{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

Import af Opel Astra opc. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer derude...

jeg har gået og leget lidt med tanken om at tage ned i tyskland og hente en Opel Astra Opc Nurburgring Edition

Spørgsmålet er så:
Skal jeg bare betale afgift som en normal Astra opc?
selvom det er en Nurburgring Edition?

Er det bedst at købe den hos en forhandler eller privat?
Hvordan med nummerplader? Ville en forhandler kunne ordne det for mig?
For hvis jeg ringer og siger jeg er fra danmark, og gerne vil importere den, så burde forhandleren vel vide en del om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Opel Astra opc.
  • #1   16. aug 2010 Du skal betale afgift af den bil, det reelt set er.

    Nummerplader kan forhandlere af og til hjælpe med, hvis de gider. Alternativt kan du selv købe tyske prøveplader ved et firma i Padborg (som jeg har glemt navnet på lige p.t.)

    Du skifter til danske prøveplader, når du kommer til Padborg. Det foregår hos SKAT.


  • #2   16. aug 2010 hej bay, smiley

    jamen jeg kan ikke finde afgift halløj på en astra opc Nurburgring Edition..
    Men kun på en astra opc..
    hmm.. så hvis det er hos en forhandler, står den jo nok uden plader..
    så er muligheden og hente den på trailer, eller få fat i nogle tyske prøve nummerplader... og have købt nogle danske prøve nummerplader herhjemme fra.. ? og derefter skifte dem self...

    Men er det virkelig så LET som mange folk skriver, og tage ned og hente en bil i tyskland? eller er der flere ting i det?
    har været rundt og læse omkring det. men vil hellere høre det fra folk som har prøvet det og gjort det...

    For jeg vil gerne hente en hjem dernede fra, da mulighederne er MEGET STØRRE end herhjemme... smiley


  • #3   16. aug 2010 Jeg har hentet to biler. Det er gået ganske nemt og fint.

    Det eneste, man skal gøre, er blot at skaffe nogle tyske prøveplader, som man monterer, så man kan køre bilen hjem.

    Når man rammer grænsen i Padborg, skal man en tur ind forbi SKAT (som har døgnåbent) for at hente såkaldte prøvemærker. Det er bare nogle klistermærker, man sætter på bilen og kører videre.

    Jeg er enig med dig i, at udvalget er markant større i Tyskland. Jeg kigger selv lidt på sådan en Astra OPC, men der er så godt som ingen til salg herhjemme.


  • #4   16. aug 2010 Hej igen smiley

    Så det vil sige at hvis jeg får selve forhandleren til at give/sætte nogle tyske prøveplader på den, tager ned og kigger den igennem, og køre den så hjem, når jeg når padborg, tager jeg ind forbi skat (som har døgnåbent) og hvad? køber nogle nye prøveplader eller hvad?

    og derefter køre hjem med bilen smiley
    hvor den så er uden plader og afgift, og kontakter skat, og derefter får vurderet afgiften, og betaler den og får den synet osv. osv.. det forklare og siger skat vel hvad jeg skal gøre??

    Også har jeg hentet en bil hjem smiley

    Hmm.. hvorfor har du så ikke slv overvejet at hente en opc nede i tyskland, tror du ikke det kan betale sig? jeg har ledt og ledt ig dk, i lang tid.. har aldrig fundet noget desværre.. smiley


Kommentér på:
Import af Opel Astra opc.

Annonce