Rust på bagklap? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens!
Min bagklap på Touran'en - har en rustplet på størrelse med en 5 krone .. Derudover en hulens masse andre små der er på vej - når man skimter det i solen!
Jeg har talt med VW i går, som siger at det dækker de ikke, lol?
Åbenbart fra tidligere ejer, som ikke har haft den på aut. værksted alle gange.
Hvad jeg husker, mener jeg TV2 Basta sagde, at de ikke måtte bruge det som "undskyldning"?
Nogen der har erfaring med det her?
De har 12 års rust garanti mod gennemtæring + de skriver man ikke må bore i karossen til evt. supplerende rustbeskyttelse.
Ja, så er det jo ikke nemt at gradere sig mod?
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.518
Og hvis de ikke vil lave det på garantien, så synes jeg, du skal tale med FDM (hvis du er medlem) eller en advokat
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 307 Svar: 7.748
Fusket
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.125
Men men, du skriver jo også gennemtæret,, og der er det vel næppe endnu... ?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
da rust garanti er en service der kræver at man køre til tjek/service for at få det tjekket så er det også et krav at det er udført, dog må en forhandler ikke tage penge for det hvis det er et krav.
hvorimod et service eftersyn kan/må du få fortaget alle steder bare de bruger org. dele og stempler service bogen som de skal.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men som de andre siger, så kan man godt få lavet service uautoriseret, men hvis man ikke har alle stempler i rust-tjek, så vil de ikke dække, og der kan det blive meget svært at overbevise dem om at den uautoriserede mekaniker har udført det efter deres foreskrifter.
Men ja, der er mange fordele ved at bruge et autoriseret værksted. Og efter mine oplevelser har det ikke været nævneværdigt dyrere.
Jeg har endda oplevet at det autoriserede værksted kostede mindre end det uautoriserede, fx. på min kærestes Fabia fra 2002, service kostede under 2000 kr ved autoriseret værksted, hvor det kostede 2300-2700 ved de uautoriserede vi indhentede tilbud ved.
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.351
Tak for jeres inputs!
Tror næsten man "opgiver" det - fordi det skal være så besværligt?
Men jeg VED at bagklappen på Touran'er er dårligt beskyttede og det er en "generel" fejl.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Dette foretages normalt i forbindelse med service, men kan også foretages uden service.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
jo så kan de sagtens afvise det! da du så ike har reageret hurtigt/korrekt nok og derfor er det ikke deres problem, du SKAL henvende dig så snart du bliver opmærksom på problemet. dernæste så skal lak/karosseri eftersyn bliver overholdt, det bliver hos os gjort når man får lavet service. men kan også laves uden at der laves service!. da det er påkrævet for at opretholde garantien på bilen.
Allan R
ikke hele smøren er ment på dig men nu kom det med
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.351
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.351
Den er vasket i hånden ALTID!
Jeg orker bare ikke tage kampen med dem - for jeg har ingen "beviser" - udover en rustplet på størrelse med en 5-krone.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
slap af. det er der da heller ingen der påstår!?... jeg kan ihvertfald ikke se nogen der gør det.
vi er blot nogen der prøver at forklare andre hvad rust garenti betyder og hvad det kræves at "vedligeholde".
self. er det fordårligt at din bagklap ruster. men har bilen ikke overholdt sine rust eftersyn så kan du bare intet gøre.
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.351
Det er over for VW jeg har den holdning, ikke jer
Men ja, rust-eftersyn kan jeg desværre nok ikke bruge til noget nu.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men jeg har prøvet det med min tidligere Seat, hvor jeg selv opdagede det ca 500 km/1 uge efter eftersyn, og det endte med jeg fik en ny bagklap (på garanti).
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
ja men så er det jo også helt tydeligt at de har overset noget!
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Kennet L >> Helt enig, og det er også derfor det var sidste gang jeg kom til det værksted.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
det er sådan set kun ris til egen røv, for firmaet kom sikkert selv til at betale.
ved at hvis vi overser noget og ford så vurdere at tilfældet er så slemt at vi burde have opdaget det ved sidste eftersyn så risikere vi kraftigt selv at betale.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Kennet L >> Det kan meget vel være, de ville i hvert tilfælde have en uhyrlig høj pris for en lånebil, og de brokkede sig vældigt over at de ikke tjente på det, og de ikke kunne betale mekanikerens løn mv.
Så de var meget villige til at give mig en "lånebil" til 200 kr/dag + brændstof + 1 kr/km. (ville give cirka 350-400 kr/dag for mig, så jeg sprang fra, og lånte en bil andetsteds, billigere.
Derudover blev bilen ikke færdig efter tre dage, det tog faktisk en uge. Og så var resultatet en ny bagklap der lignede at den var malet i sandstorm. Så det blev en ommer, hvor maleren kom til at betale lånebil.
Men det var ikke uden kamp, og jeg følte mig på intet tidspunkt velkommen efter denne "skade", så det var som sagt sidste gang de så mig.
Det skal lige siges det ikke var første fejl de lavede.
Så for fremtiden vil jeg fraråde alle at købe både biler og bruge værkstedet ved denne forhandler.
Fejlen var meget tydelig galvanisk rust, hvor der var en større plet udenpå bagklappen, og hele vejen rundt i kanten indvendig. Det kunne ses uden at lede efter det på ca. en meters afstand.
Men det kan være jeg er for godt forvendt, for jeg er vant til at tingene bliver fikset uden brok, og at der er rimelige priser, og god service, ligemeget om det er garanti-reparation, eller noget jeg selv skal betale.
Endnu en grund til at jeg er gået tilbage til VW.
Rust på bagklap?