{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548

Firmabil m. komfort og aut. {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi står og skal se på firmabil.
Den skal have aut. gear og være rimelig kvik og den skal have personbils komfort og den skal ikke være for stor.

Det skal være en brugt i prisklassen 100-140.000kr INKL. moms og den må max have kørt 100.000km

Derfor er valget

Ford C-max
VW Golf 5 Plus
Seat Altea
VW Touran (næsten for klodset)

Jeg har prøvet dem alle og umiddelbart synes jeg at Seat´en er mest frisk i design og den er også billigst, samtidig med at det er samme teknik som VW.

Det eneste jeg ikke kan blive klog på, er om man skal være 2.0 TDI DSG eller 2.0 TSFI DSG.
Jeg har ikke prøvet en TSFI DSG endnu...

Vi kører mest korte ture ugen igennem, men min. en gang om ugen kører vi lange (+200km) ture.

Jeg har hørt så mange der har haft bøvl med deres TDI motor og det er grunden til at jeg overvejer benzin udgaven.

Hvor langt kører den på literen? (reelt)

Jeg har selv haft en Seat Altea 2.0 TDI DSG fra ny, jeg kørte 50.000km og havde aldrig problemer med den.
Men måske jeg bare var heldig?
Den kørte iøvrigt aldrig over 14-15km/l

Hvad er jeres kommentarer og input?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firmabil m. komfort og aut.
  • #1   11. sep 2010 Jeg har pt en Golf 6 på jobbet og det er sku en fin størrelse bil, jeg den bliver mest brugt til transport of mig, samt lidt små pakker engang i mellem, tidliger havde vi en touran og den er sku for klodset hvis man ikk har behov for at hive et værktøjs skab med hvergang, hvis jeg var dig ville jeg gå en efter en golf 5 tdi. de køre sku fint, og kan findes til fornuftig pris.

• #2   11. sep 2010 - Jeg har pt en Vw Touran 2.0 TDI DSG, syntes den køre rigtig godt, kanon optræk og så virker det DSG bare som det skal, og så er den jo også fin og kigge på, har kørt 100.000 km i den snart og den kører bare!

• #3   11. sep 2010 En alm. Golf er for lille, en Seat Altea / Golf + er den rette str.

En Golf + koster bare 15-20k mere end Altea´en og det er samme teknik.. gensalgsværdien er ligemeget, vi beholder den til den ikke er mere værd.

Så måske mit spørgsmål i virkeligheden er om jeg skal vælge en TDI eller TSFI?

• #4   11. sep 2010 . DakiNe ^ ., så du har aldrig haft bøvl med motoren? hvordan er dit kørselsmønster?

• #5   11. sep 2010 en gammel taxa mercedes, som ikke har været pulje vogn, de er altid pæne indvendigt og ja de har nok kørt væsenligt over 100000, men det er jo først efter 500000 en mercedes er kørt til smiley

• #6   11. sep 2010 Har selv en Altea Fr, så kan ikke snakke med ang DSG udover at det er super lækkert...
    Min TDi har aldrig haft problemer, den har kørt et gennemsnit på 16,4 over 39000km. Jeg kører korte ture og rigtig lange ture.

Hvad består dit job i..??

• #7   11. sep 2010 Jeg ville helt klart vælge TDI og så snuppe den lille 1,9 105hk den er nemlig i modsætning til 2,0 140hk klippe stabil. - ifølge mine erfaringer.

• #8   11. sep 2010 jeg har haft en altea TFSI. den er meget lidt økonimisk, hvis du gir den noget pedal på motorvejn gik min 4-5km literen, ellers ca 8 km per liter, den kører virkelig godt, men er meget dyr og kører i.

• #9   11. sep 2010 Jeg selv vender ikke tilbage til Seat, efter jeg havde min Altea XL. Bilen fejlede ikke noget, og jeg var godt tilfreds, men der var altid bøvl med værkstederne.

Jeg havde generelt dårlige oplevelser med service og værksteder hos Seat, men det er nok mindre betydende med en brugt bil.
    Derimod har jeg aldrig haft problemer med Skoda/VW, men det kommer også an på værkstederne.

