{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gør det slev, undervognsbehandling...?
  • #1   26. jul 2010 har selv prøvet det på min gamle bil min erfaring er at det blivet meget hurtigt tørt og skalder af så køre selv ud og får undervognsbehandlet min bil af en prof det holder længer

  • #2   26. jul 2010 DON M .

    hehe har skam allerede smurt _hele_ og jeg understrejer hele undervognen ind i det smiley

    men var også det jeg havde hørt fra en ven... men håber da der er lidt der ude der har nogle gode råd om hvordan man skal behandle det eller, har haft gode oplevelser med det... smiley


  • #3   26. jul 2010 Ok jamen der er jo også en grund til det er så billigt det er så man har råd til at smøre det på 2 til 3 gange om året HEHE;-)

  • #4   26. jul 2010 DON M .

    jamen var det jeg tænkte smiley kan jo godt være man skal behandle det et par gange i løbet af det første år før det holder ordenligt...? smiley


  • #5   26. jul 2010 nej tror det er lige meget hvad du gør så falder det af på et tidspunkt jeg blev i hvertfald træt af det der var på min jeg kørte på pava det var så noget dyre men hold så også meget længer

  • #6   26. jul 2010 DON M .

    har overvejet at finde et sted(op på en forhøjning eller lign. på en mark eller sådan noget) og så ellers bare spray behandle den med textyl eller lign... ?

    tror du det er "nemt" nok?


  • #7   26. jul 2010 Det er IKKE produktet som sådan der gør en undervognsbehandling - det er måden hvorpå det påføres. Det tager år, førend man er helt proff til det. Et undervongscenter har rengørings- og påføringsmaskiner for mange tusinde kroner - derudover har de tørreanlæg.. Alt dette er simpelthen umuligt at præsse ned i en spraydåse..

    Det produkt du har er sådan set fint nok - hvis man fx er kommet til at fjerne noget eksisterende undervognsbehandling fx i forbindelse med en hurtig nem rep. Men som totalprodukt vil jeg personligt fraråde det. Det er i mine øjne spild af tid og krafter...

    Brug istedet de 3000 de koster at få det gjort proff og ordentligt smiley


  • #8   26. jul 2010 nej det er det ik det kommer ikke ordenligt ind i vanger osv så det er ik meget værd kør på pava center og få det ordnet

  • #9   26. jul 2010 nå så må vi se hvor længe det holder smiley

  • #10   26. jul 2010 da SQUIRREL _

    nu er 3000 også lige 10 gange så meget som jeg har betalt for at undervognbehandle en ford transit smiley tvivler på jeg kan få sådan en undervognsbehandlet for 3k, så hvis jeg gør det engang om året, ville det tager mig, hvad 10-15 år før det har kunne betale sig at få den undervognsbehandlet? smiley


  • #11   26. jul 2010 Det er jo så dit valg.. bare husk at være grundig.. lige så god det er til at holde salt, urenheder osv ude - er det også til at holde det INDE...

    Så en gang en corolla hvor ejeren troeligt selv havde smurt på.. desværre uden at gøre ordentligt rent før det kom på.. buden så fin og sort ud, men undervognen var bogstaveligttalt væk, fordi salt og andre urenhender havde fået lov til at arbejde under undervognsbehandlignen i ro og mag..


  • #12   26. jul 2010 det kan godt være det er 10 gange dyre med pava eller andet end det er at købe de spray dåser men du får ikke lavet meget rust for 3000 kr så jeg mener de 3 kg er givet godt ud for en ordenlig undervognsbehandling

  • #13   26. jul 2010 da SQUIRREL _

    ved ikke om jeg vil sige jeg har gjort det grundigt rent smiley har stortset skiftet alt i undervognen, det har først fået med zinkspray, der efter bitumen. men må jo lige tjekke nogle forskellige stedet om en ½ års tid for at se hvordan jeg har gjort mit arbejde,, eller næste år når der har været salt på vejene smiley

    men tak for rådet mht. til rengøring smiley problemet er jo at jeg allerede har undervognsbehandlet den for en uges tid siden smiley


  • #14   26. jul 2010 DON M .

    fik et tilbud på rust arbejdet jeg selv udførte, på 6000 + matrialer, og gjorde det selv for 3000 i plade dele smiley og har altså lavet: paneler i begge sider, alle 4 skærmkanter, alle 4 hjørne stykker på bilen, bagerste vange, bedøm selv smiley


  • #15   26. jul 2010 mente selvfølig 3000 kr i alt, ikke bare plade dele, rust "beskyttelse" zink spray, spartel mv... smiley

  • #16   26. jul 2010 jamen du skal ik kun gøre det op i materialer regn din tid med du skal bruge til det og når det er gjort mener jeg ik det kan betale sig at spare på undervognsbehandlingen for så sjovt er det ikke at lave rust

  • #17   26. jul 2010 DON M .
    hehe har lagt rigtig mange timer i rust arbejde på den bil, men det laver ikke om på jeg hellere vil lave rust, end at side og glo fjernsyn og så betale for at få det gjort...


