{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Solgt bil. {{forumTopicSubject}}

Har for små 3 dage siden solgt bilen..
Tænkte på om der er nogen måde at finde ud af om han har omregistrered bilen..
Og hvis han ikke lige får det gjort her inden mandag er der så nogen måde jeg selv kan afregistrere mig som ejer af bilen..
Er nemlig ret interesseret i at få betalt min vejafgift tilbage og gider heller ikke betale forsikring her d. 1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt bil.
  • #1   15. jul 2010 sådan noget har man styr på ved salg... :D:D::D:D:D: AHHAHAHAHA

  • #2   15. jul 2010 han har 3 uger til at omreg så vis i ikke har lavet en aftale ved købs kontraten så skal han først gøre det inden 3 uger

  • #3   15. jul 2010 og hvis han ikke gør det inden 3 uger?
    Men jeg kan vel godt bare afmælde den hos min forsikring..
    og hvis jeg fx får en bøde pga ham?


  • #4   15. jul 2010 Det er derfor man skriver slutseddler. og evt. selv omregger den, eller gør det sammen med den nye ejer.. smiley

    og han har 3 uger til at omregge den i med mindre andet er aftalt og skrevet ned, så som på en slut seddel smiley


  • #5   15. jul 2010 Ja. og efter 3 uger kan du ringe til SKAT. og har han så ikke omreg. bilen og du ingen salgs kontrakt har hvorpå der står hvornår den er solgt, skal du udfylde en blanket og yderligere vente 3 uger før SKAT afmelder bilen.

  • #6   15. jul 2010 Du ringer da bare til dit forsikringsselskab og spørger om den er omregistreret...

  • #7   15. jul 2010 og hvis du har fået et regning vedr. din forsikring skal den stadig betales og så mod regner de

  • #8   15. jul 2010 nårh uanset hvad tror jeg bare jeg afmelder den hos forsikringen..
    Får jeg så meget som 1 bøde melder jeg den bare stjålet :).. har sgu nosser nok til det.. skal alligevel flytte til udlandet snart

    folk giver vel ikke 60.000 kr for ikke at eje bilen i deres eget navn


  • #9   15. jul 2010 Bøden får han, da du jo har solgt den(forudsat at han stadig ikke har overskredet de 3 uger).

    Du kan IKKE selv afmelde den, da den er solgt med plader.Når den nye ejer omregistrere den, er den ude af dine hænder.

    Afmelder han ikke inden for de 3 uger, er det teknisk set igen din bil...


  • #10   15. jul 2010 ja men du har vel lavet en købs kontrakt og vis han så får en bøde har du bevis for han har købt den

  • #11   15. jul 2010 du ringer til forsikringen og siger du har solgt den så slipper du for at betale forsikring de 3 uger...

    derefter efter 3 uger ringer du til skat og hører om den er blevet omreg. hvis ikke tvangsafmelder du den og så skal han ofre nye plader da de er efterlyst.


  • #12   15. jul 2010 har ikke fået regning endnu :).. får jeg nok d.1 august.. så jeg ringer lige ind inden og siger det ikke er min bil mere og ikke gider have deres lorte forsikring :)..

  • #13   15. jul 2010 nej bare ring og sig den er solgt til sin forsikring

  • #14   15. jul 2010 ok mange tak kevin :).. nej jeg har ikke købs kontrakt.. men har en overførsel på 60.000 fra hans til min konto.. den dato.. det må være nok smiley
    Men så må jeg lige ringe ind idag tak tak


  • #15   15. jul 2010 SWEET D !! Du snakker jo som om ham der købte bilen var din værste fjende og at det var forsikringsselvskabets skyld at den blev solgt !!!

  • #16   15. jul 2010 Hehe smiley kender ham ikke så hvad rager det mig smiley
    Pisser mig bare af når folk ikke gider eje hvad de betaler for..
    Sidst fik jeg en masse parkeringsbøder og skulle til at køre ud til manden med vennerne for at give ham nogen på skalden..

    Den her knægt bor helt henne på fyn.. Det bare pisse belastende..
    Har lige ringed til forsikringen og de gider ikke afmelde den fordi han har ret til de 3 uger ;/
    Gal nogen aber..


  • #17   15. jul 2010 Sweet, det ville jo aldrig være sådan hvis man har orden i papirne til at starte med.. smiley

    En anden god gang, så sig at i skal omregistrere bilen sammen, eller at køber skal komme med et forsikringsbevis også kan du selv omregistrere den til den nye ejer, så slipper du for alt det ged der! smiley


  • #18   15. jul 2010 jaarh det rigtig Dalsgaard det noget rod det her smiley
    du harr helt rret


  • #19   15. jul 2010 hehe. har selv været det igennem, til sidst lærer man det ! smiley men heldigvis er det nemt at fra skrive sig fra bøder, og tank fræser osv

  • #20   15. jul 2010 Du har jo ikke taget nogle forholdsregler OVERHOVEDET!

    Når du er så bange for, at den nye ejer ikke omregistrerer, og du ikke gider betale forsikring til d. 1., så skulle du da have taget køber med til SKAT og så omregistrere med det samme.

    Dit forikringsselskab er ikke nogle "aber", de følger loven. De kan ikke opsige en forsikring på en bil, når der ikke er gået 3 uger. Havde du nu fået bilen omregistretet med det samme, så havde den været afmeldt hos dit forsikringsselskab nu.

    Og så siger du, at du ikke engang har en slutseddel! Jeg laver altid slutseddel, selv da jeg solgte en bil til 3500 kr. Det er min sikkerhed.

    Du lyder lidt som et fjols, da du brokker dig over noget, som er fuldstændig selvforskyldt!


Kommentér på:
Solgt bil.

Annonce