Varmen forsvinder og motor bliver varm {{forumTopicSubject}}
Jah hvad sker der for den bil?
Når man får kørt den rigtig godt og grundig varm, så kan varmen finde på at forsvinde, og temperatur måler flyver op i det røde.
Så kan man slukke bilen i 10 sek, tænde igen, så er der igen varme, og temperatur måleren ligger hvor den skal.
Vandet i beholder stiger helt op til toppen, og spøtter også gerne noget af det ud, når jeg slukker, sluger den med det samme det hele igen.
Hvad sker der for bilen?
Det er en gammel Ford Sierra.
Der sad ny køler på da jeg fik den, har siden skiftet vandpumpe, fordi der var slør i, og nu også termostat, men uden det har hjulpet på dette problem.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 899
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 899
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 899
Men den med kølerdæksel lyder rigtig, den kan ihvertfald finde på at smide vandet når man slukker bilen. Har allerede bestilt et nyt
okt 2003
Følger: 57 Følgere: 51 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 644
sep 2003
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 401
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 63
når blæseren er begyndt at blæse så sørger du for der er nok kølervæske på, og skruger proppen på igen. derefter tager du og køre en "hård tur" så bilen bliver ved driftsvarmen og så forsiktigt prøver at skruge proppen af for der skulle helst ik være tryk på. hvis det er tilfældet at der er tryk i og du vel og mærket har gjort det hele rigtig er det nok tompakningen der er røget. skriv hvis du ik forstår det mester.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 63
Varmen forsvinder og motor bliver varm