{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Skats regler for mere effekt. {{forumTopicSubject}}

Måske var der nogen af de betjente der stopper folk der burde sætte sig bedre ind i skats egne regler. Jeg har taget nedenstående tekst fra skats hjemmeside vedrørende regler for tuning. I følge dem er reglen som den altid har været før hen. Fri tuning på den originale motor!

Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skats regler for mere effekt.
  • #1   14. sep 2010 lyder rigtigt nok, men det er jo også begrænset hvad du kan gøre så.. knaster, turbo, motorstyring og sådan får jo 20% reglen til at træde i kraft

• #2   14. sep 2010 jeps kan du hive 200hk ud af motoren uden konstruktive ændringer af motoren, knaster, top, turbo, kompressor, motorstyrin, osv osv osv...
    Ligger dette dig frit for.....
    Skulle du finde en måde at hive mange heste ud af motoren uden konstruktive ændringer så sig lige til ikke?

(sarkasme kan forekomme)

• #3   14. sep 2010 måske hvis du prutter i tanken, 1/2cm2 skulle være nok til 0-100 på godt 3sek

• #4   14. sep 2010 men man må jo stadig ikke smide turbo i inden for de 20% det er jo lige så ånsvagt de kan bare ikke finde ud af og formullere dem smiley

• #5   14. sep 2010 glitte lidt i indsugningen, bearbejde toppen lidt, filter og vpower. så er den der smiley de 10 ekstra.

• #6   14. sep 2010 Benjamin>> nope turbo der yder indenfor de 20% duer ikke.... gid det gjorde men nope det er desværre ulovligt.

• #7   14. sep 2010 ja bearbejde toppen, vpower, tilpasse udstødningsmanifold til motor, filter, powerwrap, varmeafskermning til filter, ordenlige luftveje, slibe knasterne, sportskat. så har du nok 20hk extra..

husk prutten, det hjælper. taler af erfaring

• #8   14. sep 2010 hep hep h
    ja know har undersøgt for ville ha en 2.0 gti i min 206 men den har lige 3-4 heste for meget + den er trykladet og det er min s16 jo ikke lige frem smiley
    men tilgengæld kan jeg skaffe en godkendelse fra peugeot om at mit karosori kan holde til det og derved få det godkendt til bilen smiley

• #10   14. sep 2010 Benjamin R
    Det ændrer ikke på det faktum, at du stadig skal betale afgift. Godkendelsen sørger alene for, at du kan få den synet - og det er en helt anden diskussion.

Desuden er en 2.0 GTI da ikke trykladet, er den?

• #11   14. sep 2010 Og stadig skal det være godkendte dele der monteres, og TÜV er ikke nok, det skal være EU godkendt så der er diverse forurenings og støjtests.

• #12   14. sep 2010 Det er altid været fri tuning af den orginale motor, på biler på til årg 84.
    Efter 84 20%

\\Buus

• #13   14. sep 2010 Problemet er at de fleste læser kun skats regler og de er temmelig lempelige i forhold til fstyrs, men det er fstyrs der gælder for at den må køre på vejen rent teknisk lovligt og de er mindst ligeså væsentlige som skats regler, der blot afgør om bilen er i den afgiftsmæssige korrekte stand.

• #14   14. sep 2010 hvis man bearbejder toppen, har man jo ikke udskiftet den, skarpe knaster og krumptap, kan jo ikke ses af hverken politi eller syn....den måbare ikke forurene mere en feks. mellem 2.5-5.0 i forurening....så hvid den er tunet og ligger på grænsen skal den lige justeres lidt ned..vupti så er den synet......har gjort det med en golf 2 gti 16 v 139-187.7 hk....gik lige igennem uden dumme spørgsmål om hk og diverse he he

• #15   14. sep 2010 Husk på at det er ikke synsmandens arbejde at finde ud af hvad du har ændret på bilen. Det er din pligt at oplyse om det.
    Så fordi den er synet er den ikke nødvendigvis lovlig.
    OG skat er de nemmeste i verden, der sender man bare et brev med de ændringer man har lavet, så kommer der bare et girokort. Hos dem kan alt lade sig gøre. Fiat 126 med dodge viper motor med 2000hk. De sender kun en regning ud. Det er færdselsstyrelsen der er tunge at danse med.

• #16   14. sep 2010
    VIP

Skrevet: 08-03-2010 19:48:02

Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.

Mvh.
    Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33928740
    Fax: +45 33932292
    e-mail: pjl@fstyr.dk www.fstyr.dk

• #17   14. sep 2010 fundet i forumet.

• #18   14. sep 2010 ja muigvis, men jeg fortalte ikke syn, ellers kunne jeg jo ikke have en sjov bil, og kan de ikke se det er det aldrig sket....vælger at ikke og fortælle noget....med de regler vi har i danmark, glæder mig til de regler bliver ligesom resten af eu, det var jo ligesom derfor vi kom i eu, at vi skulle eu harmoniseres.....he he

• #19   14. sep 2010 Told og skat skriver udskiftning af topstykke blok eller krumtap så gælder 20% reglen. Er det originalt kan du jo ifølge skat feks på din supra montere større turbo osv. uden at betale afgift af det. Selvfølgelig skal bilen stadig overholde støj og co test. Og nej det er ikke lovligt at montere tryk på en ikke turbobil.

• #20   14. sep 2010 Udover det er tråden ikke lukket. For manden har ikke ret! Hvis du spørg i hvilken som helst synshal kræver det helt efter deres regler at der laves en støjtest når du montere et åbent filter på din bil.

• #21   14. sep 2010 Coupe M
    Prøv at læse svaret igen. Han skriver bare, det er det eneste, hvor der ikke kræves dokumentation for forureningen smiley

• #22   5. dec 2010 DK sucks big time men hensyn til tuning af biler.. det er så god damn latterligt... vi er et så lille land, så det er da begrænset, et sted som usa, burde man forbyde det, fordi der er så mange biler.

Kommentér på:
Skats regler for mere effekt.

Annonce