{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.675 visninger | Oprettet:

bøde af politi for at køre uden sele {{forumTopicSubject}}

er der nogen der ved om jeg kan få nedsættelse når jeg er i lære som tømrer og har en indtekt på 10600 om måneden ??????

det virkelig noget røv skulle køre 50 meter på offentlig vej og drjede så ind til nkt og der stod de på deres parkeringsplads!!!!! gad ikke tage selen på for skide 50 meter!!!!!!!!! argh!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bøde af politi for at køre uden sele
  • #1   21. sep 2010 det tror jeg ikke du kan da jeg fik en for sele sidst fik jeg en lille folder i der står det hele. det noget med hvor meget du tjæner om året.... men det skal vidst være under 110.000

• #2   21. sep 2010 Det var dumt.! Men da du er under uddannelse så kan du godt få nedsættelse

• #3   21. sep 2010 nix.. ka du ikk.. hvis den ska nedsættes ska du tjene under 117.xxx mener jeg det er... og du tjener ca 130 eller sådan noget... så den går ikk... men hva ka man lære af det?? smiley

• #4   21. sep 2010 Ehm er det ik 500 i bøde eller sådan??

For hvis det kun er det så se dog og betal det er ingen ting, og du har jo overtrådt loven smiley

• #5   21. sep 2010 var du i firmabil eller i privat?

• #6   21. sep 2010 Martin C... Nope.. Nikolaj har ret.. Det kommer an på indtægten..

• #7   21. sep 2010 fedterøv, betal sgu da din bøde..!

• #8   21. sep 2010 Hold da op som i slynger tal ud.
    Taget fra www.politi.dk::

Bødetakster ved færdselslovsovertrædelser

Rigsadvokatens har udgivet vejledende bødetakster for en række af de mest almindelige færdselsovertrædelser. Taksterne gælder ikke, hvis der er sket færdselsuheld, eller hvis der er opstået en fare- eller ulempesituation.

Er du under 18 år på gerningstidspunktet halveres den bødetakst, som er angivet i den vejledende bødeoversigt, medmindre andet er angivet. Dog kommer en bøde aldrig under 300 kr.

Hvis din årsindtægt på gerningstidspunktet (2009) ikke overstiger 141.375 kr. (før skat), og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog minimum 300 kr.

Hvis du mener, at din indtægt kan medføre en nedsættelse af bøden, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til den politikreds, der behandler sagen. Du skal vedlægge dokumentation for dine indtægtsforhold i form af seneste årsopgørelse, lønsedler eller lignende.

• #10   21. sep 2010 jaaa jeg tænkte ikke så meget var lige på værkstedet og hente 3 pinde også racede jeg tilbage igen og der var de sku så smiley også så flabede som politimanden var at sige "fortsat god dag" ja tak for lort :S

• #11   21. sep 2010 Hvis det er din bruttoløn, de 10.600, så kan du godt smiley

Du skal bare gøre som der står på bøden, når du får den.

• #13   21. sep 2010 Faktum er, at man kan få nedsat sin bøde, hvis man tjener under x-antal kr. om året (hvilket jeg synes er helt fair) - og det må man bare forholde sig til.

Manden <i>kan</i> få nedsat sin bøde. Det er jo bare dét, han spørger om.

• #14   21. sep 2010 Enig med Bay

• #15   21. sep 2010 tak skal du have bay, det gik lidt stærkt da det på accord løn det jeg laver så havde lidt travlt, og da det kun var 50 meter så tænker man ikke så meget over det smiley men så må jeg lige arbejde 7 timer mere så de penge tjent ind

• #16   21. sep 2010 Prøv at se på det med andre øjne...

Hvis jeg tjener 150.000 kr. om året og får en bøde på 500 kr., bliver jeg jo - alt andet lige - straffet dobbelt så hårdt som én, der får den samme bøde og tjener 300.000 kr.

Er det rimeligt, at jeg så skal straffes dobbelt så hårdt som ham, der tjener 300.000?

• #17   21. sep 2010 500 er minimum, sikke da et Klynke indlæg mand..

• #18   21. sep 2010 300 er minimum - ikke 500.

