{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.982 visninger | Oprettet:

Rust på bagklap? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Min bagklap på Touran'en - har en rustplet på størrelse med en 5 krone .. Derudover en hulens masse andre små der er på vej - når man skimter det i solen!

Jeg har talt med VW i går, som siger at det dækker de ikke, lol?

Åbenbart fra tidligere ejer, som ikke har haft den på aut. værksted alle gange.
Hvad jeg husker, mener jeg TV2 Basta sagde, at de ikke måtte bruge det som "undskyldning"?

Nogen der har erfaring med det her?

De har 12 års rust garanti mod gennemtæring + de skriver man ikke må bore i karossen til evt. supplerende rustbeskyttelse.

Ja, så er det jo ikke nemt at gradere sig mod?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust på bagklap?
  • #1   30. jun 2010 De er nogle bavianer.. Det samme har de gjort med mine forældres Skoda, altså hos SMC, hvor de siger det er et stenslag.. Ja flot, for stenslag kommer da også op på bagklappen! Men du har ret smiley
    Og hvis de ikke vil lave det på garantien, så synes jeg, du skal tale med FDM (hvis du er medlem) eller en advokat smiley


  • #2   30. jun 2010 Der skal være gennemtæring før de erstatter noget!

  • #3   30. jun 2010 nogle forhandlere siger at de har en gennemtæringsgaranti, men at du selv skal stoppe ALT begyndende rust.. Hmm...

    Fusket


  • #4   1. jul 2010 Hvis tidligere ejer ikke har fulgt deres anvisninger ang. rustgarantien og ikke overholdt sine service eftersyn, bla. med henblik på lak og rust,,, så kan du intet gøre...

    Men men, du skriver jo også gennemtæret,, og der er det vel næppe endnu... ?


  • #5   1. jul 2010 hvis det er som følge af stenslag eller lignende dækker de ikke

  • #6   1. jul 2010 Jeg fik ny bagklap på min Audi ved SMC på garantien da bilen var 8 år gammel, da der var rust under nummerpladen + man kunne se små prikker hvor galvaniceringen ligesom var ved at slippe metallet. Så opdagede jeg nøjagtig samme problem med galvaniceringen, på nederste del af dørene på 3 døre ud af 4, da jeg så mødte op ved SMC og ventede 3 timer, på ham synsmanden fra SMC dukkede op, ja så sagde han at det var stenslag, bare underligt at det kun var på 3 døre og at der ikke var hul i lakken, så vag koncernens rust garanti er lige så troværdig, som den vejrudsigt dmi kommer med hver dag, altså lige til at lukke op og sk - - - i .

  • #7   1. jul 2010 ved at der hvor jeg arbejder så skal man have sine stempler for rust tjek før vi kan/vil dække noget, men har man dem så syndes jeg aldrig rigtig at der har været problemer fra ford danmarks side med at få dækket ting. igår samlede jeg en ka som have begyndene rust ved bagrudeviskeren. og tirsdag skildte jeg en bil ad hvor alle døre og bagklap skulle have lavet sealinger, igen over garanti.

    da rust garanti er en service der kræver at man køre til tjek/service for at få det tjekket så er det også et krav at det er udført, dog må en forhandler ikke tage penge for det hvis det er et krav.

    hvorimod et service eftersyn kan/må du få fortaget alle steder bare de bruger org. dele og stempler service bogen som de skal.


  • #8   1. jul 2010 Der er problemer med alle mærker, hvis de kan undskylde sig med et stenslag, så gør de det. Det kan forøvrigt også hænde at det kommer på bagklappen, fx fra modkørende, eller hvis du holder parkeret, og mange andre metoder.

    Men som de andre siger, så kan man godt få lavet service uautoriseret, men hvis man ikke har alle stempler i rust-tjek, så vil de ikke dække, og der kan det blive meget svært at overbevise dem om at den uautoriserede mekaniker har udført det efter deres foreskrifter.

    Men ja, der er mange fordele ved at bruge et autoriseret værksted. Og efter mine oplevelser har det ikke været nævneværdigt dyrere.

    Jeg har endda oplevet at det autoriserede værksted kostede mindre end det uautoriserede, fx. på min kærestes Fabia fra 2002, service kostede under 2000 kr ved autoriseret værksted, hvor det kostede 2300-2700 ved de uautoriserede vi indhentede tilbud ved.


  • #10   1. jul 2010 Jeg synes det er en svær situation at gennemskue.
    Tak for jeres inputs!
    Tror næsten man "opgiver" det - fordi det skal være så besværligt?
    Men jeg VED at bagklappen på Touran'er er dårligt beskyttede og det er en "generel" fejl.


