{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

touran eller altea {{forumTopicSubject}}

hej bg.

nu er jeg kommet frem til 2 biler jeg vil kigge på.

en seat altea årg. 2006-2008 på gule plader med enten 1.9 tdi 105 hk, eller 2.0 tdi 140 hk med eller uden automat gear.

vw touran årg 2005-2008 på gule plader, med de samme motorer som alteaen.

begge biler er fundet til under 100000 kr og generelt har alteaerne kørt lidt kortere end touranerne.

men hvad ville i vælge og hvad er der af plusser og minusser ved begge biler?? design mæssigt er jeg mest til alteaen.

det skal lige siges at jeg er tømrer så derfor skal det være en bil med lidt plads i.

kom med jeres bud og meninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  touran eller altea
  • #1   18. sep 2010 Hmm, det er jo samme bil. Det er stort set kun udseendet, der er forskelligt. Touran'en er vist dog lidt længere.

• #2   18. sep 2010 Jeg stemmer for altea i en 2.0 TDI udgave :). Stod i samme situation da jeg købte min men er glad for jeg ikke valgte vw'en.

Touran'en er en lækker bil men syns der er mere personlighed ved alteaen :). Intet minus ved altea endnu:).

Held og lykke med at finde bilen smiley

• #3   18. sep 2010 Mere personlighed? Sig mig, har du overhovedet ikke set, hvor mange af dem, der kører rundt i landet på håndværkerplader!? smiley Hehe ...

• #4   18. sep 2010 Touran'en er så meget pænere og så er kabinen ikke mindst 10.000 gange flottere i touran'en end altea'en

• #5   18. sep 2010 Kommer an på hvad du skal bruge den til... Skal du bruge varerummet til noget som helst andet end en dulle-hund skal du vælge en Touran... hold øje med rust ved nummerpladelygterne.

Altea er klart fedest at se på... Men tjek lige indlæsningsmulighederne når du står ved den... De er helt ude i skoven smiley

Og så er instrumentbordet bare hård billig plastic...

Hold dig fra DSG kasserne medmindre du kender en VAG mekker eller har røven fuld af penge... nogle af kasserne kører bare... andre gør bare ikke. Plus at de skal have service med olie og filter en gang imellem samt justeres... Endnu en udgift.

2.0TDI er en rigtig lækker maskine... men flere af dem har problemer med topstykker der flækker... Tjek op på dette og kig i vand beholderen om der er tegn på olie.

Økonomien ligger klart bedst i en 1.9 TDI... men den er jo heller ik lige så sjov smiley Til gengæld holder den evigt smiley

• #6   18. sep 2010 Ser Alteaen som "de unges valg" og touranen som "de ældres valg" skulle jeg selv vælge ville det være Alteaen. smiley

• #7   18. sep 2010 klart touran smiley

• #8   18. sep 2010 Det er i bund og grund samme biler, med lidt forskellig design inde og ude, sikkert osse andre forskelle

Har selv en Touran, er totalt glad for den, men grunden til jeg ikke valgte Seat'en er vel at jeg personligt ikke bryder mig om designet..!

Men smag og behag, held og lykke med valget

• #9   18. sep 2010 Husk at en Altea har den der dumme kant for anden af varerummet. da dens varerum er sænket eller hvad man skal kalde det.den har jo nærmest en bagkant . hvorimod en Touran har et helt plan varerum. men hvis aldrig man har planer om at sku kører med store tinge gør det jo ikke noget. men en ting der god lige at huske på

• #10   18. sep 2010 Kan skide godt lide en touran... men, måske det bare er tilfældigt, på en 160 km tur så en kammerat og jeg intet mindre end 6 touran'er i nødsporet på motorvej - ved ikke liiiige, det var ikke den bedste reklame smiley

Skal dog ikke kunne sige om det faktisk forholder sig sådan, at fejlprocenten på en touran er højere end alt muligt andet...

• #11   18. sep 2010 Nu er motor og drivlinie i de 2 biler han kigger efter jo ens, så det letter næppe beslutningen om hvilken man skal vælge..

• #12   18. sep 2010 Nu har jeg skruet i VAG biler i 16 år, så min mening er at hvis det er en Altea XL, så ville jeg vælge den, men er det en alm Altea, så ville jeg tage Touranèn.
    Man får MEGET mere for pengene ved at købe SEAT da det stort set er samme bil, men i dit tilfælde er det jo pladsen du skal bruge, og der er lige meget plads i dem begge (Altea XL og Touran), men den alm Altea er en del mindre.

• #13   18. sep 2010 Jeg ville helt klart vælge Touran, jeg har selv haft en Altea XL, og jeg har kørt nogle alm. Altea'er, og konklusionen er at i den alm. Altea, der er ikke meget plads, og der er meget dårligt udsyn bagud, i forhold til de to andre.

Men Touran har en meget bedre kvalitet i kabinen, og den er billigere i service (Touran for hver 30.000 km, mens Seat kører for hver 15.000 km, hver andet service er dog kun olieservice, men det er en ekstra udgift).

Jeg fortrød ikke at jeg købte min Altea XL, men skulle jeg gøre det om, så havde jeg taget en Touran.

Økonomisk set er det helt klart 1.9 TDI der er den bedste, gearkasserne er en smagssag, men forvent flere udgifter med DSG.

Personligt syntes jeg Touran er mindst ligeså pæn som en Altea XL, jeg bryder mig ikke om en Altea, den virker lidt ligesom om der er nogen der har trykket den i bagenden i forhold til Altea XL, specielt set fra siden, det er kun min mening, der er mange der kan lide dem, og den er også fin nok, men jeg kan bedre lide de andre.

• #14   18. sep 2010 Jeg synes både en Altea og Touran er fede biler og jeg står netop selv mellem de 2. Jeg har dog valgt at fokusere på en Altea fordi den er billigere i indkøb. Desuden har jeg valgt en 2,0 TDI med 140hk og formentlig med DSG.

Jeg søger dog ikke en bil pga. pladsen bag i, men vil bare have en lækker med med masser af udstyr til at pendle i. Så det med pladsen har jeg ikke lagt mærke til.

• #15   18. sep 2010 Eneste minus jeg kan se ved en touran er at jeg ikke kan stå under bagklappen,når den er oppe selvfølgelig, jeg er 185cm.
    Derfor jeg ikke har købt en touran.

Kunne forstille mig at det ville blive et problem, når man er håndværker.
    Kan anbefale en vw sharan 115hk 1,9tdi! Mega maget plads, og køre super med en gevindundervogn!

Kender ikke seatén så kan ikke sige om det er samme problem.

Kommentér på:
touran eller altea

Annonce