{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.836 visninger | Oprettet:

At eje en tankstation {{forumTopicSubject}}

Godaften BG

Der er en Shell-tankstation til salg i det område hvor jeg bor. Og jeg har gået og tænkt længe over det, måske jeg skulle købe den. Den tidligere ejer har haft den siden den åbnede for 30-35 år siden, og han var nød til at lukke den fordi han skulle på efterløn og pga helbred. Tanken ligger i et turistområde, der er et fungerende værksted, en vaskehal og en okay butik.

men er der nogen der ved om der er nogen penge i at eje sådan noget? er godt klar over man ikke bliver millionær af det, men det kunne vel give en normal månedsløn...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At eje en tankstation
  • #2   21. jun 2010 sikken fed mulighed! hvis den gamle ejer har kunne leve af det i 35 år, så må der jo næsten være bare lidt penge i det? smiley

• #3   21. jun 2010 Hvorvodt du kan leve af det, kommer an på så meget.. Har selv arbejdet på diverse tankstationer, der kun har overlevet, på baggrund af den koncern, de havde i ryggen.. Men hvis du er god til at tilrettelægge arbejdstider og selv er villig til at tage en stor tørn, for at holde personale udgifter nede, så er muligheden der for en sund forretning, HVIS den kører godt i forvejen...

• #4   21. jun 2010 ja det er jo det, men man skal jo have fyldt tankene op og butikken skal jo også fyldes med varer, så det koster jo lidt at starte op

• #5   21. jun 2010 tja og vær klar på det ikke er et kl.8-16 job at drive sådan en...

• #6   21. jun 2010 Jonas : ;o)

• #7   21. jun 2010 Der skal lægges meget arbejde i det. Om du så selv er chef eller hvordan.
    Shell lavede for nogle år siden en "oprydning" i deres ejer former, dette gjorde at alle forpagtere kom til at forpagte 3-7 stationer alt efter indtjening ved disse. Og det kørte ned at bakke flere steder, de eneste de fik ud af var en lederløn mere at betale, men shell har helt sikkert reddet deres røv, mht økonomien.
    Det kan være svært at tjene en masse, især på shells priser stiger helt vildt IMO.
    Der er en shell her i frederikshavn, hvor ejeren også har haft den længe, er næsten sikker på han lever af billig bland selv slik og det er sgu da ikke meget ved.
    Ved ikke hvad du har lavet før, men hvis du ikke har arbejdet med lign eller på en tank, er det ikke bare lige til smiley Har været ansat hos shell i 6 år, så kender lidt til det og har overlevet 5 chefer og 2 forpagtere.

Mvh Martin

• #8   21. jun 2010 Jeg har lige gået på to statiol tankstationer og lagt asfalt og vi fik da en god snak om der var gang i salget og de sagde at der var godt salg i forpladsen men i butikken var det ikk så godt. den ene mand havde den sammen med sin søn og de mødte ved en 6 tiden og gik hjem ved en 4-6 tiden nogen gange senere.
    Men som de andre siger så få fat i noget regnskab fra den tank og tag evt en god snak med den tidligere ejer hvis det er muligt, så kan det jo være han kan give dig nogen fifs og/eller arbejde for dig nogen timer om ugen smiley

• #9   21. jun 2010 Martin G : tak for godt input :o)

men jeg tror også at den tank skulle have sådan nogen tilbud, lejefilm, slik, fastfood... men i værkstedet kunne jeg også skifte lidt udstødninger, bremser, tandremme osv.. nemme reps

• #10   21. jun 2010 og det skal siges at den gamle ejer ikke brugte værkstedet de sidste 10 år fordi han ikke kunne tåle olie... så han tjente kun på butikken

• #11   21. jun 2010 Lige derude er der jo pt kun 1 tank.. og ja der er da måske gode penge i den her over sommeren.. og over efteråret

• #12   21. jun 2010 Lejefilm er der ingen penge i whatsoever. Fastfood, jo hvis der længe åbent aften/nat og måske i nærheden. Eller firmaer til middagsmad.

Har ingen erfaringer med værkstedet, men hvis du skal have en mand til at gå skal du også ordne regninger mm. og få booket biler ind.

