Fra gul til hvide plader, hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg har søgt lidt på netop dette emne her inde, og jeg synes der dukker en masse emner op, men en masse gode tips, men jeg har stadig nogen spørgsmål til det hele.
1.
Jeg skal ha sendt en ansøgningsblanket ind til skat, så de kan fastslå afgiften på bilen. Er er en der kan hjælpe mig med at finde den rigtige blanket??? Jeg er sikkert ikke den eneste der synes skats hjemmeside er ubrugelig.
2. Der er en masse snak om biler der skal vejes ned, er det kun hvis de overskrider de 2000kg? Jeg mener min TDSèr hedder total 1900kg på min nuværende reg. attest, så er der noget jeg skal tænke ved der, eller er det bare som det skal være?
3. Nå man skal udfylde den ansøgningsblanket, så star der hvis noget med nogen forskellige betalte afgifter, der stå bla. en rubrik som hedder lastbil/varebil, og så står der 30pct- 50pct- 95pct, hvor meget afgift er der betalt på min når den bare har kørt som privat?
Er der ellers andre guldkorn, tager jeg gladelig i mod dem også
PÅ forhånd tak-.
dec 2007
Følger: 48 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 40 Svar: 306
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 564
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.306
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 564
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
min bror og jeg har prøvet det, dog med ændring med personbil.
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 51
Du kan finde den rigtige blanket hos told og skat's motorkontorer rundt omkring i landet.
På blanketten er der rigtig nok de rubrikker som du beskriver men der er også en rubrik hvor der står "fra gule til hvide plader", hvilket jo er den du skal vælge.
Derudover kræver det at din bil skal toldsynes, hvor synsmanden også fastslår bilens stand ud fra "under middel, middel eller over middel".
Du vil derefter modtage et brev fra told, med et stykke bevis som du skal medbringe på motorkontoret, hvor du så vil kunne få udleveret hvide plader.
Mvh, Jonas
aug 2003
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 14
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
apr 2006
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 79
Jeg er godt klar over at det hul er lukket, men som T-DZ også siger, er det jo stadig mulig at få lavet bilen om på lovlig vis, det koster nok bare lidt mere.
Men min plan med den hele var, at få prisen på afgiften før jeg begynder på en hel masse.
og måske man skulle sende 2 blanketter ja, evt. til 2 forskellige skatte kontor, hvis altså der er flere steder rundt om i landet de regner på det, og ikke bare et sted.
Fra gul til hvide plader, hvordan?