{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.611 visninger | Oprettet:

Bus har ramt min bil - hvem får skyld? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.
Jeg har været i den situation at min fars bil blev ramt af en bus igår.
Bilen holdte parkeret, men dog ulovligt. Jeg stod lige ved siden af da det skete, og havde kun holdt der i få minutter inden ulykken skete.

Mit spørgsmål er så:
Hvem får skylden, nu hvor bilen holder ulovligt?

Altså, fordi den gør det, giver vel ikke chaufføren af bussen påkørselsret??

Mvh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bus har ramt min bil - hvem får skyld?
  • #1   28. aug 2010 hvis bussemanden har taget billeder at du holdte ulovligt så får du skylden, ellers gør du ikke!!!!



  • #2   28. aug 2010 bussen får skylden... ville jeg mene.

    hvordan parkerede du, da det skete siden det er ulovligt?


  • #3   28. aug 2010 bussen burte betale... hvad hvis din bil var i stykker og det var derfor den holdte der... det giver jo ikke bussen ret til at køre ind i din bil.



  • #4   28. aug 2010 Kommer måske lidt an på hvordan ulovligt parkeret. Hvi den holdte lige rundt om et hjørne eller så det var umuligt for chaufføren at se den, så måske.
    Men bare fordi en bil holder et sted den ikke må, gir det jo ikke ret til at man må køre ind i den.


  • #5   28. aug 2010 Jeg skulle ned på stationen for at snakke med en ven, og der var ikke nogle parkeringsbåse. Så jeg holder helt ude i siden af "vejen" på parkeringspladsen.

  • #6   28. aug 2010 Hvorfor du holdt parkeret er lige meget så længe det ikke er på motorvejen hvor du SKAL køre ind i nødsporet medmindre du virkeligt bryder ned og ikke KAN køre.
    At du har parkeret ulovligt kan alerhøjt udløse en bøde på 500 kr.
    Hvis ingen kørte bilen ved påkørselstidspunktet - og her siger loven at definitionen på at køre en bil er at sidde bag et rat - så har bilen været parkeret. Og derved bliver sagen behandlet som en påkørsel af en stillestående bil - der får den kørende altid 100% af skylden ren juridisk set.
    Forsikringsselskabet kan dog vælge ikke at rette sig efter hvad færdselsloven siger og eksempelvis dele skylden. Men dette er noget andet, det afgør forsikringsselskabet selv. Den eneste måde du kan bestride en sådan afgørelse er at tage sagen i retten.

    håber det hjælper.

    - P


Kommentér på:
Bus har ramt min bil - hvem får skyld?

Annonce