{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår udløses en airbag?
  • #1   16. jun 2010 Mener jeg bestemt man skal, ellers gør den mere skade end gavn.

  • #2   16. jun 2010 du skal ikke ha sele på for at den udløses, det sker automatisk når du blir påkørt osv.

  • #3   16. jun 2010 http://da.wikipedia.org/wiki/Airbag

    Du burde kunne finde svaret her. smiley


  • #4   16. jun 2010 nåe okay, for jeg kørte forbi en bil her til aften som jeg ved påkørte et hus fra et par dage siden, og der er den ikke hoppet ud s:

  • #5   16. jun 2010 og det var en bil hvor der skal være en airbag.. kan jo være det er skiftet ud til et sportsrat hvis det er en ung ejer..?

  • #6   16. jun 2010 Eller også har der bare været fejl på airbagsystemet, så den ikke er udløst. Airbaggens udløsning bliver ikke forhindret af en manglende sele. (ihvertfald ikke på de fleste biler, men der findes sikkert nogle moderne biler hvor airbaggen ikke udlæses, hvis fører ikke har sele på.
    Men et eksempel er jo, at ved nogle uheld, selvom der ikke sidder passagerer i sædet, udløses airbaggen stadigvæk.


  • #7   17. jun 2010 Det afhænger også af hvor hurtigt bilen har ramt huset, for man skal over en hvis hastighed for at airbaggen udløses.
    Men selen ændrer ikke på om den udløses eller ej, men har man den ikke på kan airbaggen være decideret farlig!


  • #8   17. jun 2010 Har nødvendigvis ikke noget med fart men med tryk smiley ..
    Hvis du køre uden sele og airbagen går, ja så du nok ikke så meget værd .. Når du køre galt vil dit hovede ryge frem og så vil airbagen så komme ud i hovedet på dig med en fart omkring 350km/t .. Næsten sikkert = en brækket nakke smiley ..


  • #9   17. jun 2010 Ja har inten med sele at gøre, har set flere biler hvor den er poppet uden sele, og har set mange flere hvor den ikke er poppet, har selv prøvet en gang at glide pga. isslag hvor jeg ramte en væg på en gård og endte i stalden, hvor airbagen ikke poppede, i en spritny taxabil, og en anden gang blev jeg påkørt bagfra af en lastbil hvor hele bagenden blev knust, lige over vangerne, og der poppede der heller ingen ting. så det er meget afhænnig af hvor hurtigt og hvor hårdt du bliver ramt..
    Og man har nemlig ikke sele på når man kører taxa, med mindre det er en længere tur ud af byen..
    Men havde en kollega der ramte en lygtepæl og der gik alt af der kunne kaldes airbag, og han var alene i bilen,, så nej selen er ikke en nødvendighed...
    Men der sidder jo også følere i sædet idag..


  • #10   17. jun 2010 det kommer an på vinklen og farten.. ikke om du har sele på..
    hvis du ikke har sele på, nedsættes hastigheden på airbagen, så du ikke rammer den så hårdt..


  • #11   17. jun 2010 Det er da klart, at en frontairbag ikke udløses ved påkørsel bagfra eller fra siden. Og ja, hastigheden har også noget at sige.

    Jeg tror nu ikke, at airbags i de biler, som de fleste har råd til, afpasser hastigheden hvorpå den blæses op efter om man har sele på eller ej.


  • #12   17. jun 2010 den rigtige mike: så tror du forkert..

  • #13   17. jun 2010 smiley

  • #14   17. jun 2010 Det handler om hvor hurtigt bilen bliver bremset .. Når gaspatronen som udløser airbagen rammet et x antal gpåvirkning udløser den ..

  • #16   17. jun 2010 CS: Hvordan skulle den kunne udløses langsommere eller hurtigere? Det er jo en form for sprængladning...

  • #17   17. jun 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag
    hvis du læser på den ikke-danske udgave af wiki, står det der også..


