{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Fra gul til hvide plader, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har søgt lidt på netop dette emne her inde, og jeg synes der dukker en masse emner op, men en masse gode tips, men jeg har stadig nogen spørgsmål til det hele.

1.
Jeg skal ha sendt en ansøgningsblanket ind til skat, så de kan fastslå afgiften på bilen. Er er en der kan hjælpe mig med at finde den rigtige blanket??? Jeg er sikkert ikke den eneste der synes skats hjemmeside er ubrugelig.

2. Der er en masse snak om biler der skal vejes ned, er det kun hvis de overskrider de 2000kg? Jeg mener min TDSèr hedder total 1900kg på min nuværende reg. attest, så er der noget jeg skal tænke ved der, eller er det bare som det skal være?

3. Nå man skal udfylde den ansøgningsblanket, så star der hvis noget med nogen forskellige betalte afgifter, der stå bla. en rubrik som hedder lastbil/varebil, og så står der 30pct- 50pct- 95pct, hvor meget afgift er der betalt på min når den bare har kørt som privat?

Er der ellers andre guldkorn, tager jeg gladelig i mod dem også smiley

PÅ forhånd tak-.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra gul til hvide plader, hvordan?
  • #1   28. jun 2010 er det ikke slut med at veje biler ned. det hul i loven er lukket.

• #2   28. jun 2010 hvorfor køre du ikke ud til en syns hal der , kan hen hjælpe dug hele vejen igenem i stedet for at høre flere historie her inde der kan fovire dig

• #3   28. jun 2010 hvis jeg var dig så send 2 blanketter ind til skat... med nogle dages mellemrum. har hørt om en som fik 2 priser på den måde, og der var altså en prisforskel på ikke mindre end 50.000 kr så kan godt betale sig at sende 2 ind. for der sidder så mange og udregner afgift priser. og ikke alle gør på samme måde

• #4   28. jun 2010 je et er korekt ,at det har luket det hul i loven ,men det er stadig lovligt-muligt at lave sin gule plade bil til hvide plade

• #5   28. jun 2010 du tager op til skat med din reg. attest og laver en forspørgelsel, de kan også oplyse dig omkring hvor meget afgift der er betalt allerede og de kan hjælpe dig med at udfylde papirne.

min bror og jeg har prøvet det, dog med ændring med personbil.

• #6   28. jun 2010 Hej

Du kan finde den rigtige blanket hos told og skat's motorkontorer rundt omkring i landet.

På blanketten er der rigtig nok de rubrikker som du beskriver men der er også en rubrik hvor der står "fra gule til hvide plader", hvilket jo er den du skal vælge.

Derudover kræver det at din bil skal toldsynes, hvor synsmanden også fastslår bilens stand ud fra "under middel, middel eller over middel".
    Du vil derefter modtage et brev fra told, med et stykke bevis som du skal medbringe på motorkontoret, hvor du så vil kunne få udleveret hvide plader.

Mvh, Jonas

• #7   28. jun 2010 Bare gå ind på skat.dk og find blanketten. Den hedder 21.016

• #8   28. jun 2010 Thomas P - Kan jeg kun bekræfte..

• #9   28. jun 2010 Rasmus J : Det var netop den jeg søgte smiley

Jeg er godt klar over at det hul er lukket, men som T-DZ også siger, er det jo stadig mulig at få lavet bilen om på lovlig vis, det koster nok bare lidt mere.

Men min plan med den hele var, at få prisen på afgiften før jeg begynder på en hel masse.

og måske man skulle sende 2 blanketter ja, evt. til 2 forskellige skatte kontor, hvis altså der er flere steder rundt om i landet de regner på det, og ikke bare et sted.

Kommentér på:
Fra gul til hvide plader, hvordan?

Annonce