11.332 visninger
|
Oprettet:
For varm i tomgang {{forumTopicSubject}}
Har problemer med at min peugeot 206 bliver for varm i tomgang.
Når jeg kører normalt rundt, holder temperaturen sig på de 80-85 grader, men så snart jeg holder stille i en lidt længere periode (5 min +) begynder den at snige sig over de 90 grader.
Venter man lidt mere går det helt galt, og den ender helt oppe på de 110, hvor efter den blinker og der står STOP.
Fik skiftet toppakning, tandrem samt "vandrør" her for en månedstid tid siden ved mekaniker. Kan det være noget han har lavet fejl i, eller hvad kan der være galt?
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.360
sep 2007
Følger: 147 Følgere: 166 Emner: 501 Svar: 1.329
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Tjek om der kører en elektrisk blæser når den bevæger sig op mod det røde felt.
Ved alm kørsel køler fartvinden.
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.293
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 46
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 31
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 46
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 733
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 46
Så lod jeg den stå i tomgang indtil den røg op på takken over de 90 grader (ca. 100 grader vel?). Men blæserhjulet rørte overhovedet ikke på sig.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Det er et ret simpelt kredsløb med 2 ledninger.
Blæseren får plus og minus.
Kan du måle det når bilen er mere varm end almindeligt så er blæseren defekt ellers er det højest sandsynligt føleren der sidder i vandsystemet et sted og tænder for blæseren når den måler x antal grader (som regel omkring 90).
Har ik rigtig erfaring med om der er sikring på for sig.
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 46
Har kigget lidt på sikringerne idag, men man kan ikke se på dem om de er sprunget?. Jeg har 5 sikringer til at ligge som passer nogle af stederne.
Kan jeg ikke bare prøve mig frem med dem, hvis det nu skulle være en af dem?
Hvis ja, er det så meningen blæseren skal køre med det samme man holder i tomgang, eller først når motoren er ved at være for varm?
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Men der er nok strøm på sikringen hele tiden.
Du kan tjekke sikringerne ved at måle om der er plus på begge sider af sikringen.
Er der kun på den ene er den gået
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 60 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 268
aug 2007
Følger: 1 Emner: 304 Svar: 358
For varm i tomgang