{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.751 visninger | Oprettet:

Sune K
Sune K
Tilmeldt:
3. maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Forslag til fed/økonomisk/sjov bil :-) {{forumTopicSubject}}

Hej bilnørder

Vi (min kæreste og jeg) skal snart have os en ny bil, og jeg har det problem at jeg er både nærig og forfængelig, så derfor skal jeg finde en bil, som både er økonomisk, sjov/komfortabel at køre i og så må den også gerne være lidt smart at se på.

Bilen skal til dagligt benyttes til at pendle 2x35 km til og fra arbejde, heraf ca. 25 km på motorvej hver vej. Derfor skal motoren være stor nok til at den også er økonomisk på motorvej, for hvis man må køre 130, så kører jeg altså 130.
Derudover skal den være stor nok til at man kan sidde forholdsvist komfortabelt bag i bilen, selvom man er en voksen mand på 185, og der sidder en tilsvarende på forsædet.
Udover daglig transport skal den også bruges til at køre på skiferie, så den skal have kræfter til at cruise ned gennem tyskland og ikke mindst klatre op ad et bjerg.
Vi har ingen børn, men det er da ikke utænkeligt at det kommer indenfor nogle år, så det er værd at tage med i overvejelserne, at der gerne må være plads til en barnevogn i baggagerummet.
I alt regner jeg med at ramme ca. 25.000 km om året, så i udgangspunktet er det en dieselbil vi kigger efter.

Krav:
Ikke ældre en 2006.
max 100k km, gerne mindre.


Jeg kigger i et par forskellige prisklasser: 130k, 150-60k og 180k.
Jeg er mest til det tyske, men japansk kan også komme på tale.


Jeg har selv et par biler jeg har kigget på:

Seat toledo 1.9 tdi:
Man kan mene hvad vil om bagenden jeg kan godt leve med den, og den er billigere end en tilsvarende Altea, og der er mere baggagerumsplads. Men altea kunne også være en mulighed.

Opel Vectra 1.9 cdti 120:
Mine forældre har haft en 2007 opel vectra 2.2 (benzin), og det var bestemt en lækker bil med masser af plads. Den har også den fordel at den har det 6. gear, hvilket er godt for motorvejsøkonomien, og så har den lige lidt bedre præstationer end toledo/altea, men er også lidt dyrere

Byd gerne ind. Jeg er nok mest stemt for att bruge i omegnen af 150k

Mvh.
Sune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til fed/økonomisk/sjov bil :-)
Kommentér på:
Forslag til fed/økonomisk/sjov bil :-)

Annonce