{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.973 visninger | Oprettet:

registrering af motorskift? under 20% {{forumTopicSubject}}

Hej

nogen der ved om man skal registrere nogen steder hvis man ligger en anden motor i sin bil som holder sig under 20%

Har en 2.0 8V 2E motor i min nu som er opgivet til 115 HK
Og der kommer en 2.0 16V 9A i som er opgivet til 136 HK

så det er jo lovligt nok
men skal man oplyse det nogen steder eller er det bare og smide pisset i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  registrering af motorskift? under 20%
  • #1   12. sep 2010 Ja det skal du.

Hvis den nye motor ikke er typegodkendt til bilen. Så får du det ikke godkendt.

• #2   12. sep 2010 Er det en ny regel at den skal være typegodkendt til bilen?

• #3   12. sep 2010 Låner lige topic -

Vil det være muligt at skifte (i en golf 4) en 1,8 20v motor ud med en 115hk 1,9 TDI motor?

• #4   12. sep 2010 Jamen hvis den så ikke er det vil det jo sige det er ulovligt at ligge den i selvom den ikke overstiger de 20%?

• #5   12. sep 2010 har aldrig oplevet noget problem i det i de 155´ere som jeg har lavet om fra 2.0 16 til 3.0 v6 12v. og den motor er ihvertfald ikke typegodkendt til bilen, men derimod er den typegodkendt til en anden model alfa romeo(164) og derfor har der ik været nogen problemer man skal blot medbringe typegodkendelser på begge modeller... det der så sker er at du skal ha den registreret med konstruktive ændringer.. dvs du skal ha ny reg attest.. og som regel skal det os gerne meldes til forsikringen..

• #7   12. sep 2010 så når motorn findes i en passat som 136 hestes hvilket er den jeg vil bruge
    og den findes i en 150 hestes i Golf 3'eren
    så kan jeg godt få det ordnet uden at skal smide penge til afgift og andet lort

har nemlig spurgt på en VR6 ombygning og der ville skat have afgift på ny (ingen udlignings afgift = dumme svin til skat)

• #8   12. sep 2010 Det er kun lovligt hvis den motor findes i din egen model,

Hvis det er til en golf, Så skal motoren findes til en golf,

Fordi den er typegodkendt til en passat, så er den ikke automatisk typegodkendt til en golf.

• #9   12. sep 2010 Okay men er det nok den er typegodkendt til en almidelig golf eller SKAL den værre typegodkendt til en CAB?

• #10   12. sep 2010 nu kan jeg se mange skriver det med at motoren skal være typegodkendt til modellen.. er det en regel der er kommet inden for de sidste 6mdr for jeg har da ombygget 1 155 2liters til 3liters v6 og synet for 6mdr siden???

er dalidt nysgerrig nu om det rent faktisk forholder sig sådan og det er synshallen der snork sover og har styr på alle regler eller om det er noget folk bare tror???

• #11   12. sep 2010 biler fra efter 1.6.1984 skal motoren være typegodkendt til bilen

• #12   12. sep 2010 synes da det sjovt hvordan dælen vi så har kunnet bygge både 145,146 og 155´ere om til en 3.0 V6 uden nogen har brokket sig.. synet og indregistreret med konstruktive ændringer...

• #13   12. sep 2010
    Kim S
    Fordi nogle synsmænd ikke altid følger reglerne

• #14   12. sep 2010 dem må der dælme være mange af så for det er da i 4 forskellige synhaller de er synet... smiley

Men synes bare det virker mærkeligt at SKAT så ikke reagerer på det når man får lavet ny reg attest... mystisk

• #15   12. sep 2010 Nu er det jo ikke skat's problem at din bil ikke er i orden, det er udelukkende dit eget problem.

• #16   12. sep 2010 øhm det da for fanden ik mit problem at syns folkene IKKE kan deres arbejde ordentligt... desuden har det ik førhen været sådan at motoren skulle være typegodkendt i samme model som den bliver lagt i, den skulle bare være typegodkendt i en i dette eksempel en alfa romeo.. og så naturligvis holde sig indenfor de nævnte 20%... og derfor spørger jeg IGEN hvornår er de regler lavet om, har ik selv kunne finde det beskrevet nogen steder, men eftersom man siger det jamen så må det jo stå et sted??? men hvor gerne link til hvor det står...

forklar,fortæl, link gør nu noget så man kan se de regler beskrevet???

• #17   12. sep 2010 Du skal oplyse det ved syn så bilen bliver synet med konstruktive ændringer.

Der er 4. krav motoren skal overholde for at blive godkendt.

