{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Hvorfor så mange gulpladet biler? {{forumTopicSubject}}

Vil godt vide hvorfor der er så mange der køber en gulpladet bil til privat. Jeg har ikke fundet fidusen ved at gøre det endnu.

Er de da meget billiger i forsikring?

For hvis man feks tar en Seat Leon Cupra som der er mange der har købt på gule plader. Så vil man komme af med flere penge over feks 10 år end 1 hvidpladet Leon cupra koster.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor så mange gulpladet biler?
  • #1   24. jun 2010 Pga 5000 kr mere om året i grøn afgift ?..

Mon ikke det er fordi man får meget bil og alt ekstra udstyr til billig penge..

Karsten

• #2   24. jun 2010 Tjaa.. Jeg bruger det fordi det er en kassevogn, og der kan være masser af vingummi-bamser og skumfiduser bagi, forhold til en alm. hvidpladet smiley

• #3   24. jun 2010 fordi man skal betale mindre ved kasse 1 til at starte med og derfor spare mange og kan få mere for de penge man har. men ja, over en vis periode så overstiger afgifterne den besparelse man har haft, spare man 50.000 på gule plader så vil der efter 10 år jo begynde at stå minus.

jeg har heller aldrig forstået at folk gør det, med mindre de har et behov for det.

• #4   24. jun 2010 Så i mener man kun sparer 50.000 kr på at købe sådan een Seat Leon Cupra på guleplader frem for hvide.. Ahhhhhhhh

• #5   24. jun 2010 Over 10 år ??

Det passer da vidst ikke helt..

Det koster 5000 kr om året at køre gul plade kontra hvid plade.. Der går mange år før du har betalt det samme smiley Og skal man ikk bruge bagsæder, men pladsen bagi.. Jeg er selv ved at kigge efter gul plade smiley

• #6   24. jun 2010 Det drejer sig nok udelukkende om, hvor meget folk kan låne i banken.
    De gulpladede biler koster jo en HEL del mindre i indkøb.
    Tror ikke der er andre grunde til det.

Jeg kan ikke se, hvordan du kan beregne det som værende dyrere at købe en gulpladet Leon Cupra. Alene renteudgifterne til 150k ekstra, vil jo være et par tusind om måneden.

• #7   24. jun 2010 No det er mig der skriver forkert smiley

• #8   24. jun 2010 Karsten K

har aldrig påstået at der kun er 50.000 i forskell det var bare et nemt beløb.

men vi kan da regne ud. en bil købt i 98 med 5000 i misundelseafgift der har man jo i dag betalt 60.000 i "ekstra" på den. og der er jo stadig en del gulplade biler fra 98 som kører i dag.

• #9   24. jun 2010 Gulpladet falder vel også hurtiger i værdi? Den er svære at sælge igen? Det skal man også lige huske at regne med. Med mindre man beholder den hele sit liv.

• #10   24. jun 2010 Alle de unge der køber gulpladebiler som fx en cupra, de regner nok ikke med at have bilen i noget der ligner 10 år... Nok max 2, og så videre til næste....

• #11   24. jun 2010 Og så er der mange der skal have plads til kamphunden, når vi snakker cupra.... smiley

• #12   24. jun 2010 Jeg købte min som skrevet ovenfor at jeg kunne spare en del penge og fik en "fuld" udstyret 105hk tdi Highline i stedet for en skrabet hvidepladet 75hk tdi.. Så fik jeg bagsæder med til min, som så kan sættes i når jeg så har sparet op til afgiften, så bliver bilen det mere værd.. Det tager ca. 4 år, så kan det betale sig allerede at smide bagsæder i sådan en som min smiley Der er mange der betaler en mindre afgift på en lidt ældre bil når de skal af med og så stiger den pludselig en del i værdi...... Så der er ikke kun negative ting ved at købe gulpladet smiley

• #13   25. jun 2010 Det var da pga. man kunne købe en gulpladet fra ny til langt mindre, kører i den et par år, og så betale rest afgift til bagsæderne. men det hul er der jo lukket for nu. koster en del nu, i forhold til før.

• #14   25. jun 2010 For mit vedkommende sparede jeg 30.000 i afgift på min focus, og strafafgiften på den er 1600 ,- årligt. Det er alligevel nogen år jeg kan køre før det gir underskud. Og til den tid er difference afgiften nok ikke alverden

• #16   25. jun 2010 Altså m. alt det udstyr osv. - alu selvfølgelig.. ca. 160.000 vil jeg tro smiley

• #17   25. jun 2010 Så jo dyre bil jo mere kan det svare sig?

Feks min Ibiza Ecomotove koster. 164.000 kr hvis jeg husker rigtigt.

På gule plader vil den koste 124.900 kr.

Så det kan vist ikke svare sig at købe den på gule.

• #18   25. jun 2010 Eneste måde at få en "billig" bil i dk med den motor og udstyr jeg ville gerne ville have.

• #19   25. jun 2010 For mit vedkommende handler det om plads. Er afhængig af plads. Der skal altså være plads til en støvsuger, vandstøvsuger. En gulvmaskine og andre diverse ting.

Dog når der er brug for en hvid plade bil, så står sådan en også til rådighed.

Er selv på udkig efter en Cupra faktisk smiley

• #20   25. jun 2010 Cupra R 265 HK: 278.000 kr på gule smiley

• #21   25. jun 2010 Bare gå ned til din nærmeste seat forhandler og sig det. Så skal han nok klare det for dig smiley

• #22   25. jun 2010 Fordi de giver 10 mere heste! smiley

• #23   25. jun 2010 Kennet L

Har intet skrevet til dig.. Mine udtagelser var til GID

Han skriver man vil bruge flere penge på 10 år, end en Cupra koster.. Det passer jo ikke helt.. Der de 50.000 kr kommer ind i billedet..

Regn selv ud hvad renterne er på et lån til hvidplade der er så meget dyrere.. uha da da da, så der går hvis pænt mange år inden det er dyrere med en gulplade..

Måske en hvidplade holder prisen bedre, men regn forskellen ud i procenter, og jeg er sikker på den gulplade bil osse vinder der..

En Gulplade bil der er privat eget og velholdt holder prisen lige så godt som en hvidplade..

Kører selv i en Golf 2 Diesel som bil nummer 2.. Den koster nada i indkøb, vægtafgift på 2500 kr om året.. Havde jeg købt en hvidplade var prisen omkring de 4000-5000 kr om året..

Det er da noget forskel... Plus det er meget nemmere og sælge den på guleplader frem for hvide..

Karsten

• #24   25. jun 2010 Min bil er billigere i afgift på gule plader end hvide.. Giver 2710 om året privat, og på hvide ville den koste omkring 5000...

Kommentér på:
Hvorfor så mange gulpladet biler?

Annonce