{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Er der nogen forsikrings folk herinde? {{forumTopicSubject}}

Er der ikke nogen herinde som arbejder med forsikringer??.

Jeg har p.t et stort problem med en skade på min kones bil, og derfor søger jeg lidt hjælp til råd og vejledning.
Kan du hjælpe mig så ring på 2224 3434

Sagen vil jeg ikke i dybden med herinde endnu, men kommer måske senere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der nogen forsikrings folk herinde?
  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #1   22. jun 2010 Hvad med at gribe knoglen og ringe til et forsikrings-selskab?

• #2   22. jun 2010 Sean: Tror du ikke jeg har været der? :O) Har været rundt i mellem 6 forskellige personer idag. MEN som sagt vil jeg ikke nærmere ind på sagen endnu. Men ønsker lidt viden omkring regler osv osv. Bilen står på værkstedet, og de vil ikke lave den før de ved precis hvad de må lave. (problem er at forsikringen ikke vil dække hele min skade)

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #3   22. jun 2010 Nå okay.. Jamen så kan jeg godt se det smiley

• #4   22. jun 2010 Læs din police og tilhørende retningslinier, der står hvad de dækker, samt hvad du har krav på....snak så med din forsikringsmand om problemet....1000x lettere end at blande tonsvis af andre folk ind i problemet.

• #5   22. jun 2010 Desværre sikker jeg ikke med skadesbehandling som sådan - kun marketing og salg - men - et godt udgangspunkt er at du samler ALT det dokumentation og bevis som du kan. Har et forsikringsselskab først stillet sig på bagbenene er det svært at få dem ned igen..

Start med at tage ud til "the scene of the crime" og tag en masse billeder.. også selv om der ikke er spor af ulykken... print ud og tegn med spirttush hvor og hvordan og hvorledes... giv billederne numre, og skriv en beskrivelse af uheldet på et stykke papir, hvor du henviser til billederne.

Så er det afsted til værkstedet og tag igen en masse billeder. sørg for at få ALT med. Bed derefter om at få en kopi af taksatorrapporten - den SKAL de udlevere hvis du beder om den (agteindsigt)..

Kontakt dernæst dit forsikringsselskab og bed dem give dig "et fyldestgørende skriftligt afslag på skaden inden tre arbejdsdage" - bed dem sende ALT dokumentation de har - herunder deres taksatorrapport, billeddokumentation, alle breve sendt i sagen, alle breve modtaget i sagen, alle udtalelser fra fagfolk og evt. modpart. Sig til dem, at hvis de "ikke ønsker en konstruktiv dialog her og nu, skal alt fremtidig kommunikation ske skriftligt af hensyn til sagens videre forløb"

Når det så er gjort kontakter du ankenævnet for forsikring - dem kan du også prøve at kontakte nu, for at få oplyst regler mv.

http://www.ankeforsikring.dk/

• #6   22. jun 2010 da SQUIRREL - nu sælger af forsikringer fra ETU _:
    Tak for råd.. Men kan desvære ikke bruge dem. Min forsikring vil ikke blande sig i det, da de har overladt takseringen af bilen til Taksatorringen.

Nå kan høre jeg er nødtil at skrive lidt mere om historien.
    Min 306 smed venstre forhjul i fredags. Grunden viser sig at være hjulbolte som er i alt for ringe kvalitet (ja som man tidligere har hørt om Thansen bolte, disse er dog købt hos et andet firma som jeg troede leverede kvalitet).
    Skaden er: Forskærm, kofanger, ridser på sideskørt, hjulnav har gevind taget skade, ridser på fælge, og selvføligelig boltene.
    Taksator vil IKKE dække nav, fælg, eller bolte. Grunden er de KUN dækker følgeskader, men hallo, det er så OK de ikke dækker mine bolte, men nav og fælg SKAL de dække.
    Men det vil de ikke, får dog en endelig afgørsel imorgen. Men efter en snak med en meget ubehaglig Chef taksator idag, tvivler jeg på der ændrer holdning.

• #7   22. jun 2010 Det er korrekt, at din kasko IKKE dækker mekaniske dele der har svigtet... enten fordi der er tale om misvedligehold eller dårlige dele.. derfor dækker forsikringen ikke nav og bolte... dog skulle fælgene også være dækket med mindre de er så dyre at de overskrider den stats der er sat for ekstramonteret ekstraudstyr...

Du kan også risikere, at der i dine betingelser står at dit selskab IKKE dækker fælge, så der skal du til at nærlæse...

DOG er der en mulighed for at få nav og bolte dækket... du gør følgende:
    Du beder taksatoren lave en rapport om dem, hvor han giver boltene skylden for ulykken grundet dårlig kvallitet. Dernæst beder du om at få boltene udleveret. Dernæst tager du de defekte bolte og taksatorrapporten i hånden går du til den forhandler der solgte dig boltene. Her siger du, at du gerne vil have oplysninger om hans erhvervs- og produktansvarsforsikring.

Du siger til ham, at han enten kan afholde udgifterne til nav og bolte (evt. fælge) her og nu og undgå en skade på hans erhvervs- og produktansvarsforsikring, eller du kan gå videre med sagen til hans forsikringsselskab.

Er han ikke samarbejdsvillig eller ønsker han bare at lade forsikringen ordne det, kontakter du dem. Indsend bolte og kopi af taksatorrapport som anbefalet pakke. husk at tage rigeligt med billeder af boltene, hvis de pludselig mener de ikke har modtaget dem.

Nægter han at udlevere oplysninger om hans forsikringsmæssige forhold, ringer du til politiet og beder dem komme.

Har han IKKE en erhvervs- og produktansvarsforsikring, beder du ham oplyse hvor han har købt dem.. er det et dansk firma - evt. et engrosfirma - kan du køre sagen der... Nye EU love gør at man nu kan gå efter et hvert led i kæden og ikke kun fabrikanten...

Er der ingen af de danske led der har en erhvervs- og produktansvarsforsikring tager du kontakt til dit forsikringsselskab og beder om at snakke med selskabets jurist med henblik på at du gerne vil gøre brug af din retshjælpsdækning på din bilforsikring.. så kører de sagen for dig mod forhandleren...

• #8   22. jun 2010 Forstår slet ikke hvorfor nav ikke er dækket!.! Navet har jo netop taget skade af de dårlige bolte, og det kan der ikke være tvivl om. Endvidre har navet selvfølgelig ikke haft det bedre at at vi var nødtil at smide reservehjulet på med andre bolte, som selvfølgelig skulle møsles på. Havde vi ikke fjernet bilen, så havde den helt sikket idag været total skadet, da det skete på en meget trafikeret vej, og rund i et sving hvor folk kører stærkt. (og bilen holdt havlvejs på vejen).

• #9   22. jun 2010 Ingen andre der kan hjælpe?.?

Kommentér på:
Er der nogen forsikrings folk herinde?

Annonce