  • #18   17. jun 2010 hvor står det henne

  • #19   17. jun 2010 Variable-force deployment
    Advanced airbag technologies are being developed to tailor airbag deployment to the severity of the crash, the size and posture of the vehicle occupant, belt usage, and how close that person is to the actual airbag. Many of these systems use multi-stage inflators that deploy less forcefully in stages in moderate crashes than in very severe crashes. Occupant sensing devices let the airbag control unit know if someone is occupying a seat adjacent to an airbag, the mass/weight of the person, whether a seat belt or child restraint is being used, and whether the person is forward in the seat and close to the airbag. Based on this information and crash severity information, the airbag is deployed at either a high force level, a less forceful level, or not at all.

    Adaptive airbag systems may utilize multi-stage airbags to adjust the pressure within the airbag. The greater the pressure within the airbag, the more force the airbag will exert on the occupants as they come in contact with it. These adjustments allow the system to deploy the airbag with a moderate force for most collisions; reserving the maximum force airbag only for the severest of collisions. Additional sensors to determine the location, weight or relative size of the occupants may also be used. Information regarding the occupants and the severity of the crash are used by the airbag control unit, to determine whether airbags should be suppressed or deployed, and if so, at various output levels.

    Jeg er overbevist nu:-)


  • #20   17. jun 2010 Den rigtige Mike F

    Har nu torpederet en nyere volvo bagfra der kørte lige ud foran mig, og alt hvad der kunne påooe i den bil, poddede,,, så teori og praxis er to ting... smiley


  • #21   17. jun 2010 I de mærker jeg laver sidder der følere rundt omkring i bilen, som måler G'påvirkningen.... På nogle af dem sidder der to i fronten.... på andre sidder der bare en større boks inde foran gearstangen og så et par følere i dørene eller stolperne...

    Om de udløses, har intet med fart eller sele at gøre... men ren g-påvirkning i den retning de vil virke... ved side kollision kommer side airbag... og tror faktisk hoved airbagene er med hver gang... bagfra kommer der selvfølgelig ingen airbag...


  • #22   17. jun 2010 Det vil sige at når m an bliver ramt bagfra er der ingen G påvirkning overhovedet...

    Den volvo jeg ramte blev udelukkende ramt bagfra.. og alt gik af, men selve bilen var også færdig,,

    Men Volvo har sikkert ikke G sensorer så må man konkludere... M.))


  • #23   18. jun 2010 heidi M: Uanset hvad du skriver eller har erfaret, så udløses en airbag ved at følerne måler G-påvirkningen. Det er jeg da i hvert fald blevet overbevist om af andre i denne tråd og ved søgning og læsning på nettet. At det ikke kan overbevise det - det finder jeg mærkeligt!

    Spørgsmålet er også, hvor du ramte den Volvo. Den kørte jo ud foran dig, så det har nok ikke været direkte bagi, du har ramt den.

    Jeg kørte engang på scooter, hvor en bil ikke overholdt sin vigepligt og kørte direkte ud foran mig. Jeg reagerede selvfølgelig ved at dreje lidt til venstre, hvilket resulterede i at jeg ramte bilens venstre forskærm og jeg selv fløj over motorhjelmen og landede på den anden side af bilen.

    Er du sikker på, at du ikke ramte dem mest i siden?


  • #24   18. jun 2010 Fuld skrald lige bagi,, kan prøve og se om jeg kan finde et billede et sted og ligge op, så du kan se det...


  • #25   18. jun 2010 Self kan der være gpåvirkning selv når man bliver kørt op i bagfra ..

  • #26   18. jun 2010 Fandt lige nogle billeder....

    Og det skal siges at alt airbag m.m. gik af i denne bil,,, damen sad i en støvsky med sin kaffekop og uopmærksomhed, og manglende overholdense af Ubetinget vigepligt..

    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65205


Kommentér på:
Hvornår udløses en airbag?

Annonce