1.329 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
14. okt 2002 Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
K-jetonic ekspert-spørgsmål. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Audi med det gamle mekaniske K-Jetronic anlæg som driller mig.
Ja man burde have det på rygraden fra Teknisk Sklole, men det spiller mig et puds.
Den starter og kører perfekt, men kan ikke starte når den er varm.
Benzinpumpen kører og der er tænding, men jeg msitænker varmkørselsragulatoren for at blokkere for benzinet.
Jeg søger flere forslag til problemet
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 438
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.032
sikker på det ikke er selve rotoren, den sider inden i det k halløj, du ved klumpen over luft filteret, der hvor alle slanger går fra og over til dyserne,,
det er nemlig set før,
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Den skal være omkring 1.4 bar ved opstart, og slutte på 3.4 bar. Systemtryk skal være lidt over 5 bar...
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA&feature=related
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Den starter og kører som sagt perfekt i kold tilstand, så derfor mistænker jeg ikke rigtigt fordeleren.
Den kan starte lige efter den er standset ved drifttemp., men efter ca. 10 min. er det umuligt.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Har du kontrolleret koldstartsventil / termokontakt ?
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Den kan testes rimelig simpelt. Der står på kontakten hvad temperatur den virker ved. f.eks. 30 grader. Der måles mellem W og stel (hylsteret på kontakten, og ikke det andet ben i stikket).
5 grader under (25 i eksemplet), skal der være gennemgang (0-1 ohm) og 5 grader over (35 i eksemplet) skal modstanden være uendelig (afbrudt).
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Så er både termokontakt, varmkørselsregulator skiftet uden virkning.
Eller jo, varmkørselsregulatoren var utæt, så den kører selvf. meget bedre, men kan stadig ikke starte når varm.
Når den har stået i ca. 2-3 min. kan den lige nøjagtig haltes igang, men den får nada benzin at leve af.
Skal koldstartsdysen give noget når den skal starte varm?
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Det står på din termokontakt hvad den skal åbne ved. Er temperaturen over det, så skal den ikke åbne.
Har du kontrolleret systemtryk og styretryk fra varmeregulator?
+ signalet til koldstartsdysen kommer fra starteren. Mål evt om der 12 12V ved dysen, når motoren tørnes (Skal være der uanset motor temperatur). Jeg har før oplevet at starterrelæet har været delvist defekt, så bilen kunne tørne, men ikke levere 12v til dysen.
K-jetonic ekspert-spørgsmål.