• #13   21. jun 2010 skulle stå. længe åbnet aften/nat og måske gå i byen steder eller lign i nærheden.

• #14   21. jun 2010 om der er penge i lige den tank ved jeg ikke, men statoil i køge kører manden stor mercedes og konen har fået sig en lille smart mercedes cabriolet, begge næsten helt nye, de arbejder da også fra tidlig morgen, til kl 17, 6 dage om ugen. de har hver deres dag i weekenden, så det er hele deres liv.

• #15   21. jun 2010 Hvis du tager springet smiley Så har jeg et par ideer/fifs du kan få smiley

• #16   21. jun 2010 jeg kan selv stå i værkstedet, og der var meget salg der om aftenen... om vinteren overlever den af folk i nærheden

• #17   21. jun 2010 tror jeg vil tage et kig på regnskaberne, evt snakke med ejendomsmægleren

• #18   21. jun 2010 eneste minus ved den tank er at den trænger til at blive sat i stand... og jeg aner ikke hvor gamle tankene er, og om de snart skal skiftes

• #19   21. jun 2010 Hvad koster den ? Har du evt. link ?

• #20   21. jun 2010 Der er GODE penge i fast food.... En pølse koster måske 3-4 kr. og brødet 2-3 kr., og dem sælger du for 20 kr. plus moms.... Trust me, fast food er en guldgrube! smiley

Men beliggenheden er altafgørende, også generelt, men det ved alle jo smiley

Ta' en snak med den gamle ejer og hør ad smiley

• #21   21. jun 2010 hvem siger den skal være en shell.. du kunne jo også åbne den op som en shell express også evt kører værksted ved siden af..

• #22   21. jun 2010 jeg har ingen ide om prisen, da den står til salg med boligen lige nu, men der står i annoncen at tanken kan sælges særskilt

• #23   21. jun 2010 Tankene er møgdyre, og du skal sikkert have nye. Det har de alle shell tanke fået for nyligt. Og endnu være er tanke osv. i jorden. Alt det dette skal du også tjekke op på.

• #24   21. jun 2010 Mener man får 10-20 øre pr. liter brændstof, så pengene skal ligge i salget i butikken eller værkstedet

• #25   21. jun 2010 Martin g...

Der er vist noget du glemmer.. Sådan en vaske hal giver også rigtig godt i punge på sådan en tank..

• #26   21. jun 2010 Ja hvis den virker... En ny eller lettere brugt koster boksen.

• #27   21. jun 2010 undersøg området, er der mange automat tanke i en omkreds af 50 km? hvilke butikker er der i området? er det en lille eller stor by?, er det muligt at sælge dagligvare? hvad har de andre ikke som du kan have?, sørg for at få mindst 1-2 ansat som har erfaring med at arbejde på en tank og som kender de forskellige tricks med sælgere osv. vær ikke bleg for at "sælge" en kvartpalle plads, altså får du et godt tilbud får deres vare en prima placering i butikken. kom gerne ind under en skæde ala ok plus eller sådan noget, så kan du få gav af deres tilbud osv. overvejer om du vil have automat eller manuel standere. der er fordele og ulemper ved begge dele.

kan du overtale den gamle ejer til at arbejde lidt for dig vil det være et kæmpe plus! måske enda større end man vil kunne fatte. denne ejer har kenskab til ALLE! de fast kunder og deres særheder, han ved hvordan man skal tage dem, han kender de faste sælgere der kommer og ved hvordan han skal tage sig af dem, hvem man skal handle med og ikke handle med.

dernæst så kræver det en god kassekredit, regn med med mindst 50.000 kr. hvergang du skal have en påfyldning. og regn med at du skal sælge andet end benzin. for så meget tjener man ikke ved benzin.

• #28   21. jun 2010 Er den en del af en kæde? For de kan jo hjælpe med finansiering til at starte den op igen. Og hvis du er heldig, kan de jo måske lokkes til at købe tanken, så du kan blive franchisetager istedet, så du stadig tjener godt på butiksvarer, men ikke har alt for mange penge ude og flyde.

Husk på, at idag tjener tankstationerne stort set ingenting på benzin, det er salg af butiksvarer og fastfood de lever af.

