{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.364 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932

metallisk raslen fra bagenden af bilen {{forumTopicSubject}}

Efter jeg havde været ude på en længere køretur idag, er bilen begyndt at have en form for metallisk raslen fra bagenden. (som om noget skraber mod vejen, men der er ikke noget der hænger ned når jeg kigger efter) Det skete efter at jeg kørte igennem noget grus nede i byen, hvor de er ved at grave det hele op igen igen.
Når jeg kører under 15km/t kan man stort set ikke høre det, men med det samme jeg kommer op lige under de 20km/t kan det høres, og så bliver lyden højere og højere jo hurtigere jeg kører (har dog ikke prøvet over 40km/t efter den er begyndt at lyde sådan)
Er der nogle der har nogen ide til hvad jeg skal have tjekket, da jeg helst gerne skulle ud og køre igen snarest, uden at risikere at der er noget der går helt i stykker ved det.
(Skal lige siges, at det lyder som om lyden kommer bagfra, men det kan evt. komme andre steder fra og så lyden forplanter sig bagud, hvis der er nogle der har prøvet noget lignende)
Bilen er en MazdMazda 626 Combi Coupe '94

Ved forslag, må der gerne være en form for "dummies" guide, så jeg også kan finde ud af hvad jeg skal kigge efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  metallisk raslen fra bagenden af bilen
  • #1   7. jul 2010 kan være et baghjulsleje, smid din bil på en dunkraft, derefter tjækker du om dækket kan vrides fra side til side eller op og ned, kan den det, skal du til et værksted, snarest muligt, gendtag det her ved hvær hjul

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#2   7. jul 2010 okay, så må jeg lige ned og have købt en donkraft, da der ikke fulgte nogen med bilen.
    Hvad koster det evt. at få skiftet et hjulleje? og kan sådan et bare gå i stykker på 2 sekunder?
    Den har godt nok haft lidt med at knage når jeg drejer skarpt, men det er jo så forhjulene der gør det.

Og er det evt. noget man selv kan skifte, hvis man får en der har en smule forstand til at hjælpe?

• #3   7. jul 2010 ville råde til dig og gå til en mekaniker hvis du ikke selv ved så meget om det, han kan også hurtig sige hvad det er,

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#4   7. jul 2010 syntes bare ikke det lyder helt rart at give et par tusinde pr leje hvis det er det, da mekanikerne her i byen godt kan lidt at tage fat.

• #5   7. jul 2010 hvor er du fra?

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#6   7. jul 2010 odder, tæt på århus, og skulle helst til silkeborg iløbet af ugen, men hvis det risikerer at blive værre, så må jeg jo finde en måde at få det lavet på.

• #7   7. jul 2010 hvis det er kommet efter et grus stykke som du skriver kan det jo være en sten der er kommet i klemme i bremserne det er set før

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#8   7. jul 2010 Hvordan er det så lettest at tjekke efter? pille dækket af, eller er der en anden metode det kan tjekkes på. (mener der er skiver på alle 4 hjul)

• #9   7. jul 2010 prøv at trille ligeså stille med en makker uden for bilen om han kan høre hvilken side det er i og så af med det hjul og tjekke mellem kaliper og skive og bag pladen

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#10   9. jul 2010 Vil tro det var en sten der havde sat sig ved bremsen, for da jeg var ude at køre igår, så kom der et lille "klonk" bagfra, og så var der ikke mere at høre til mislyden

• #11   9. jul 2010 det var godt og billigt ;o))

Kommentér på:
metallisk raslen fra bagenden af bilen

Annonce