  • #18   26. jul 2010 man behøver ik glo fjernsyn fordi man betaler sig fra at få det gjort ordenligt for i stedet for at ligge under bilen og lave det meste kedeligt som rust så kan man jo bruge tiden på at køre i den smiley

  • #19   26. jul 2010 DON M .

    det var mit første projekt, jeg nogen sinde har færdig gjort smiley
    /første gang jeg har lavet rust/svejset smiley men kunne du have ret i, den for også en retfærdig behandling hvis der kommer overskud i kassen smiley


  • #20   26. jul 2010 kan jeg godt forstå..

  • #21   26. jul 2010 Har lige i fredags måtte lave rust for en bekendt der er træt af pava...

    På hans escort fra 1998 = 12 år gammel bil,, han købte den fra ny af,,,og har været ved pava,,, efter bogen.....

    Han var til syn og de fandt 3 steder med rust..., 2 styk i bund foran, og som er nemme at lave,, og den sidste som var i bagpanel + vange,, og der måtte nyt til...

    Nu hjalp jeg ham med det som "venne" tjeneste,,, men havde han skulle køre på et pladeværksted, ville prisen ligge omkring de 10.000 kr.

    Så hurra for pava... når man tænker på hvad han har givet for sine besøg, og pava forretningen han var ved senest sidste år er nu lukket og Pava vil ikke hjælpe ham...

    Pava afrenser IKKE bilen før de sprøjter nyt på, og derfor finder de heller ikke den skjulte rust ellers ville de have fundet et stk totalmørnet vange sidste år,, så på en måde har det været spild af tid og penge...
    Og igen nej nogle andre steder hvor escorterne generelt ruster op før man kan nå at sige bøhh var jo fine nok,, men man skal ikke tro på alt hvad man hører.. ;-))

    Derudover er det ikke første gang jeg har set sådant et resultat selv om bilerne er blevet behandlet...

    Selv bruger jeg Tectyl, iblandet noget gammelt motorolie og det tører så ikke op og fungerer fint... og det kunne du havde valgt at komme i dit produkt så du ikke risikerer at det tørrer op og skaller af, men ofte når sådan noget slipper så er det fordi det ikke er renset ordentligt af inden du kommer det på, men generelt ruster en bil kun i yderkanterne med mindre bilen ikke sejler i vand indvendigt og det vil en undervognsbehandling alligevel ikke kunne gøre noget ved...

    Man skal sørge for at afrense ordentligt, og mere vigtigt er at give inde i paneler, døre og alle andre hulrum der findes på en bil, og bagefter skal man sikre sig at drænholler ikke bliver lukket af behandlingen, for gør de det,,, ja så kommer der til at stå vand og bilen ruster alligevel uanset hvor meget undervogns og hulrumebehandlinger du ofrer penge på....

    Men en god ting at du tjekker din undervogn jævnligt, for så kan du nå at rette op i tide... ;-))


  • #22   26. jul 2010 heidi M

    det med at blande motorolie i lød som en meget go ide, kunne evt blande terpentin og motor olie for så at spray det oven på, tectylen bliver opløst af terpentinen, og med finelag motor olie, "tørre" det vel ind i tectylens yderste lag, og sørre for at laget under ikke begynder at skalle af, eller er det en dårlig ide?


  • #23   26. jul 2010 Det ved jeg ikke men du kan da prøve på et sted og se hvordan der virker,, men ja evt. petroleum og sådan noget,,, det kan jo aldrig skade noget at prøve....

  • #24   26. jul 2010 heidi M

    go ide' det vil jeg prøve smiley


  • #25   26. jul 2010 undervognsbehandling er i den grad en tillidssag.. ham jeg benytter afrenser ALTID smiley

  • #26   26. jul 2010 ¤ Claus og Pia ™ ¤

    så længe du kører opel syntes jeg bare du skal flette smiley

    opel = undervognsbehandling udueligt, de gamle lorte biler ruster jo lige gyldigt hvad du gør... smiley


  • #27   26. jul 2010 min gamle corsa var fra 97 den fik pava hvert andet år fast og den var som ny i bunden den dag jeg solgt den så jeg har været godt tilfreds med pava der i mod har jeg hørt en del negativt om tectyl..

  • #28   26. jul 2010 Don M

    Jeg skal ikke spille klog på din bil, men en anden ting er at jeg ikke tror på den, for har endnu ike set en bil der er over 10 år uden rust...

    Og hvad angår tillid... ? Man får måske behandlet hvert andet år,, og hvor mange år har man sin bil,, ? og kan man hvis man har en bil i snit 4 - 6 år, have tillid til en undervognebehandler på baggrund af ca. 3 møder over for eksempel 6 år,, og når man ikke har bilen længere så ved man jo ikke hvad resultetet er...i længden...;-))

    Om det er dinitrol, tectrol, tectyl, pave... osv osv. så tror jeg ikke der er nogle produkter der er bedre end andre, der er mere hvordan man ellers vedligeholder sin bil, og de færeste mennesker har muligheden for at komme "helt" under sin bil...

