{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaring toyota raw4 4x4
  • #1   28. jun 2010 Det er en super lækker bil, men det skal være en d-4d model til heste trailer, har selv haft en fra 2004, kørte kanon. Den havde fået skiftet koblingen under garantien, men det fik de fleste vist.... Kan klart anbefales

• #2   28. jun 2010 "
    ADACs talstatistik får flere af Toyotas biler på det tyske marked ikke topkarakterer som forventet. Avensis får karakteren 2 (lysegrøn), Toyota Corolla Verso fik i 2009 fik det røde kort af ADAC - primært pga. en række tilbagekaldelser ligesom de ældre årgange af firehjulstrækkeren RAV4 også får en relativt hård medfart af ADAC.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1368197.ece#ixzz0s7K6zdXQ"

ifølge statistikkerne så er den ikke ligefrem holdbar, men en ting er hvad man læser.. en anden tin er om den bil man har fået er passet og plejet..

• #3   28. jun 2010 At sige den ikke er holdbar er noget ævl.
    Der hvor problemet opstår er hvis man tror det er en "ægte" 4x4. Det er det ikke. Den er bygget op som en personbil med tværliggende motor.

• #4   28. jun 2010 Jeg er 100% enig med Jesper, forvent ikke at det er en Patrol eller lign., det er en softroader med væsentlig mere kvalitetsfeel end en Suzuki Vitara og væsentlig lig mere komfort end en Patrol.

OG så skal man huske på at ADAC statestikkerne er noget BÆ!!

Hvis en bil ikke sælges med vejhjælp (hvilke alle de tyske gør i tyskland), så får de dårlige karaktere af ADAC.

"Det skyldes at næsten alle Tyske biler i Tyskland har vejhjælp som en del af deres garanti og det har japanske biler ikke.

Denne statestik registrerer kun dem som ringer efter vejhjælp og ikke dem som har et specielt garanti telefon nummer at ringe til for at få hjælp.

De biler som har vejhjælp som en del af fabriks garantien bliver derfor ikke registreret."

• #5   28. jun 2010 har en d4d fra 2003,,

er sindsyg glad for den, har haft den i 3 år nu og kører ca 180km om dagen,, har aldrig fejlet noget, men det er jo typisk toyota ;-))

bruger den også til at trække med, og der er ingen problemer der, kan dårlig mærke jeg har 2-3 ton på krogen, meget stærk dieselmotor..

så mit råd er det er et super køb sådan en rav4...

• #6   28. jun 2010 hvis du skal trække meget trailer, havde jeg taget en med aut. gear, man. gear holder ikke til trailer trækning i længden..... g samt det er meget mere behageligt at køre med... en rav 4 er en fin bil, men som der bliver sagt, skal den være i diesel, når du skal trække trailer,

• #7   28. jun 2010 Brian L, automatgear er faktisk en RIGTIG dårlig idé til at trække trailer, uanset om det er med converter eller DSG typen, det stresser simpelthen koblingen for meget.

Converteren kan blive for varm, hvis der ikke er en ordentlig oliekøler på gearkassen.
    De små dobbelkoblinger i DSG kassen (den første generation) er ikke stærke nok til det ekstra slæb.

Så trailer og aut.gear = en dum idé!

Manuel gear holder bedre end aut. gear til tung last.

• #8   28. jun 2010 ok, det er din erfaring... min erfaring er med aut. jeg ligger og køre med både for en båd firma, og har gjort dette i 8 år, hver eneste dag, en man. gearkasse kan ik holde til det, i et slæbested, du brænder din kobling af, og så køre du altså ingen steder.... og det er selvom vi køre i stærkeste du kan få i 4x4, nemlig landcruiseren vx100... efter vi køre med aut. gear, har der intet været (5 år) med man gear kunne vi skifte kobling/svinghjul, når sommer var forbi..hver eneste år... så selvfølgelig kan det holde.... jeg ved ik hvad erfaring du har, eller om du er makaniker.... folk skal bare huske at skifte olie på deres aut. gear kasser, så køre det bare, alt går jo i stykker hvis man mishandler det, samt ik passer det med service, og det er jo at mishandle en kobling i et slæbested, med 3500kg på krogen, på en 8% hældning, derfor kan det ik holde.
    nok om det, det var min erfaring

• #9   28. jun 2010 Min erfaring går på personbiler og her er aut.gearkassen ikke bygget til at køre traileren op af kasel bakker.
    Det står iøvrigt i instruktionsbogen at det frarådes at køre med trailer, nogle kan du endda ikke engang få synet med træk.

