{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.746 visninger | Oprettet:

Fælge til min Aygo :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg får min første bil her i August (Toyota Aygo 1,0 - 3 dør) smiley .. og jeg har selvfølgelig allerede kigget lidt efter gejl.. Jeg er brandt varmt på disse fælge .. http://www.ivansdaekcenter.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=33&Itemid=33
Men da det er 15 '' vil det så gå an på en Aygo som kun er 14 '' ?? Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på fælgene ang. kvalitet, holdbarhed mm..
Et lille sidespørgsmål, hvor meget skal jeg slippe for et par anstændige dæk som passer til fælgene?

Håber på lidt hjælp fra mere erfarende folk.
... smiley Tak på fohånd - ha' en god dag (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælge til min Aygo :)
  • #1   21. jul 2010 Altså du kan godt have 15" på din aygo. uden problemmer da din er 3 døres, det er dog et problem på 5 døres modellen, da de kan gå på bag i. hvis der sidder 3 fuldvoksne bag i din aygo.

    Men OZ laver jo gode fælge, ingen tvivl der, det er jo ikke best of thansen kvalitet.

    Dæk det er jo op til dig selv hvad du vil ofre. og hvad du gider og høre af dæk støj, men nu da en Aygo larmer af røven til inde i bilen hvis den får lidt gas, er det nok det mindste problem, syntes da du skal prøve om du ikke kan få et godt tilbud med fælge og dæk sammen.

    Personligt kan jeg rigtigt godt lide den fælg.


  • #2   21. jul 2010 kommer jo an på hvor brede fælgene er...

    men kommer jo an på hva du vil slippe for dæk... smiley

    jeg køre PT på Nankang... og dem klager jeg squ ikk over...

    de koster 429 pr dæk i 205/40-17...


  • #3   21. jul 2010 hehe en anden ting:

    Din beskrivelse:
    Beskrivelse: at kører stærkt er ikke ulovligt det er en livstil smiley

    Hvad laver du så lige med en Aygo 1.0


  • #4   21. jul 2010 Hej Casper.
    Du kan roligt glæde dig det er en fin lille prut bil. jeg har kørt 106000km i min Aygo nu og den ruller endnu.
    Du kan roligt monterer 15" fælge på den og hvis du kunne tænke dig det er 16" også en mulighed, jeg har haft 16" på men har afmonteret dem igen da bilen bliver noget mere sløv da den ikke kan trække de tunge fælge rundt. så hvis du vil gå på kompromi med fart og accleration så skal du bare gøre det.
    Jeg kører nu med tyskermontering i 14" med 195-40/14 og det spiller bare for vildt.!
    du kan se i min anden profil hvordan den ser ud med 16" det er det billed fra google streetw.
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=120056
    Desuden vil det være en stor fordel at melde dig ind på Citybugsowners.dk der er et forum for Aygo, C1 og 107.

    Held og lykke med din nye bil.
    -Daniel


  • #5   21. jul 2010 Der er en ting du skal være opmærksom på:

    Aygoen er ikke lavet til lette fælge der er for store, hvis du smider 15" OZ på, så kan du nemt komme ud for at dine dæk slides hurtigt og firkantet, da bagvognen på Aygoen ikke er designet til det.

    Toyota kender dette problem og løser det ved at sætte org. Toyota fælge på.. desværre.

    Du kan være heldig at det virker, du kan også være uheldig.


  • #6   21. jul 2010 Det lyder som om at der er delte meninger om hvor smart det er at anvende 15 '' .. Kan nogle komme med et mere konkret svar eller uddybe lidt mere? Hvis Jesper har ret, lyder det ikke klogt. Men Toyota fælge er jo både grimme og kedelige!!

  • #7   21. jul 2010 Der er delte meninger, fordi det ikke er konsekvent et problem.. nogle kører fint, andre kører ikke godt med det.
    Selv Toyota har smidt håndklædet i ringen og kan ikke fortælle præcis hvorfor, de anbefaler bare at man ikke kører med andre end org. fælge.. desværre.



  • #8   21. jul 2010 Altså jeg har intet hørt om dette problem.. og jeg har aldrig haft problemer. og har heller ikke hørt om dette hverken på citybugsowners eller andre udlanske forums om vores små "bugs"..
    Jeg har kørt med
    14" 5,5
    14" 7
    15" 7
    16" 7
    De eneste problemer er at jeg rammer vejen hvis der er fartbump men det er fordi bilen er sænket i undervognen(30mm) og ved min meget mindre rullediameter så jeg samlet har et bodydrop på ca 70mm. ellers har jeg intet haft af problemer mht fælge.

    Casper du er meget velkommen til at komme til Hørsholm og prøve mine 16" de er 7 tommer brede og min bil er også en 3dørs kom og prøv dem kør en tur med dem og se hvad du selv syntes..


  • #9   21. jul 2010 daniel H, jeg har desværre haft bekendte med 3 hvor det var et problem og har haft kontakt med Toyota om det, så det er nu ikke bare for at påstå noget smiley

  • #10   21. jul 2010 Nu skal jeg lige forstå det korrekt, Jesper. Den eneste påstand du i virkeligheden bringer på banen er vel bare at dækkene bliver slidt hurtigere?? Derved ikke ensbetydende med at du ikke kan anvende andre end originale fælge?

  • #11   21. jul 2010 Det er korrekt, du kan sagtens montere dem, der er bare den risiko at de slides ujævnt og at bagenden kommer til at hoppe og danse..

    Og det er ikke en påstand, det er desværre et faktum, men det er IKKE gældende alle biler, det er som vinden blæser, enten er du heldig eller også er du ikke, det eneste der vides er at meget lette og brede fælge (f.eks. OZ SuperLegerra) er værre end tunge smalle


  • #12   21. jul 2010 Hmm.. træls!! Kan du evt. nævne nogle fælge som vil være i stand til at erstatte de originale uden der vil opstå problemer? Hvor kan jeg evt finde sådanne fælge?

  • #13   21. jul 2010 Det kan jeg desværre ikke, ud over at sige det samme som Toyota: originalfælgene er der ikke problemer med.



  • #14   21. jul 2010 Hvis jeg spørger min toyota-forhandler i Odense, bør han så give mig samme svar som dig? .. Bliver næsten nødt til at lave et lille opkald til Toyota for at høre nærmere.. der burde simpelthen ikke opstå problemer med en 15 tommer. Når jeg får bilen kan jeg så evt. få det testet et sted uden det skal koste mig dyrt? Dine venner/bekendte som du omtaler længere oppe med samme problem. Havde de 3 eller 5-dørs. For som Søren skriver kniber det med pladsen i 5-dørsmodellen.

  • #15   21. jul 2010 Det er heller ikke det at de er 15" der er problemet, det er hvis der er for brede og lette.

    Problemet opstår ikke med det samme, men gradvist over 20-30.000km, så er dine dæk nedslidte og firkantede.

    Det var 5 dørs og der er masser af plads til 7x15 med 195/45/15


  • #16   21. jul 2010 PÅ MED DEM ! !

    De kan snildt være der smiley


  • #17   22. jul 2010 Hvor stor er vægt forskellen på std. Aygo fælge og fx. en 15'' O.Z. Canova Black??

Kommentér på:
Fælge til min Aygo :)

Annonce