3.302 visninger
|
Oprettet:
afrensning af karosseri {{forumTopicSubject}}
hey jeg vil høre om der er nogen her inde der har en ide om elektrolyse kunne bruges til at afrense et karosseri med ? jeg faldt nemlig over et emne her inde hvor der var en der havde brugt elektrolyse til at afrense hans bremsekaliber osv med ( http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65994)
og der er jo ikke nogen her hjemme der kan syreafrense så kunne det jo være en mulighed hvis det da virker ?
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.293
Og det største problem er nok at få den afrenset igen.
De gør en del i afsyring af biler i Norge, men det koster en god slat penge.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 41
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 41
Stefan H hva tænker du på med at få det afrenset igen ? jeg regnede med at bruge saltvand ?
nov 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 18
Hvis du får dit karosseri i syrebad, er det eneste du skal gøre, bare at vaske det ned i koldt postevand, for at neutralisere syren, og det gør du simpelthen bare til det ikke ruster mere. (Der vil blive ved med at komme et fint lag rust, meget hurtigt, så længe det stadig er syreholdigt.)
Ellers, hvorfor så ikke sandblæse??
jun 2008
Følger: 122 Følgere: 108 Biler: 8 Emner: 166 Svar: 1.088
Er selv tidligere vognmaler, nu mekaniker.
Sandblæsning af en forskærm eller en fronthjelm er også fint nok. Men problemet med at sandblæse opstår med vanger, og andre ikke tilgængelige dele af bilens zoner. Da det NÆSTEN (vil ikke sige at det aldrig lykkes) er umuligt at få alt sandet væk igen.
Dermed ligger der sand i vanger etc. som desværre hurtigt bliver udsat for korrosion (RUST) da sand kommer fra strande hvor der er højt salt indhold.
- Bloch
jun 2008
Følger: 122 Følgere: 108 Biler: 8 Emner: 166 Svar: 1.088
afrensning af karosseri