{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Silver/black top i Corolla E11 {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået og luret lidt omkring ang. motorskifte i min E11 om det kan lade sig gøre.

Ifølge gadbjerg motorimport er det blot og vælge motor, smide den over i ( skulle passe lige over ) også sætte ledningsnettet der høre med til, til bilen også afsted

Men det kræver jo at bilen bliver om reg. og synet med motoren osv.

Kan jeg gå fra en 4EFE ( 1.3, 86HK) til en 4AGE 20V med 158.

Hvad vil det kræve af ændringer udover motor/gearkasse og ledningsnet

Og vil der skulle betales noget "afgift" af en art ?

for det er jo over 20%

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Silver/black top i Corolla E11
  • #1   10. sep 2010 I og med at din bil er en 1,3, så passer motorophængene ikke. Afgift kan du godt betale, men bilen kan til gengæld ikke synes og godkendes med en af de motorer i din bil...

Det sagt, så bliver bilen noget sjovere, og jeg var utrolig glad for min 20V da jeg havde den smiley

• #2   10. sep 2010 Jeg har nemlig en aftale med en fra viborg af imorgen hvor jeg har fået lov til at prøves hans silvertop, dog en E10'er smiley

Men ærgelig det ikke kan lade sig gøre i min !

• #3   10. sep 2010 Rent synsmæssigt kan du ikke, nej. Men det er et enkelt motorophæng, som skal flyttes for at den passer i. Så vidt jeg husker. Min var en 1,6 da jeg lagde 20v i, så der var alting utrolig nemt..

Alternativt kan du kigge efter en 4EFTE. Ligeså umuligt til syn, men det er 1,3 med original turbo, og samme ophæng som i din bil.

• #4   11. sep 2010 jeg opgav også 4age idéen og har kastet mig over et 4efte projekt.
    (man er vel lidt ladetryksliderlig)
    Men det er jo også en smule omstændigt, specielt når man vil have at det hele skal være top notch, med smedede stempler og h-beam pejlstænger..

• #5   11. sep 2010 syns mæssigt kan det ikke godkendes, men udover det er der ingen ben i at ligge den over i.. den passer som gadbjerg siger lige i smiley

• #6   11. sep 2010 det er kun det ophæng der vender over mod tandremmen du skal modificerer eller rettere sagt du skal ikke røre ved hverken ophæng på karosse eller motor der er mere du skal have fat i noget 10 eller 12 mm plade, søjlebor og vinkel sliber smiley faktisk ret nemt

Kommentér på:
Silver/black top i Corolla E11

Annonce