- Teknisk egnethed (bremser, undervogn osv er gode nok til at klare de ekstra hk). Dette skal dog KUN dokumenteres hvis motorkraften overstiger 20%
    - Støj. Bilen må max larme 3db mere end standard.
    - Luftforurening. Du skal dokumentere motoren overholder de samme forureningskrav (euro1, euro2 osv) som den originale motor. Hvis motoren findes i en anden seriefremstillet model af samme type er den allerede godkendt. Hvis den kommer fra en anden bil skal du ud og have fortaget en test (koster ca. 10.000kr i Sverige/tyskland). Hvis bilen er ældre end April 1984 er sådan en test dog ikke nødvendig.
    - Told og Skat. Der skal betales afgift af bilen igen som var det en bil uden afgift hentet i udlandet hvis der er fortaget for mange ændringer eller hvis at den fremstår identisk med en anden model (Told og skat vurderer dette individuelt). Ved motortuning under 20% sker dette dog sjældent.

Langt de fleste biler "dumper" på luftforureningen da sådan en test er dyr og hvis motoren findes i en anden model magen til så man kan få godkendt luftforureningen den vej igennem så kan man risikere Told og Skat vurderer bilen mister sin identitet.

• #18   12. sep 2010 ud fra det du lige skriver der så er reglerne da ikke lavet om??

hvor har du taget det fra?? f-styr eller??

• #19   12. sep 2010 Fstyr's beskrivelse af reglerne er her : http://www.fstyr.dk/Service%20pages/FAQ/Koretojer/Tekniske%20krav%20til%20koeretoejer/Tuning%20og%20chiptuning.aspx

VMAX har lavet en artikel/guide til tuning som kan findes her : http://vmax.dk/article/22455

• #20   12. sep 2010 Ud fra de 2 link kan jeg da se at det var mig der havde ret smiley super tak for det smiley Ergo reglerne er IKKE ændret smiley

Så til dig # Knurre Missen # så go for it... det er jo lovligt... du overskrider ikke de 20% og motoren er findes i typegodkendt model af samme fabrikat...

• #21   12. sep 2010 Kim S->

Det er ikke nok det er samme fabrikat. Det skal også være samme model. Er det en f.eks. en Alfa Romeo 155 må du ikke tage motoren fra en Alfa 156 hvis den ikke findes originalt i en 155'er. For så findes der ingen "typegodkendelse" på at den overholder forureningskravene til den pågældende bil.

• #22   13. sep 2010 HAr idag ringet til SKAT samt til en synshal for lige at få reglerne skåret ud i pap.... og jo jeg har ret og de biler vi har ombygget er fuldstændig lovlige... og jo der står netop på en typegodkendelse hvor meget en motor forurener, det jo ik bilen i sig selv der "sviner"... smiley og det bekræfter os hvad jeg oplevede sidste gang i synshallen hvor synsmanden først ville syne bilen når jeg dukkede op med typegodkendelsen på både en 155 2.0 16v og en 164 3.0 12v som motoren stammede fra... der var 2 ting han var intereseret i og det var forurening og størrelse på bremser... og skat var fuldstændigt ligeglade bare det blev registreret som en konstruktiv ændring og jeg ik oversteg de 20% hvilket jeg jo så ikke har gjort :-).

• #23   13. sep 2010 Jeg har fået afvide forureningstesten er bilspecifik da biler vejer forskelligt og har forskellige aerodynamik. Det beskriver vmax også i deres guide til motortuning.

Siger ikke du lyver, men det er rart at være sikker inden man investerer en masse penge i motortuning.

• #24   13. sep 2010 Hvordan bilens aerodynamic er, er da fuldstændig ligegyldigt... har intet at gøre med hvor meget den forurener som sådan. det er km/pr liter de kigger på, men derimod Co2 ... nu er de jo så heldigvis tæt på ens på de biler jeg har bygget om. det de kigger efter er først er bremseskivernes størrelser og så kigger de på Kw.. ikke HK som mange desværre tror. I mit tilfælde hvor motoren stammer fra en DK typegodkendt alfa romeo og overholder alle deres krav, Co2,bremser og kw, ja så er der ingen problem i det, motoren skal bare stamme fra samme fabrikant.... dvs jeg må ik lægge en motor i min 145 fra en ford f.eks... ik at jeg kunne finde på det, men for at forklare :-).. jeg har endda fået godkendt en 145 1.6 ts 16v (120hk) med en 2,4jtd 10v motor (140hk) der var de godt nok lidt oppe at køre over Co2 tallene men den gik.... og i forhold til skat er de ligeglade så længe jeg er under de 20%.. smiley

Kommentér på:
registrering af motorskift? under 20%

Annonce