    Jeg har selv arbejdtet på et dinitrolcenter i mine unge dage,, og det er da ikke noget jeg praler med, for selv om de afrensede med damp og havde den i tørrerrum, og alle verdens fine attester, så kom bilen efter 30 minutters tørring ind i sprøjterummene, og vand og olieprodukter... NOPE det holder ikke, og konderne kom med bilen om morgenen og kunne hente næste morgen / dag... men alt i alt tog det under 2 timer og det betalte folk jo dyre domme for, og bilen stod bare udenfor og "dryppede" af,, men ingen drænhuller blev renset op...

    Det samme har jeg oplevet på et værksted jeg var på,, vi fik bilen fra kunden om morgenen, og pava kom og hentede bilen, og leverede den inden fyraften igen,,, og det kan så ikke være blevet lavet ordentligt, og slet ikke tjek at drænhuller / tørring med mere... så ja alt er en tillidssag, men kan man nu også have det....? Ja jeg spørger bare.... mange brancher har den holdning som er.. = "hvad folk ikke ved kan de ikke have ondt af"

    Om det er tillid eller ej det ved jeg ikke....


  • #29   26. jul 2010 DON M . nu er en årgang 97, heller ikke det samme som en årgang 1993 vectra A smiley

  • #30   26. jul 2010 Heidi M
    du laver da ik andet end at spille klog-- alle biler har rust når de er 10 år gamle det er da klart men den var xtreamt pæn i bunden skal vi ik sige det sådan så..

    Rasmus C vectra a fra 93 hvad fanden snakker du om


  • #31   26. jul 2010 DON M .

    ¤ Claus og Pia ™ ¤ skulle åbenbart lige håne mig lidt, og kan se han har/havde en gammel rustbunke af en opel... så giver det jo ganske simpelt ingen mening at udtale sig om andres rust arbejde, men man kan jo heller ikke rigtig sammenligne en gammel transit med små "normale" biler da konstruktionen er anderledes og ikke holder på vand på samme måde..


  • #32   26. jul 2010 Dom M

    Hvorfor tror du jeg spille klog.. ?

    Nej jeg har altid hørt at man skal vide ikke tro...

    En af min gamle mercere ser da også fin ud i bunden,, men det er da ikke til pava eller andres fortjeneste, og den er 28 år gammel... ;-))


  • #33   26. jul 2010 DON M .¨

    tror sQ du skulle vågne op...


  • #34   26. jul 2010 hehe nej det skal du jo sige men hvis det er så pisse godt selv at undervognsbehande sin bil med gamel spilolie thansens det bedste så er det da underligt at firmaer som pava og dinitrol osv kan overleve jeg kabn høre vi alle sammen bare skal give den noget selv det er meget bedre end alt det andet.. hvem er det der lige skal vogne op.. og jeg har da lidt svært ved at bedømme om din gamle mercer er pilråden eller fin i bunden og faktisk er jeg helt ligeglad.. jeg ved bare at du ikke selv kommer ind i hulrum og vanger når du behandler selv

  • #35   26. jul 2010 Don M

    Hmmmm.. nu har jeg selv værksted, og kommer skam ind i hulrum, men det var ikke det trådstarteren spurgte om vel, han spurgte om produktet var ok,,, og hvis produktet ikke skulle være godt nok,,,så tror jeg næppe MOTIP havde lanceret det og slet ikke solgt det,,, de har da et navn der er en del størrer end Pava vil jeg tro...

    Undervognsbehandling gør det ikke alene, der skal god vedligeholdelse fra brugerens side,,, undervognscentere er jo ikke mirakkelmagere,, men det lyder til at han har rimelig tjek på hvad er i gang med, ikke alle mennesker tror på guderne pava eller dinitrol,,, de gør hellere arbejdet selv,,, og MOTIP kan købes masser af andre steder end T-Hansen... dit had mod t-hansen skal da vel ikke ødeligge en tråd og ikke gå over i personlighedsangreb...?


  • #36   27. jul 2010 had mod t-hansen og personlighedsangreb hold da op det må jeg nok sige hehe

  • #37   15. jun 2016 Det er da utrolig med alle de svar der kommer omkring at rustbeskytte sin bil. ikke et eneste råd om hvad man skal gøre når man har en bil der er begyndt at ruste. En bil der er begyndt at ruste kan man forlænge levetiden med de omtalte produkter. Men ikke et eneste af dem kan stoppe igangværende rust.
    Men Der er et produkt som heder Prolan/Lanolin. Det slår rusten effektivt ihjel.
    Jeg har aldrig set noget lignende før. Hvis i vil gøre jer selv en tjeneste så skulle i måske undersøge lidt om Prolan som er et af naturens mirakler.
    Ikke nok med at det forhindre rust og korrosion, så stopper det også igangværende rust og korrosion. I kan se lidt mere her.
    http://www.metal-supply.dk/product/view/119893/prolan_lanolin_korrosionsstop_naturprodukt#.V2HIxmZf3b0

    Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive eller ringe
    Mvh Allan Levisen
    allan@absvejs.dk
    22 46 31 31


    profilbillede
Kommentér på:
gør det slev, undervognsbehandling...?

Annonce