• #19   21. sep 2010 Det er ikke det, jeg spørger om. Jeg spørger, om det er rimeligt, at jeg skal straffes dobbelt så hårdt som naboen for samme forseelse?

Jeg siger ikke, hvordan man <i>bør</i> se på det. Nogle gange er det bare en fordel at se lidt ud over sin egen næsetip og se det fra en anden vinkel.

• #20   21. sep 2010 Høre sig selv? Han har da ret ...

• #21   21. sep 2010 Ikke på samme måde - jeg straffes jo dobbelt så hårdt. Så du svarer stadigt ikke på mit spørgsmål:

Er det rimeligt, jeg skal straffes dobbelt så hårdt som naboen for samme forseelse?

• #22   21. sep 2010 Som Bay har sagt, du kan sagtens få den nedsat. Fik selv nedsat en 3000 kr bøde, der gik ca. 3 uger fra jeg sendte papirerne, til de kom med den nye bøde på 1500 kr. Og jeg har samme indkomst før skat, så det er easy nok jo smiley

• #23   21. sep 2010 Jeg prøver igen:

Er det rimeligt, at jeg skal straffes dobbelt så hårdt som naboen for samme forseelse?

Ja eller nej?

• #24   21. sep 2010 jeg vil gerne spare de penge da jeg kun har 1000 kr. efter alt er betalt og de penge går udelukne på diesel da jeg har en stor bil så har ikke en eneste krone til sjov og balade medmindre jeg arbejder sort. det derfor jeg vil spare hvor jeg kan, og derfor jeg spørger til reglene da jeg kun kunne læse om studerene og var i tvivl om det samme gjaldt for en lærling.

• #25   21. sep 2010 Kan du svare på, hvorfor det er fair, jeg skal straffes dobbelt så hårdt? Er det fordi jeg er provokerende i et forum på Bilgalleri? Er det fordi jeg ikke betaler nok i skat i kraft af min lave indtægt?

Lad mig så vende den om ....

Er det rimeligt, at millionæren bare kan tillade sig at være ligeglad med fartgrænserne, fordi det ikke rager ham en skid, om han skal betale 500 kr. i ny og næ for at gøre det?

Er det rimeligt, han bare kan få lov til at sætte sit eget og andres liv i fare uden det får større konsekvenser?

• #26   21. sep 2010 Jamen så har det jo heller ingen konsekvenser for ham, at han sætter andres liv i fare. Hvorfor er det fair?

Hvorfor skal millionæren ikke have en straf, der lærer ham, at han ikke skal gøre det igen?

• #27   21. sep 2010 John Cleese as Basil Fawlty! .
    er helt enig med dig, efter min mening har en bøde ikke noget og gøre med om man har en stor eller lille indtægt, har man overtrådt loven kan jeg ikke se nogen mening i at en mand med flere penge skal betale doppelt så meget som manden med ikke så mange penge, det er sgu lige så ulovligt det de har gjort.

• #28   21. sep 2010 nicolai j har skrevet til dig

• #29   21. sep 2010 ! Olsen !
    der er sgu ingen der skal flytte fra hus og hjem pga 500 kr, men kan godt se at det straks bliver værre når de måske en dag får en bøde på 5000, men så er de også selv herre over de fejl de har lavet.

• #30   21. sep 2010 Hvorfor er det så fair at gøre sådan, når det er spritkørsel?

Hvorfor er det i øvrigt fair, at vi skal betale en %-sats i skat? Hvorfor betaler alle ikke bare 100.000 kr. i skat?

Det er samme princip. Lump sum straf/skat holder ikke.

• #31   21. sep 2010 Piver ikke over at han for nedsat hans bøde, kan da godt forstå han vil have den nedsat hvis retssystemet tillader det, syntes bare ikke der er nogen grund til at han kan få en mindre bøde, end en med større løn, for at have gjort den samme forbrydelse.

• #32   21. sep 2010 John Cleese as Basil Fawlty! .
    Har det sgu på samme måde smiley

• #33   22. sep 2010 hvornår stod de der??
    for jeg har da ikke set dem??

Kommentér på:
bøde af politi for at køre uden sele

Annonce