{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.157 visninger | Oprettet:

Flexleasing ?! Fatter det ikke!! {{forumTopicSubject}}


Hej allesammen..

Er der nogle som kan forklare mig hvad udgifterne ved flexleasing er.. Jeg kan se at der er en ydelse pr. måned f.eks. 6.000 kr. og så er der en udbetaling på f.eks.110.000 kr.

Har man ellers nogen udgifter så? Og hvorfor skal man betale udbetalingen? Får man den igen efter endt leasingaftale??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexleasing ?! Fatter det ikke!!
  • #1   10. sep 2010 du har forsikring, benzin & vægtafgift smiley ..
    flexleasing betaler du kun de måneder du bruger bilen ..
    og nej du får ikke de 110.000 tilbage efter endt brug smiley ..


  • #2   10. sep 2010 og ved nogle bilmærker skal du også betale for service ved siden af smiley .

  • #4   10. sep 2010 du får ikke alle 110.000 retur.
    du mister ca 10.000 på bilen om året.


  • #5   10. sep 2010 De 110.000 kr er som regel det bilen koster uden afgift. Derfor står du med en bil uden afgift når du er færdig med flexleasing, og du vil ofte selv skulle sælge den. medmindre firmaet er flink ved dig, så hjælper de med at sælge bilen, og du får måske noget af beløbet tilbage, men aldrig det fulde beløb.

  • #6   10. sep 2010 FAQ
    Vi har på denne side samlet en række af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet. Hvis du har yderligere spørgsmål, hører vi rigtig gerne fra dig!

    Hvem står som ejer af bilen?
    Vi står som ejer af bilen på registreringsattesten. Du kommer til at stå som bruger af den leasede bil.

    Hvad skal jeg betale udover leasingydelsen?
    Du skal som leasingtager selv stå for vedligeholdelse, forsikring og grønne afgifter på bilen.

    Kan jeg selv komme med en bil?
    Ja, det kan du sagtens. Vi køber blot bilen af dig uden registreringsafgift.

    Hvad sker der efter leasingperioden er ovre?
    Når leasingperioden er ovre, skal vi have solgt bilen på markedsvilkår – eller have den leaset ud til en ny kunde.

    Får jeg mit depositum retur?
    Når leasingperioden er ovre sælger vi bilen. Det beløb vi får for bilen udbetaler vi til dig. Tabet bliver altså modregnet i dit depositum før udbetaling. Vi kunne godt afskrive bilen løbende og tage en højere leasingydelse, men det har vi valgt ikke at gøre – da du med vores koncept kun kommer til at betale for det faktiske tab – og ikke et beregnet tab.

    Hvordan er jeg sikret ved konkurs?
    Du er desværre ikke sikret bedre end andre kreditorer ved en eventuel


  • #7   10. sep 2010 Mike S du tænker på alm privat leasing.

  • #8   10. sep 2010 hvorfor leje, når du kan eje..

  • #9   10. sep 2010 Cookie smiley .. det nemlig det jeg gør :b ..

  • #10   11. sep 2010 B4andit-
    Ved flex leasing ejer du også bilen ( i nogle tilfælde ) , man kan sådan bare sige at du afskriver på statens 180% afgift løbende istedet for at skulle punge ud på én gange, plus at et firma lige tager lidt penge til at putte i egen lomme


  • #11   11. sep 2010 det lyder da som en total dårlig måde at købe bil på.

  • #12   11. sep 2010 Er det okay hvis det er en billig bil .. Men er oftest smart ved Ferrari osv ..

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #13   11. sep 2010 Er der nogen der ved hvad strafafgiften er, hvis man totalskader bilen inden afgiften er betalt helt af?

  • #14   11. sep 2010 Clegg ! >> Du får aldrig betalt afgiften helt af, når din flexleasing udløber er bilen stadig uden afgift, men idet den er ældre, så er afgiften mindre.

    Hvis man totalskader bilen, så har bilen den værdi den har, UDEN afgift.
    Og leasing-selskabet skal have dækket deres først.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #15   11. sep 2010 Det er noget med at, der er en strafafgift, såfremt betaling af den almindelige bil-afgift ikke opretholdes.

  • #16   11. sep 2010 Clegg ! >> Den opretholdes vel indtil den er totalskadet, og derefter skulle der ikke være nogen afgift at betale?

  • #17   2. dec 2010 hvis du flexleaser afgiften på din bil, som du selv ejer kan jeg forklare det.

    jeg har en covette som jeg skal til at flex. min bil er blevet vudert til 320.000 kr i afgift. det skal jeg betale 1 % af hver månede til staten, for at kan kører på danske plader. hvert år bliver bilen vudert igen og det beløb du så allerede har betale bliver trukket fra den nye vudering. forsikringer er også billiger da bilen er mindre værd, hvis det er med kasko.

    bemærk at du betaler 1% men skat tager 0.5% af dem så det er kun en halv % du afbetaler på afgiften.

    hvis du så om 3 år vil betale det sidste afgift. skal du bare betale det sidste der skyldes på den.

    og sælger du bilen vider følger der papir med på hvormeget der allerede er betalt af afgiften

    mvh rune. flere spærgsmål kan du bare skrive til mig smiley eller kontakte flexdrive (claus)


Kommentér på:
Flexleasing ?! Fatter det ikke!!

Annonce