{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.914 visninger | Oprettet:

Vand i Renault Scenic {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..
Min mor har en Renault Scenic 1.5Dci.. Hun er lige kommet hjem fra arbejde og klagede over at bilen sprøjtede vand ind når hun brugte pedalerne. Mest ved koblingen.. Vandet er almindelig regnvand, men hvor fanden kan det komme fra? har lige taget et hurtigt kig, men synes ikke jeg kan se noget :S
Og det er ikke kun lidt vand, måtten var rimelig gennemblødt..
Er der nogen af jer der har et forslag til hvad det kunne være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i Renault Scenic
  • #1   18. aug 2010 hvis den har træk på og der ikke er blevet sealet ordenligt rundt om trækket, løber vandet ind i bilen og op ved føresiden

• #2   18. aug 2010 Måske utæt forrude

• #3   18. aug 2010 Den har træk på.. Men det ser ud til vandet kommer ind rimelig højt oppe ved førersiden.. Så måske en utæt forrude er ikke et dumt bud.. Det er ikke så længe siden den er blevet skiftet nemlig.

• #4   18. aug 2010 Har bilen AC eller klima monteret?

• #5   18. aug 2010 Ja den har AC..

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 1 Svar: 3
    #6   7. okt 2016 Vand i Renault Grand Scenic fra 2013
    I sommer drev vandet ind både i bagagerummet og ved førerpedalerne, i vores Gr. Scenic, hele bunden af bilen var gennemvædet, alle ledningerne og samlinger som ligger under filten i bunden af bilen var korroderet, så vi måtte betale over kr. 5.000,- for at få udbedret de skader vandet havde forsaget. Renault ville i første omgang have ca. kr. 10.000 for at skille det indvendige ad tørre bilen op. Importøren indrømmede at det var en fejl der kunne opstå i enkelte tilfælde... mere herom senere... derfor tilbød de at betale ca. 80% - så vi skulle "kun" betale 2.200,- for at få bilen tørret... til gengæld var der gået en lampe og lidt andre ting, som følge at "oversvømmelsen"(vi tømte vand ud af opbevaringsrummene i bunden af bilen, med en kop!!), så vi måtte slippe ca. kr. 5.500,-. Mekanikeren oplyste, at man skal huske at rense nogle kanaler, ellers bliver der oversvømmelse i bilen - det er den eneste af de 15 biler vi har ejet i familien, der har oversvømmelsesproblemer. Renault har ikke oplyst om en konstruktions-fejl, som vi altså kom til at hænge på smiley i tilgift til denne historie, som kunne være et enkeltstående eksempel, lejede vi en sprit ny Grand Scenic i sommer, da vi var på rejse.... en dag da det regnede kraftigt, medens vi var ude at køre.... hvad skete der så? - Rigtigt! DER KOM VAND IND!!! - så den fejl som blev beskrevet i denne tråd i 2010, som vi så har oplevet i vores 2013-model, er stadig ikke rettet i 2016 modellen. Vi vil ikke vælge Renault igen, vi er rystede over, at Renault, lader kunderne hænge på regningen, for en helt uomtvistelig konstruktionsfejl. MVH Christian Lauritzen
    PS! Jeg svarer gerne på spørgsmål.
    PPS! Renault, hvis i har lyst til at kommentere på dette, er i meget velkomne.

• Peter  H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #7   9. aug 2017 Jeg har en grand scenic med samme problem, der kommer vand ind ved pedaler når jeg kører den i vaskehal eller når det regner meget, hvilke kanaler er det jeg skal rense?
    Mvh Peter

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    okt 2016

#8   16. aug 2017 Det er jeg ikke klar over, for problemet var blevet så stort, at sæderne skulle ud og gulvtæpperne skulle ud og tørre. Da jeg hentede bilen, fik jeg den besked, at det var nogle kanaler jeg ikke havde renset. smiley

• #9   22. nov 2017 OG her til morgen har jeg samme problem. vandet er i hele mit blæsersystem.
    der er så meget, at blæseren ramte vandet kunne jeg høre.
    Det er en 2012 model.
    de omtalte kanaler MÅ være dem fra luftindtaget, som man skal holde rene (nede foran forruden) jeg adskiller senere i dag, og vender tilbage.
    Jeg ved det er en gammel tråd MEN den dukkede op på google søgning på problemet, og derfor kan den dukke op på samme måde for andre. jeg tilføjer derfor ydeligere info når jeg har det i håbet om at det kan hjælpe andre smiley

Jesper

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    okt 2016

#10   22. nov 2017 Det der er tarveligt, at Renault ikke erkender at der er et problem med konstruktionen/fabrikationsfejl og derfor reparerer u/b.