Jeg er enig i at det er ekstremt stressende for koblingen i en man. gearkasse hvis du skal igangsætte, men det er det jo også for en DSG kasse og der er koblingerne VÆSENTLIG svagere.

og jeg er også enig i at ved igangsætning er det bedre med en oliekobling, det er ved konstant campingvognstræk med 100km/t op af kasel bjerge det bliver et problem (varme), ikke fordi du skal køre ned på fyldpladsen med din gamle cykel og lidt buske.

• #10   28. jun 2010 men for at trække en heste trailer på max 2000kg, sker der sku intet, ellers kunne der jo, sættes en oliekøler på, hvis der er brug for dette, det er jo olieén der bestemmer om det skal holde, bliver den for varm, brænder lortet af, men kan du holde en fin temp. på dit olie, holder det evigt,

folk tænker hellere ikke på hvis de trækker trailer tit, så går det altså ikke kun at lave service for hver 60000km på gearkassen, så hedder det altså 20-30000km i stedet for, for det slider jo meget på olieén hvis den bliver brugt

• #11   28. jun 2010 Præcis, og mange af de mindre biler har ikke oliekøler på gearkassen, heldigvis koster det ikke alverden.

• #12   29. jun 2010 Jeg er godt klar over at det ik er en patrol,men planen er heller ik at den skal bruges til off road..

den skal bruges til at fragte mig på job og så køre med hestetrailer 3-4 gange om mdr...

har også set en del på andre mærker,hyundai tucson var også okay men der er jeg meget bange for rust og har os hørt de er lidt trals mht stumper..

• #13   29. jun 2010 hvor mange penge vil du bruge..?

• #14   29. jun 2010 brian har max 120.000 at gør godt med

• #15   29. jun 2010 og det blir en diesel bil jeg skal ha:-)

• #16   29. jun 2010 hvad er dit krav (kg) til trækket.?

• #17   30. jun 2010 min 1500kg på trækket.

• #18   30. jun 2010 jeg havde nok fundet mig en transporter T5 130hk, i stedet for, de kan også fås med 4x4, og der er mere plads, der kan sidde 3 foran, ravén er en fin bil, men det er jo om, at finde en bil, der kan bruges til mest, og hvis du er heste pige, ja så kan du jo godt bruge varerummet, der er ikke meget plads i en rav4

• #19   30. jun 2010 men du skal vel ikke køre på en mark, så 4x4 er vel ikke så vigtigt er det.?

• #20   30. jun 2010 jeg skal ik ha transporter,så hellere ride frem og tilbage:-)

Jo der er skam rigeligt med plads i raw4eren til mit skrammel:-)-ik alle heste piger behøver meget skrammel med..g

må ha hevet bankdamen i håret i morgen så jeg kan få afsluttet mit kiggeri med en handel:-)

• #21   30. jun 2010 hi okey....

• Chalotte N
    Chalotte N Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #22   13. okt 2010 Jeg brugte min min til min heste trailer, den trak fantastisk, bare husk at du skal købe en diesel, for bedre bundtræk smiley

• Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #23   6. apr 2016 Jeg har lige købt en fra årgang 2003. jeg har lige et enkelt spørgsmål til jer.
    - Hvordan slår man 4x4 til ?. jeg har hørt mange ting og forskellige meninger, men tror vist i bedst ved det.

Kommentér på:
erfaring toyota raw4 4x4

Annonce