15.745 visninger
|
Oprettet:
Hvornår udløses en airbag? {{forumTopicSubject}}
Hej bg.
Jeg sad idag og snakkede med nogen kammerater om airbag?
Vi kunne ikke helt blive enige om man skal have sele på eller ej, for at airbaggen kan udløses?
- håber nogen ved det.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 571
okt 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 441
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 240
Du burde kunne finde svaret her.
feb 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 18
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 501
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.007
Men et eksempel er jo, at ved nogle uheld, selvom der ikke sidder passagerer i sædet, udløses airbaggen stadigvæk.
apr 2009
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.135
Men selen ændrer ikke på om den udløses eller ej, men har man den ikke på kan airbaggen være decideret farlig!
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.012
Hvis du køre uden sele og airbagen går, ja så du nok ikke så meget værd .. Når du køre galt vil dit hovede ryge frem og så vil airbagen så komme ud i hovedet på dig med en fart omkring 350km/t .. Næsten sikkert = en brækket nakke
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Og man har nemlig ikke sele på når man kører taxa, med mindre det er en længere tur ud af byen..
Men havde en kollega der ramte en lygtepæl og der gik alt af der kunne kaldes airbag, og han var alene i bilen,, så nej selen er ikke en nødvendighed...
Men der sidder jo også følere i sædet idag..
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
hvis du ikke har sele på, nedsættes hastigheden på airbagen, så du ikke rammer den så hårdt..
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Jeg tror nu ikke, at airbags i de biler, som de fleste har råd til, afpasser hastigheden hvorpå den blæses op efter om man har sele på eller ej.
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.012
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
hvis du læser på den ikke-danske udgave af wiki, står det der også..
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 548
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Advanced airbag technologies are being developed to tailor airbag deployment to the severity of the crash, the size and posture of the vehicle occupant, belt usage, and how close that person is to the actual airbag. Many of these systems use multi-stage inflators that deploy less forcefully in stages in moderate crashes than in very severe crashes. Occupant sensing devices let the airbag control unit know if someone is occupying a seat adjacent to an airbag, the mass/weight of the person, whether a seat belt or child restraint is being used, and whether the person is forward in the seat and close to the airbag. Based on this information and crash severity information, the airbag is deployed at either a high force level, a less forceful level, or not at all.
Adaptive airbag systems may utilize multi-stage airbags to adjust the pressure within the airbag. The greater the pressure within the airbag, the more force the airbag will exert on the occupants as they come in contact with it. These adjustments allow the system to deploy the airbag with a moderate force for most collisions; reserving the maximum force airbag only for the severest of collisions. Additional sensors to determine the location, weight or relative size of the occupants may also be used. Information regarding the occupants and the severity of the crash are used by the airbag control unit, to determine whether airbags should be suppressed or deployed, and if so, at various output levels.
Jeg er overbevist nu:-)
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Har nu torpederet en nyere volvo bagfra der kørte lige ud foran mig, og alt hvad der kunne påooe i den bil, poddede,,, så teori og praxis er to ting...
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Om de udløses, har intet med fart eller sele at gøre... men ren g-påvirkning i den retning de vil virke... ved side kollision kommer side airbag... og tror faktisk hoved airbagene er med hver gang... bagfra kommer der selvfølgelig ingen airbag...
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Den volvo jeg ramte blev udelukkende ramt bagfra.. og alt gik af, men selve bilen var også færdig,,
Men Volvo har sikkert ikke G sensorer så må man konkludere... M.))
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Spørgsmålet er også, hvor du ramte den Volvo. Den kørte jo ud foran dig, så det har nok ikke været direkte bagi, du har ramt den.
Jeg kørte engang på scooter, hvor en bil ikke overholdt sin vigepligt og kørte direkte ud foran mig. Jeg reagerede selvfølgelig ved at dreje lidt til venstre, hvilket resulterede i at jeg ramte bilens venstre forskærm og jeg selv fløj over motorhjelmen og landede på den anden side af bilen.
Er du sikker på, at du ikke ramte dem mest i siden?
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.012
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Og det skal siges at alt airbag m.m. gik af i denne bil,,, damen sad i en støvsky med sin kaffekop og uopmærksomhed, og manglende overholdense af Ubetinget vigepligt..
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65205
Hvornår udløses en airbag?