  • #11   1. jul 2010 michael L >> Garantien bortfalder hvis ikke eftersynene af lak og karosseri bliver overholdt.
    Dette foretages normalt i forbindelse med service, men kan også foretages uden service.


  • #12   1. jul 2010 Hvis der er hul når du møder op første gang, så har de svært ved at afvise den!

  • #13   1. jul 2010 Allan R

    jo så kan de sagtens afvise det! da du så ike har reageret hurtigt/korrekt nok og derfor er det ikke deres problem, du SKAL henvende dig så snart du bliver opmærksom på problemet. dernæste så skal lak/karosseri eftersyn bliver overholdt, det bliver hos os gjort når man får lavet service. men kan også laves uden at der laves service!. da det er påkrævet for at opretholde garantien på bilen.

    Allan R
    ikke hele smøren er ment på dig men nu kom det med smiley


  • #14   1. jul 2010 Nej der må nettop ikke være gennemtæring, gennemtæring er tegn på misvedligeholdelse. ERgo burde det være opdaget til Årlige Gratis Rust eftersyn.

  • #15   1. jul 2010 Komisk - Jeg tvivler på de overhovedet ville dække noget somhelst!

  • #16   1. jul 2010 Misligholdelse ikke misvedligeholdelse, det er et ord der ikke findes, endnu:)

  • #17   1. jul 2010 Jeg har IKKE misligeholdt min bil.
    Den er vasket i hånden ALTID!
    Jeg orker bare ikke tage kampen med dem - for jeg har ingen "beviser" - udover en rustplet på størrelse med en 5-krone.


  • #18   1. jul 2010 Mikkel F

    slap af. det er der da heller ingen der påstår!?... jeg kan ihvertfald ikke se nogen der gør det.

    vi er blot nogen der prøver at forklare andre hvad rust garenti betyder og hvad det kræves at "vedligeholde".
    self. er det fordårligt at din bagklap ruster. men har bilen ikke overholdt sine rust eftersyn så kan du bare intet gøre.


  • #19   1. jul 2010 Kennet L - Det skulle heller ikke ses som aggression - glemte en smiley på smiley

    Det er over for VW jeg har den holdning, ikke jer smiley
    Men ja, rust-eftersyn kan jeg desværre nok ikke bruge til noget nu.


  • #20   1. jul 2010 Muligvis skal det være opdaget ved eftersyn.
    Men jeg har prøvet det med min tidligere Seat, hvor jeg selv opdagede det ca 500 km/1 uge efter eftersyn, og det endte med jeg fik en ny bagklap (på garanti).


  • #21   1. jul 2010 brian D

    ja men så er det jo også helt tydeligt at de har overset noget!


  • #22   1. jul 2010
    Kennet L >> Helt enig, og det er også derfor det var sidste gang jeg kom til det værksted.


  • #23   2. jul 2010 brian

    det er sådan set kun ris til egen røv, for firmaet kom sikkert selv til at betale.

    ved at hvis vi overser noget og ford så vurdere at tilfældet er så slemt at vi burde have opdaget det ved sidste eftersyn så risikere vi kraftigt selv at betale.


  • #24   2. jul 2010
    Kennet L >> Det kan meget vel være, de ville i hvert tilfælde have en uhyrlig høj pris for en lånebil, og de brokkede sig vældigt over at de ikke tjente på det, og de ikke kunne betale mekanikerens løn mv.
    Så de var meget villige til at give mig en "lånebil" til 200 kr/dag + brændstof + 1 kr/km. (ville give cirka 350-400 kr/dag for mig, så jeg sprang fra, og lånte en bil andetsteds, billigere.

    Derudover blev bilen ikke færdig efter tre dage, det tog faktisk en uge. Og så var resultatet en ny bagklap der lignede at den var malet i sandstorm. Så det blev en ommer, hvor maleren kom til at betale lånebil.
    Men det var ikke uden kamp, og jeg følte mig på intet tidspunkt velkommen efter denne "skade", så det var som sagt sidste gang de så mig.

    Det skal lige siges det ikke var første fejl de lavede.
    Så for fremtiden vil jeg fraråde alle at købe både biler og bruge værkstedet ved denne forhandler.

    Fejlen var meget tydelig galvanisk rust, hvor der var en større plet udenpå bagklappen, og hele vejen rundt i kanten indvendig. Det kunne ses uden at lede efter det på ca. en meters afstand.

    Men det kan være jeg er for godt forvendt, for jeg er vant til at tingene bliver fikset uden brok, og at der er rimelige priser, og god service, ligemeget om det er garanti-reparation, eller noget jeg selv skal betale.
    Endnu en grund til at jeg er gået tilbage til VW.


Kommentér på:
Rust på bagklap?

Annonce