De lagde ud med, at vi skulle betale ca. kr. 10.000,- indtil jeg var så gal, at jeg truede med bål og brand.

• Peter  H
    Peter H Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #11   22. nov 2017 Man skal blot huske at rense kanalerne under viskermotorerne en gang om året. Det tager en times tid at afmonter viskermotor og få taget gummiproppen op og renset, den sidder nederst bagved viskermotoren og skal hives om for at kunne renses. Jeg fandt en video på youtube, men kan ikke lige finde den igen.

• #12   22. nov 2017 Ok, jeg har netop købt en affugter, som er sat op i bilen, bilen er i carport, og om lidt skal jeg i gang med kanalerne. det er nok ikke fremmende, at min bil holder under et træ dagligt smiley

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #13   30. dec 2017 Ja det er en gammel tråd, men problemet er der jo forsat. Her Renault Scenic III 1.6. Pludselig kunne jeg høre skvulpelyde når bilen drejede fra side til side. Det var de famøse ventiler der skal renses. Søg på water in footwell, så kommer masser af billeder og Youtube til hvordan man renser dyserne. Har ikke selv gjort det, men er pt. i gang med at rydde op efter effekterne. Har taget alle stole ud, og tørret de hundetæpper (isoleringsmateriale der under gulvtæppet). Opdagede så i går at det kun er starten. Under gulvtæppet ved fører og passagerersæde, er der noget skum og det er også gennemblødt. Nu bliver dagens projekt at se om jeg kan få det ud og tørrer. Jeg synes det er en eklatant konstruktionsfejl. i 10 år holdt min 307 under de grantræer og der var aldrig vand nogen steder indendøre.

profilbillede
  • #14   30. dec 2017 Ja, jeg endte med at købe en affugter, og ellers samme process.
    Så satte jeg en 750w varmeblæser til at blæse varm luft ned på det våde, og affugtere til at trække fugten ud af luften.
    Forbandet design.

• #15   30. dec 2017 Det tager i øvrigt ikke mange sekunder at tømme ud, har klippet på telefonen, får lige lagt det på YouTube.
    Jeg havde glemt det.
    I får det bare med dumme kommentarer, gider ikke redigerer.

• #16   30. dec 2017 https://youtu.be/hT66RtJopM0

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2017

#17   30. dec 2017 Super video, der illustrerer problem og løsning. Det kan man jo så gøre til en del af sin månedlige rutine. Nå men jeg fik gulvtæppet ud. Fik du nogensinde de brune skumgummi ting ud, det virker umiddelbart over mit niveau. Eller blæste du bare som jeg gør på billedet. Den anden side er så proppet med aviser indtil det bliver dens tur.

profilbillede
  • #18   31. dec 2017 gjorde det på samme måde som dig!!

• #19   4. jan 2020 De drænrør som er skyld i at gran scenic får vand ind i kabinen har et låg/flap i bunden og jeg er sikker på den flap er skyld i drænrøret stopper til og ikke kan komme af med det skidt så vandet kan løbe ud.. Jeg er sikker på at hvis den flap kommer væk så er det problem løst også hvis man ikke lige får renset den..

profilbillede
  • #20   4. jan 2020 Fjern den flap så stopper det ikke til

profilbillede
  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2017

#21   4. jan 2020 Jeg har overvejet det, rensede lige her i julen og der var små proppet i den ene side. Har du bare hevet dem op? Jeg tog lidt fat i den ene og jeg synes den sad ret godt fast.

Kommentér på:
Vand i Renault Scenic

Annonce