998 visninger
|
Oprettet:
Fiat Bravo HGT årg 97 {{forumTopicSubject}}
Overvejer at bytte Celicaen for en, nogen der kan sige gode og dårlige ting ved dem? Ved de skulle køre rigtig godt, og ved at den lyder RIGTIG godt..
jan 2009
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 6 Emner: 158 Svar: 928
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 179
jan 2009
jan 2009
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Og ja, den lyder fantastisk, næsten lige så fantastisk som Volvo og Audi's femmere, og vi ved jo alle, at fem er bedre end seks (høhø)
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.007
Det er en af de mest holdbare motorer Fiat nogensinde har lavet. Væsentligt bedre end så mange andre motorer.
Det eneste man skal være opmærksom på ved motoren, er om den er serviceret efter bogen. God idé at tandremmen er skiftet inden køb, da det kan være en bekostelig affære. Den har desuden godt af nye tændrør ret ofte. Ellers klarer den alt på bedste manér. Jeg var glad for min, og en tur til sydtyskland og tilbage igen klarede den til topkarakter. Altid med masser af overskud.
Man skal være opmærksom på rust og el i bilen. Den skal være undervognsbehandlet og plejet. Jeg havde rust i bagklappen på min, men har også hørt om rust omkring tankdækslet og i skærmkanterne.
Spejlfødderne irrer, og det gør de bare. Man kan købe nye komplette spejle, ingen grund til at købe med el, når man bare kan købe manuelle og tage foden fra dem.
Hold øje med elektronikken. Sædevarmen virker højest sandsynligt ikke i førersiden. Tjek at alt elektronik virker. Og vær opmærksom på om airtbaglampen virker. Den skal tænde med bilen. Og slukke igen
Ellers får du en billig og velkørende bil med god kvalitetsfølelse og masser af udstyr. Et rigtig godt køb, hvis man finder et godt eksemplar. Men køb ikke nødvendigvis den først og billigste, det kan være pengene værd at købe de lidt dyrere og lidt bedre velholdte.
jan 2009
jan 2009
Den jeg har fundet er importeret, med læder osv , har fået skiftet tandrem for 20.000 km siden
apr 2003
Den har også fået skiftet spejle, så du slipper for at den irrer. Bagrudeviskeren er også fjernet, så slipper du får at den ikke virker, som også kan gå i stykker. Desværre kan man godt få brug for den engang imellem når det er rigtig vådt.
Det ser ud til at det er en tysk import. Måske kan den have været kørt meget til grænsen på motorvejene. Men hvis den lyder som den skal, kan den godt være iorden. Husk på at biler ruster også i Tyskland
jan 2009
synes det ser lidt ud som om der er en bule i forskærmen
apr 2003
Mente at sådan en HGT havde forlygtevaskere. Og spejlene er lidt matte i farven i forhold til resten af lakken.
jan 2009
Fiat Bravo HGT årg 97