bøde smiley

Mensel

• #3   16. jun 2010 de må godt give dig bøder for at parkere ulovligt..
    det eneste de ikke må give dig en bøde for er at parkere modsat kørselsretningen på trafikeret vej...

• #4   16. jun 2010 det er nu nok nærmest politiét der har smidt den der, men du må jo heller ikke parkere på fortovet så det er vel bare at betale og så huske det til næste gang.

• #5   16. jun 2010 Hvis der står P-bøde på den så er den fra politiet.

Står der p-afgift på den ,så er den fra en p-vagt

• #6   16. jun 2010 cs .
    Hvorfor må man ikke give en bøde for det? Det lærte man da til teori, man ikke måtte.

• #7   16. jun 2010 Det er fuldstændig lige gyldigt.. Der er PARKERING FORBUDT PÅ ALLE FORTOV OG FORAN ALLE INDKØRSLER.. du må til gengæld gerne STANDSE foran en indkørsel.. derfor du har fået bøden som helt sikker er fra p-vagt i dette område.. bor selv i Hasseris, og her kommer der af og til også p-vagter forbi smiley

• #8   16. jun 2010 Det er sikkert kommunen, som har hyret nogle parkeringsvagter. Når der er fodbold på stadion, går der også p-vagter rundt, som formentlig er hyret af kommunen. At betale, desværre.

• #9   16. jun 2010 cs . Du har lidt ret der.
    når du holder mod færdselsretningen er det KUN politiet der kan give en P-Bøde for det. Der må p-vagterne ikke give en P-afgift

• #10   16. jun 2010 bay:

Jeg mener det er FDM der har svaret at det KUN er politiet der må give bøder i det tilfælde... - hvorfor ved jeg ikke..

• #11   16. jun 2010 Nå ok, jeg troede, det var <i>alle</i> - såvel P-vagter som politiet - der ikke måtte give bøder. Så kan jeg bedre forstå det smiley

Det var nu heller ikke for at være skeptisk. Jeg har bare aldrig hørt det før-

• #12   16. jun 2010 Parkeringsbøde
    Er en parkering decideret til fare for andre, eller forhindrer den andre trafikanters færdsel, kan politiet give en parkeringsbøde i stedet for en parkeringsafgift.
    Parkeringsafgift
    Overtræder man de lokale parkeringsbestemmelser, kan politiet eller kommunen kræve en standsnings- eller parkeringsafgift.

Private parkeringsselskaber kan ligeledes opkræve en parkeringsafgift for manglende betaling, uberettiget brug af parkeringspladsen eller uhensigtsmæssig placering af bilen på private parkeringspladser

• #13   16. jun 2010 Hvis der nogensinde kommer en p-vagt og sætter en p-afgift i min firmabil fordi den holder på fortovet udenfor mit hus , så får han/hun den stoppet langt ned i halsen sammen med den troldhassel der står i forhaven..... det er mig der skal holde det lorte-fortov fri for is og sne og så er det fandme ozo mig der bruger det til noget fornuftigt.... BASTA

• #14   16. jun 2010 Jeg kan huske, jeg lærte af min kørelærer, man gerne måtte holde på fortovet, hvis der bare kunne komme en barnevogn forbi. Om det var de gældende regler eller bare en uskreven regel - det ved jeg ikke...

• #16   16. jun 2010 Bay vilæle sgu også være okay med mig hvis så bare folk gad at holde så man kunne komme fordi med en barnevogn. mens jeg gik sygemeldt gik jeg altid i dagplje med min søn, og kom forbi en bager på vejen, der holdte folk helt oppe på fortovet det er sgu iretterende.

• #17   16. jun 2010 Det er en vane jeg har fået fordi vejen er meget smal og der er en side vej hvor folk skal svinge rundt inde fra, så holder jeg så man kan komme til, men hva faen' det er da bare træls.

• #18   16. jun 2010 Parkeringsregler er forkellige fra kommune til kommune. Så vil man være sikker på ikke at få en parkeingsbøde, så tjek den kommunes hjemmeside, som du parkerer i.

• #19   16. jun 2010 Her er parkeringsregler vedr. bl.a. fortov for Guldborgsund kommune, hvor jeg bor:

§ 6
    Det er forbudt at parkere på fortov. Bil med tilladt totalvægt på indtil 3500 kg. og
    påhængsvogn hertil, motorcykel med mere end 2 hjul samt motorcykel med
    sidevogn kan dog parkeres med en del af køretøjet på fortov, hvis der friholdes
    mindst 1,5 m. af fortovet.

• #20   16. jun 2010 Det er op til den enkelte politikreds at bestemme om man må parkere med det ene hjul-sæt på fortovet. Dog må man ikke spærre så meget at en normal barnevogn ikke kan komme forbi.

• #21   16. jun 2010 http://www.aalborgkommune.dk/Borger/trafik-og-veje/Parkering/Sider/Parkeringsbekendtgoerelse.aspx

§ 3. Det er forbudt at standse eller parkere - helt eller delvist - på fortov og torvepladser, medmindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at sådan parkering kan finde sted.

Det virker bare enormt krænkende når det er foran ens ejet hus og man f.eks. kun gør det af venlighed, således at skraldevognen kan komme forbi smiley

• #22   16. jun 2010 _ Freimann _: Nej, det er op til den enkelte kommune...

Kommentér på:
parkerings bøde hjemme foran huset...

Annonce