{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.369 visninger | Oprettet:

Benzinkort til ferien {{forumTopicSubject}}

hey damer og herre.

nu nærmer tiden os, hvor jeg og 4 andre venner tager på en bil ferie til Italien.
vi har selvfølgelig aftalt at vi splejser om benzinen, men da vi ikke gider at stå med alle de mønter og sedler hver gang vi skal tanke, så overvejede vi da så at få et slags kort som vi kunne tanke på, og så afregne når vi kom hjem
men problemet er, at vi ikke ved om man kan bestille et BENZINkort, som gør at vi kan tanke på alle tankstationer, nogle der ved om man kan få sådan et ? evt. en hjemmeside?

som mange nok ville spørger om. hvorfor åbner vi ikke bare en ny konto og får os en fælles dankort.
det har vi også snakket om, men da vi syntes selv det er lettest med en benzínkort, og mere sikkert at bruge i udlandet, så foretrækker vi det, end at skulle smide penge ind på en konto osv.

håber der vil komme nogle fornuftige svar. god sommer smiley

MVH Søfeldt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinkort til ferien
  • #1   11. jul 2010 Er det ikke bare at oprette en shell eller statoil kort og sørge for at tanke hos dem ? smiley

• #2   11. jul 2010 jo, men det jo lige det der, man kan jo aldrig regne med at støde på en shell eller statoil tank smiley jeg gider i hvertfald ikke risikere at køre ude på en eller anden landevej, med 2 dråber benzin og be til gud om der skulle komme en shell tank smiley

jeg har ikke så meget forstand på det. men ville høre om der fandtes sådan et slags, univasal benzinkort smiley

• #3   11. jul 2010 well, i tyskland er der selvfølgelig et hav af shell tanke.. men når man kommer længere ned, og skal køre på nogle åndsvage veje, så kommer alle de der discount benzin stationer, der skal man jo være heldig at støde på en shell smiley

• #4   11. jul 2010 Det har jeg aldrig hørt om at der gør smiley
    Men det sku da ikke være det store problem, der er nok shell tanke ned af smiley

• #5   11. jul 2010 Derfor du altid har en dunk på 10l i bagagerummet når du køre på ferie.

• #6   11. jul 2010 Få et shellkort,der er rigtig mange shell ned gennem Tyskland og også i Italien.Alternativt så få et Dinerskort,kan bruges på alle stationer(næsten) ned gennem Europa.God tur

Ciao Peter

• #7   11. jul 2010 Statoil findes ikke syd for grænsen og ved Shell kan du ikke få Euroshell kort som privat mere.....

Er lige kommet hjem fra Italien i nat, og vi skiftes bare til at betale hver tankfuld. De fleste stationer tager Visa, mastercard osv.

• #8   11. jul 2010 en bruger sit kort og gemmer kvitteringer?

• #9   11. jul 2010 Det ku vi godt li, det ku vi rigtig godt li ! ! ja du siger sku noget.. man kan ligeså godt tage sine forholdsregler smiley

peter H. sådan en Dinerskort var måske ideen ? må jeg lige tage op på det næste øråd smiley

• #10   11. jul 2010 Henrik og ronni: det er nogle gode ideer i kommer med, problemet er bare, at vi alle er starten af 20'erne, og 4 af os er fattige studerende, så vi har kun en vis beløb vi kan bruge på druk og mad på ferien, så hvis vi skulle trække penge for benzinen hele vejen derned og tilbage, så ville vi have mindre at penge at morer os for..
    derfor tænkte vi at det kunne være fedt hvis vi kunne få regningen når vi kom hjem.
    der skal det så lige siges, at det er en gennemtænkt tur, så selvfølgelig ville vi have råd til at betale cash for benzinen.. men det andet kunne være bedre smiley

• #11   11. jul 2010 boye: kunne man selvfølgelig også... kunne egentlig også se meget fedt ud, at hive alle sine kort op af lommen hver gang smiley

• #12   11. jul 2010 man dejligt at få nogle forskellige forslag.. nogle af dem havde vi slet ikke tænkt på..

eller, det er faktisk mig der hænger på lorten, da vi køre i min bil... great

• #13   11. jul 2010 Kan man ikke bruge dankort i udlandet ?

• #14   11. jul 2010 Nikolaj J
    jo, men grunden til vi ikke vil bruge det på benzinen, finder du længere oppe i samtalen...

• #15   11. jul 2010 tror mange har misforstået min spørgsmål smiley

vi kunne selvfølgelig godt bruge dankortet, og det ender det sikkert også med.. men min spørgsmål var bare, om der fandtes et slags univarsal benzinkort, som man kunne bruge på alle tankstationer.. for det ville da helt klart være nemmest.. men har på fornemmelsen af, sådan et kort ikke findes

• #16   11. jul 2010 DANkort = Danmark

VISA = udland

;o)

• #17   11. jul 2010 ansøg om et masterkort hos en eller anden udbyder - der er MANGE af dem.

her er der hos 99% af dem 52 dages rentefri kredit og ellers koster det ikke det vilde i renter hvis det kun er en måned det drejer sig om bagefter.

• #18   11. jul 2010 Mit Mastercard koster 800 kr. om året. Man skal lige være opmærksom på, at mange enten har årlige gebyrer eller skjulte gebyrer et sted.

• #19   11. jul 2010 jeg har 2 forskellige, et privat via coop og et via banken til firmaet og ingen af dem har årsgebyr, men ja det fra coop koster 16 eller 25 kr at fremsende faktura hvis der ikke trækkes via betalingsservice.

• #20   11. jul 2010 Ja det kan godt lade sig gøre at få dem gratis. Jeg mener også bare, man skal sørge for at læse betingelserne, inden man siger ja tak.

Mit er også inkl. rentefri kredit på 50.000 kr., rejseforsikring som dækker hele husstanden, øget reklamationsret på elektronikvarer og alt muligt andet fancy. Det er derfor, det koster 800 kr.

• #21   11. jul 2010 ja man skal selvfølgelig lige tjekke op på det hele - men for de 800 kr får du da også oki med hvis man har brug for det smiley

• #22   11. jul 2010 Jaeh, det er jo sådan set billigt nok. Nu bruger jeg godt nok ikke rigtigt kreditten på den, men ellers er det da fint med rejseforsikring og øget reklamationsret.

Og så får jeg 300 kr. rabat på årsgebyret, fordi jeg er ansat - så den reelle pris er 495,-

Kommentér på:
Benzinkort til ferien

Annonce