{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.302 visninger | Oprettet:

afrensning af karosseri {{forumTopicSubject}}

hey jeg vil høre om der er nogen her inde der har en ide om elektrolyse kunne bruges til at afrense et karosseri med ? jeg faldt nemlig over et emne her inde hvor der var en der havde brugt elektrolyse til at afrense hans bremsekaliber osv med ( http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65994)
og der er jo ikke nogen her hjemme der kan syreafrense så kunne det jo være en mulighed hvis det da virker ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afrensning af karosseri
  • #1   17. aug 2010 Det kan du godt. Det kræver jo en stor beholder hvor karosseriet kan være i.

Og det største problem er nok at få den afrenset igen.

De gør en del i afsyring af biler i Norge, men det koster en god slat penge.

• #3   17. aug 2010 j det kan gøres i udlandet og koster penge derfor jeg tænke om man ikke kunne bruge elektrolyse.

Stefan H hva tænker du på med at få det afrenset igen ? jeg regnede med at bruge saltvand ?

• #4   17. aug 2010 Aner ingenting om elektrolyse, men hvis du vil ha' noget i syrebad vil jeg anbefale dig at kontake Silkeborg tekniske skole, Vognmalerafdelingen. De kører 4 hold om året og alt hvad de maler kommer i syrebad. Er meget sikker på at det også gælder de hele karosser, og ellers kan du jo høre dem hvad de ellers gør .
    Hvis du får dit karosseri i syrebad, er det eneste du skal gøre, bare at vaske det ned i koldt postevand, for at neutralisere syren, og det gør du simpelthen bare til det ikke ruster mere. (Der vil blive ved med at komme et fint lag rust, meget hurtigt, så længe det stadig er syreholdigt.)

Ellers, hvorfor så ikke sandblæse??

• #5   6. mar 2011 Sara :

Er selv tidligere vognmaler, nu mekaniker.

Sandblæsning af en forskærm eller en fronthjelm er også fint nok. Men problemet med at sandblæse opstår med vanger, og andre ikke tilgængelige dele af bilens zoner. Da det NÆSTEN (vil ikke sige at det aldrig lykkes) er umuligt at få alt sandet væk igen.

Dermed ligger der sand i vanger etc. som desværre hurtigt bliver udsat for korrosion (RUST) da sand kommer fra strande hvor der er højt salt indhold.

- Bloch

• #6   6. mar 2011 Håber dette var en kort forklaring om emnet

Kommentér på:
afrensning af karosseri

Annonce