Min Altea XL havde problemer med knækkede ledninger i døren til sidespejle, bluetooth-modulet holdte ikke mere end 2 år, og så kom der galvanisk rust i bagklappen (hvilket IKKE blev opdaget ved karosseri-tjekket i forbindelse med 60.000 km service, jeg opdagede det selv ca. 500 km/en uge efter).

Touran syntes jeg ikke er klodset, men den er nok mere klodset end en Golf+, man får tilgengæld en større bil. Og den er mere anvendelig mht. varerum.

• #10   11. sep 2010 Giver Flemming O ret, 1.9 TDI er mere stabil end de gamle 2.0 TDI (136/140/170 HK).
    I de nye biler skulle de nye 2.0 TDI CR motorer være kommet, dem er jeg mindre urolig for, de skulle være mere stabile end de gamle 2.0 TDI PD, men du får ikke en af de nye til de priser smiley

Men generelt kan jeg så også anbefale Altea XL over Altea, pga plads og udsyn bagud.

• #11   11. sep 2010 Min gamle Touran 2.0TDI åd en liter olie pr. 6000km....... godt det var en firma bil og ikke min egen pung det gik ud over!

Touran´en er lídt mere klodset i designet, men jeg synes nu den kører bedre end Alteaerne.

MVH Frank

• #12   11. sep 2010 Min vurdering er.

Vw turan alt for dyr. Mange af dem er elendigt udstyret iforhold til seat, skoda, ford. plus jeg kendte en med 140 hk tdi med dsg som chippede hans. motoren gik efter 100.000 km

Seat altea virker efter min mening alt for plastic agtigt plus ´jeg har hørt om problemer med deres tdi motorer.

Vw golf 5 plus. Jeg er ikke vw mand da jeg synes man får mindre bil for pengene end tilsvarende modeller.

Havde selv en 2,0 tdci c max van. Den kørte godt. Trak væsentlig bedre end den 140 hk altea jeg prøvede inden. intriøret virket langt bedre skruet sammen. Den er økonomisk. Jeg fulgte varerummet op til taget. kørte til tyskland med 140 kmt i snit hjem ad. gik stadig 18,xx på literen. Dog bliver det svært at finde sammen motor som min med dsg og under 100.000 km.

Har du kigget på noget skoda?? Det ved man sku hvad er smiley Køreglæde, komfort og MEGET bil for pengene??

• #13   11. sep 2010 anders K, tror du har skrevet dit svar i den forkerte tråd.

Allan N, jeg har en IT virksomhed hvor vi levere mindre løsninger (et par servere og 10-25 klienter ad gangen)

Flemming O, den bliver for svag emd 105hk

christian R, ja det var hvad jeg frygtede, at den ikke gik mere på literen.

Brian D, ja ok, træls med dine værkstedsoplevelser smiley og ikke så gode erfaringer med mærket.

Jacob I, jeg kan bare ikke finde en Ford TDCI C Max med Powershift til den pris.
    Og skoda har jo ikke lavet andet en roomster og den kører jeg bare ikke smiley

Måske en ALtea XL er et bedre valg.
    Nogen der ved hvornår PD motoren blev erstattet af CR?

• #14   11. sep 2010 PD motorerne er først lige blevet erstattet af CR motorer i Seat, så det er i 2009/2010 at de nye commonrail motorer kom. Så de bliver nok svære at finde.

På hvilket punkt bliver en 1.9 TDI 105 HK for svag ? du må alligevel ikke køre mere end 130 km/t på motorvejen, og min egen erfaring er at den er rigeligt kvik til de fleste formål. Selvom det ikke er en racervogn.

Til at fragte it-udstyr, så vil Touran være mere oplagt, med det mere brugbare varerum.
    Hvis man skal kigge Skoda, så ville det nok være en Octavia Combi som varebil. Der er også god plads, den er godt nok ikke så høj. Men rimelig rummelig.

Det er lidt forkert at sige at en af VAG bilerne har problemer med en motor, og en anden ikke har, da de som bekendt bruger de samme motorer (Skoda, VW, Seat og Audi).

Kommentér på:
Firmabil m. komfort og aut.

Annonce