• #29   21. jun 2010
    VIP

Skrevet: 21-06-2010 21:12:49 Slet indlæg

Martin G: et var ikke forpagterne der fik flere stationer, det var bestyrerne.
    Der er tre former at drive tank på, bestyrer, så er du ansat af firmaet, forpagter, så er du selvstændig, men underlagt selskabets mange regler og betingelser, så er der ejerskab, det er det i dette tilfælde eftersom den er til salg jo, der er du helt din egen herre, og kan fylde tankene med brændstof fra hvor du vil, du behøver ikke nødvendigvis fortsætte med Shell.

Vil blot sige, du kommer sikkert til at tjene rimeligt, mere end en gennemsnitlig vellønnet arbejder, men til gengæld kommer du til at arbejde mindst dobbelt så meget, men det kan jo også have sin charme når man så til gengæld selv er chef, blot man er forberedt på det.
    Pøj pøj med det

• #30   21. jun 2010 Dengang var det er hvis hr rathmann og han havde 5 stationer og havde sit eget firma rathmann aps. Så det var tilfældet her.

• #31   21. jun 2010 hehe... er selv elektriker, så vaskehallen kunne jeg vel selv fikse ;OD

men vaskehallen blev skiftet for en 5 år siden mener jeg

• #32   21. jun 2010 kan du ikke sende et link til den på pb? er lidt nysgerrig. smiley

• #33   21. jun 2010 Min far har selv ejet en tankstation i området i 80´erne, og han mener godt at det kunne blive en sund forretning, også for en nystartet.

Han mener nemlig også at man kan få shell til at finansiere lidt af en renovering

• #34   21. jun 2010 Undersøg evt også de andre selskaber som andre siger.

Husk også at der kan være noget med shell kan stå for noget af det og du selv står for resten. Altså bygning/inventar osv. Husker tydeligt, da låget til byttepenge boksen gik i stykker og han fik en regning på 7000, damn han var gal.

• #35   21. jun 2010 Martin G: ok, det så derfor, men så har han selv valgt, men der var andre keedelige sager i netop shell, hvor bestyrere fik trukket en ekstra station nedover ørerne.
    Men tjah, det både en fed branche, og samtidg er den rådden på visse tider og områder

• #36   21. jun 2010 har vist fundet det. til den pris inkl. beboelse så havde jeg slået til. det kan næsten ikke gå helt galt. kræver bare en god kassekredit med banken til indkøb af diverse.

• #37   21. jun 2010 En ting er at overtage den, .. men ja den gamle ejer kunne have den i 30-35 år sikkert fordi den ikke har kostet ham det store at drive de sidste 20-25 år måske... så tænk over det.. det er sikkert ikke Bare lige at købe en tankstation, .. + det er jo slet ikke shell ønsker at bibeholde kontrakten afhænger jo nok af hvordan man vil vedligeholde anlæg m.m .. ikke sikkert i er enige.. såå de første 5 år er helt sikkert ikke sjove

• #38   21. jun 2010 Ja det skal lige siges han blev rimelig upopulær og "røg ud" tilsidst.

• #39   21. jun 2010 i skal hvertfald have mange tak for alle de gode inputs og svar ;o)

rart at få det vendt på alle ledder ;o)

• #40   21. jun 2010 har selv set på en tank med tilhørende værksted m.m på en ekstrem trafikeret landevej, .. også shell der står for fløden der, ..og tankanlæg, incl, værksted, bolig, m.m koster 3mill, ..det er med aut. betaling butikken er for længst lukket primært pga. tyveri´er, ..det kunne helt sikkert godt løbe rundt fordi det er den eneste tank på strækningen dvs. knap 20-30 km mellem hver by, og ud imod sommerhus område også..

men det kræver noget arbejde, selvom tank anlæg og det hele er vedligeholdt,.. det vare lidt inden man har forrentet det.. og 3 mill blir hurtigt til 5 dem skal man jo også ha gravet frem

• #41   21. jun 2010 jeg ser kun et større problem hvis du kun køber stationen, du mangler lagerplads.

Kommentér på:
At eje en tankstation

Annonce