876 visninger
|
Oprettet:
6. nov 2004 Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
kan alle mekkere lave service ? {{forumTopicSubject}}
er der frit valg af mekker når der skal laves et 200.000km eftersyn på bilen, der skal stempel i bogen så den fortsætter med at blive udfyldt
kender nemlig en lille mekker som så skal lave den, men hvis f.eks kun opel kan smide stempel i bogen, må de jo lave selve eftersynet
håber i forstår mit forvirrende spørgsmål
feb 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 150
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.517
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
sep 2005
Følger: 199 Følgere: 191 Biler: 2 Emner: 206 Svar: 3.344
Selvom du køber en spritny bil, og vælger at køre til en uautoriseret, så gælder garantien stadigvæk på bilen.. Det eneste hvor du SKAL vælge en autoriseret i følge garanti, er når der er tale om rust tjek, det skal autoriserede gøre..
Men ellers kan en uautoriseret gøre lige præcis det samme som de autoriserede..
Så du køre bare til det værksted der passer dig.. og os uautoriserede har altså tit været ude for at de autoriserede værksteder bare er ude efter at hive penge hjem, det har vi mange nye kunder der har været udsat for..
Så alt det lort man høre med at "Uhaa garantien dækker ikke hvis du køre til en uautoriseret" - det er noget være fis, det er kun for at beholde "dig" som kunde hvis du køber en bil hos dem.
Håber du kan bruge mit svar (:
jul 2004
Et servicehæfte med stempler fra et aut. mærkeværksted er altid mere værd end et stempel fra den lokale.
Jeg siger ikke at den lokale mekaniker laver sit arbejde dårligere, men det aut. værksted bruger orig. dele, har det rigtige værktøj ved hånden osv.
Det er ikke sikkert at den lokale mekaniker har disse muligheder.
sep 2005
Følger: 199 Følgere: 191 Biler: 2 Emner: 206 Svar: 3.344
Vi køre efter serviceskemaer, og det gør de autoriserede også.. så det kommer ud på et det hele.. De autoriserede gør bare alt for at hive penge hjem , mens de uautoriserede køre som regel efter kundeservicen..
Så om du får det lavet autoriseret eller uautoriseret er fuldstændig ligegyldigt ! OGSÅ i servicebogen.. (:
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Rusteftersyn skal de autoriserede værksteder udføre GRATIS.
jul 2004
Nu er jeg også selv mekaniker og med en del mere erfaring end du har.
De "universale" serviceskemaer er ikke altid identiske med de originale(egen erfaring)
Og jeg er helt sikker på at det lille universale værksted ikke har samme tilgængelig af værktøj. Så ville de have værktøj stående til et utal af millioner som aldrig har været brugt.
Hvis jeg havde valget mellem 2 identiske biler som jeg ville købe, ville jeg helt sikkert vælge den bil som havde servicehæftet med de rigtige stempler i.
kan alle mekkere lave service ?