{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Hvordan måler jeg køler'temp ? {{forumTopicSubject}}

Hey.. Skal have målt hvilken temperatur min blæser starter ved, på min Citroen AX.. Problemet er at jeg der ikke er "termometer" i bilens display..
- Det jeg har til rådighed er et stege'termometer, men hvordan ville det være best at måle temperaturen påvandet i køleren ? Nogle forslag ?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan måler jeg køler'temp ?
  • #1   8. jul 2010 ring til Citroen og spør dem de ved det men normalt er det ved 90" den starter ....

• #2   8. jul 2010 Stege thermometer, så finder du bare en køler slage og stikker svinet i :o) hehe.:

Der hvor din blæser føler sider skal du måle temperaturen da vandet har mange forskællige temperature alt efter hvor det måles.

Men for nemheds skyld, så mål den lige hvor den går hen til køleren, det er her den nok er varmest, men med et stege thermometer, det kommer du ikke langt med da det føler på det meste af pinden og så duer det ikke du bare holder spidsen ned på noget varmt da det så vil blive et gennemsnit af spidsens temperatur og resten af måle pindens.

Det plejer at være i omegnen af 90 til 98 grader de starter.

Så mål på vandet der går hen til køleren, som regel i toppen og helst så tæt på motoren som muligt.

• #3   8. jul 2010 Brabus :
    Okay, så vil jeg lige prøve det..
    Problemet er nemlig at her for 2 dage siden var jeg ude at køre, bilen fik nogle omdr osv, og så går den pludselig ud da jeg har koblingen nede på vej ned af en bakke, men jeg får den så startet igen imens jeg triller.. Da jeg ankommer ved en veninde ca. 500m længere henne koger hele skidtet.. vacum'slangen er hoppet af, og der ryger op fra hullet til olie'pinden, og det ryger også derhvor vacum'slangen skal sidde i.. og så ville den overhoved ikke starte..
    - Ventede så et par timer, og hældte 2L olie på, da der ikke var såå meget tilbage.. Og så startede den så..
    - Og nu starter den egentligt fint hvis den har stået stille et godt stykke tid.. men selvom jeg triller afsted med maks 2 - 3 tusind omdr lyser temperatur'advarsels'lampen, og efter nogle km begynder den at pive/hvine fra motorrum..

Kan det være termostaten det er galt med ?
    eller kan det være vand'pumpen det er galt med ?

ER HEELT LOST smiley

• #4   8. jul 2010 og der er masser af vand på smiley

Kommentér på:
Hvordan måler jeg køler'temp ?

Annonce