1.973 visninger
|
Oprettet:
registrering af motorskift? under 20% {{forumTopicSubject}}
Hej
nogen der ved om man skal registrere nogen steder hvis man ligger en anden motor i sin bil som holder sig under 20%
Har en 2.0 8V 2E motor i min nu som er opgivet til 115 HK
Og der kommer en 2.0 16V 9A i som er opgivet til 136 HK
så det er jo lovligt nok
men skal man oplyse det nogen steder eller er det bare og smide pisset i?
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Hvis den nye motor ikke er typegodkendt til bilen. Så får du det ikke godkendt.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 13 Svar: 1.121
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
Vil det være muligt at skifte (i en golf 4) en 1,8 20v motor ud med en 115hk 1,9 TDI motor?
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
og den findes i en 150 hestes i Golf 3'eren
så kan jeg godt få det ordnet uden at skal smide penge til afgift og andet lort
har nemlig spurgt på en VR6 ombygning og der ville skat have afgift på ny (ingen udlignings afgift = dumme svin til skat)
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
Hvis det er til en golf, Så skal motoren findes til en golf,
Fordi den er typegodkendt til en passat, så er den ikke automatisk typegodkendt til en golf.
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
er dalidt nysgerrig nu om det rent faktisk forholder sig sådan og det er synshallen der snork sover og har styr på alle regler eller om det er noget folk bare tror???
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.932
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Kim S
Fordi nogle synsmænd ikke altid følger reglerne
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
Men synes bare det virker mærkeligt at SKAT så ikke reagerer på det når man får lavet ny reg attest... mystisk
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
forklar,fortæl, link gør nu noget så man kan se de regler beskrevet???
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Der er 4. krav motoren skal overholde for at blive godkendt.
- Teknisk egnethed (bremser, undervogn osv er gode nok til at klare de ekstra hk). Dette skal dog KUN dokumenteres hvis motorkraften overstiger 20%
- Støj. Bilen må max larme 3db mere end standard.
- Luftforurening. Du skal dokumentere motoren overholder de samme forureningskrav (euro1, euro2 osv) som den originale motor. Hvis motoren findes i en anden seriefremstillet model af samme type er den allerede godkendt. Hvis den kommer fra en anden bil skal du ud og have fortaget en test (koster ca. 10.000kr i Sverige/tyskland). Hvis bilen er ældre end April 1984 er sådan en test dog ikke nødvendig.
- Told og Skat. Der skal betales afgift af bilen igen som var det en bil uden afgift hentet i udlandet hvis der er fortaget for mange ændringer eller hvis at den fremstår identisk med en anden model (Told og skat vurderer dette individuelt). Ved motortuning under 20% sker dette dog sjældent.
Langt de fleste biler "dumper" på luftforureningen da sådan en test er dyr og hvis motoren findes i en anden model magen til så man kan få godkendt luftforureningen den vej igennem så kan man risikere Told og Skat vurderer bilen mister sin identitet.
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
hvor har du taget det fra?? f-styr eller??
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
VMAX har lavet en artikel/guide til tuning som kan findes her : http://vmax.dk/article/22455
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
Så til dig # Knurre Missen # så go for it... det er jo lovligt... du overskrider ikke de 20% og motoren er findes i typegodkendt model af samme fabrikat...
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Det er ikke nok det er samme fabrikat. Det skal også være samme model. Er det en f.eks. en Alfa Romeo 155 må du ikke tage motoren fra en Alfa 156 hvis den ikke findes originalt i en 155'er. For så findes der ingen "typegodkendelse" på at den overholder forureningskravene til den pågældende bil.
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Siger ikke du lyver, men det er rart at være sikker inden man investerer en masse penge i motortuning.
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 3.044
registrering af motorskift? under 20%