{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.125 visninger | Oprettet:

Gæld/pant i bil fra sverige? {{forumTopicSubject}}

jeg har idag fået 2 dele af registreringsattesten 1 blå del, og 1 gul del... Det er en bil fra sverige, jeg fik så afvide man skulle tjekke på den blå del om der var Pant/gæld i bilen under kolonnen (Y)a) : og der står : Kreditköp med återtaganderätt.

det vil sige at det er der jo!

nogle som ved hvordan man gør sådan noget, for det skal jeg jo ikke hænge på når jeg importere den til danmark?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gæld/pant i bil fra sverige?
  • #1   26. aug 2010 https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx?epslanguage=sv

se dette link.. der står alt om bilen smiley

• #2   26. aug 2010 tak jan smiley

har jeg set og prøvet.. men ville høre om nogle vidste hvad jeg skulle gøre ved det? og hvad man gør? feks. hvad skal sælger gøre, for hvis jeg får bilen med hertil med pant. så hænger jeg på den smiley

• #3   26. aug 2010 der skulle meget gerne stå på siden om der er pant i bilen.. Men hvad du gør hvis der er, det ved jeg sgu ikke lige... Mener faktisk ikke de kan gøre noget, nu hvor bilen er i danmark, det har jeg hørt, men om det passer aner jeg ik smiley

• #4   26. aug 2010 nårh okaii hehe smiley har prøvet at søge herinde, men uden held smiley

• #5   26. aug 2010 Har du købt bilen og betalt den?

• #6   26. aug 2010 bay: nej ik endnu.. ?

• #7   26. aug 2010 Jeg kender ikke de helt konkrete regler i Sverige, men en inkassoproces køres på stort set samme måde.

I Danmark ville du skulle kontakte købers pengeinstitut (eller dem, som nu har pant i bilen) og aftale med dem, at pengene overføres til dem til gengæld for, at de sletter pantet i bilen.

• #8   26. aug 2010 Så det vil sige, at jeg ikke skal give sælger pengene, men i stedet aftale med hans bank om at skulle betale dem til dem, og derefter få indfriet gælden, / pant.. ? :S hmmm... forstår jeg ikke helt rigtig. :S
    hvad får han ud af det sælger, han får bare indfriet sit lån, så han kan gå ud og låne penge igen? smiley

• #9   26. aug 2010 han har skrevet sådan her til mig : ved ikke om du forstår det bedre end mig hehe..
    Skönt med importen, ska ringa i samband med detta hur det fungerar med avreg i Sverige innan den är 100% avbetald (är köpt med bilen som säkerhet på lånet – men den mellanskillnad som blir kvar efter försäljning har jag kontant) DVS innan jag har fått pengarna för bilen så finns ju belåningen kvar. Men det löser vi i så fall.

jeg har fået kopier af begge hans reg. attester, blå og gule..
    på det blå står der et sted derned.. under kolonne : (Y)a) Kreditköp med återtaganderätt?

Kommentér på:
Gæld/pant i bil fra sverige?

Annonce